Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 lip 2025, o 23:02




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 384 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 gru 2015, o 23:11 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1152
Podziękował : 434
Otrzymał podziękowań: 412
Uprawnienia żeglarskie:
Moniia napisał(a):
używam plotera (portlandzkim zwanego...

Za moich czasów to się nazywało cement.

Fakt - portlandzki to głównie cement, ale ten ploter toż to przecież - PLOTER BRETOŃSKI :rotfl:

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2015, o 23:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Waldi_L_N napisał(a):
W siłownikach pracujących przód - tył nie ma simmeringów.

pozycja 11 -> http://imagizer.imageshack.us/v2/1280x1 ... 7/ulo0.jpg

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2015, o 23:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
boSmann napisał(a):
pozycja 11

404 Not Found
nginx/1.2.8
Jak to zobaczyć ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2015, o 23:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
U mnie się otwiera :oops:
Może przez ten zobaczysz ? http://lc4.pl/index.php?topic=167.75

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2015, o 23:36 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
W poniedziałek służę fotografiami zestawów naprawczych do siłowników: Festo (pneumatyka), Parker (hydraulika), AHP Merkle (h), Heiss(h), Roemheld(h). Jeżeli znajdzie się tam simmerring uroczyście odszczekam wszystko pod stołem.
Nie wiem co jest w motocyklowych amortyzatorach, jednak od czasów gdy bywałem na politechnice, a potem pracowałem jako konstruktor, simmerring był do uszczelnień obrotowych.
Simmerring w przekroju wygląda tak:
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... RGYWSY4Y8J
Natomiast optycznie zbliżony do niego zgarniacz w przekroju może (ze wzgledu na kilka typów) wyglądać tak:
http://www.kalgum.pl/profile_toczone/rysunki/a7.gif
Prawda, że podobne?
Tu macie pełny zestaw zgarniaczy:
http://www.skf.com/binary/150-75941/Pro ... -75941.png
A tu przekrój siłownika peumatycznego.
http://www.hafner.pl/podstawy-pneumatyk ... eumatyczne
Ja Cię kręcę! Żadnych simmerringów! Jak to możliwe?
212 stron katalogu "uszczelnienia hydrauliczne" - ani jednego simmerringu, za to 26 stron zgarniaczy...(150-175).
http://www.hydro.com.pl/res/doc/Uszczel ... nowe_h.pdf
Uszczelnienia pneumatyczne i jakoś znowu bez simmerringów.
http://alfa-pl.com/uszczelnienia-pneumatyczne/
Kurde, jaki ja głupi jestem. :lol:
Cytuj:
boSmann pozycja 11 -> http://imagizer.imageshack.us/v2/1280x1 ... 7/ulo0.jpg

Hmm, autor tego rysunku, ten Grzybu, rozumiem, że to jakiś guru techniki siłowej?

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2015, o 00:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Waldi_L_N napisał(a):
to jakiś guru techniki siłowej?

pewnie taki trochę majstrowaty , jak większość motocyklistów
Nie znam i nie zamierzam poznać
:-P

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2015, o 00:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jak ktoś nie panuje nad nazywaniem części siłownika hydraulicznego albo nazywa je nieściśle, "zwyczajowo" - to pół biedy.
Jak ktoś płynie w wyjące pięćdziesiątki jachtem, którym nie sposób skutecznie sterować po awarii takiego sterownika, nawet przy pomocy awaryjnego rumpla, nawet przez kilka dni do najbliższego portu - to jakby większa bieda...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 3: -O-, Colonel, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2015, o 00:14 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
A amortyzator od KTM nie bardzo mnie interesuje. Amortyzatora motocyklowego nie można przełożyć wprost na siłownik bo siłownik czynnik roboczy przepuszcza przez tłok, a silownik tylko wtedy kiedy się schrzani.
Odrobiłem poza tym lekcję.
To co Grzybu nazwał "simering" to
46811044 DUST SEAL 1424
Na stronie o naprawie amortyzatora do KTM-a
http://advrider.com/index.php?threads/s ... er.653302/
Jest fota
http://www.kotikone.fi/smothered/wp/wp30_4.jpg
To właśnie to niebieskie na zdjęciu. Cholera, zgarniacz...
Nie wiem, jak będę mógł dalej z tym żyć :mrgreen:
Ale na amorach motocyklowych to już na pewno się nie znam.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jaromir masz rację. Skończmy ten OT.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2015, o 04:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
tomasz piasecki napisał(a):
Moniia napisał(a):
używam plotera (portlandzkim zwanego...

Za moich czasów to się nazywało cement.

Fakt - portlandzki to głównie cement, ale ten ploter toż to przecież - PLOTER BRETOŃSKI :rotfl:

Pozdrawiam
tomasz


W kraju, w którym mieszkam, nazywa się portlandzki. I jest podpisany, więc nie dyskutować proszę! :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2015, o 06:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2014, o 22:26
Posty: 256
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 548
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Waldi_L_N napisał(a):
W poniedziałek służę fotografiami zestawów naprawczych do siłowników: Festo (pneumatyka), Parker (hydraulika), AHP Merkle (h), Heiss(h), Roemheld(h). Jeżeli znajdzie się tam simmerring uroczyście odszczekam wszystko pod stołem.
Nie wiem co jest w motocyklowych amortyzatorach, jednak od czasów gdy bywałem na politechnice, a potem pracowałem jako konstruktor, simmerring był do uszczelnień obrotowych.
Simmerring w przekroju wygląda tak:
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... RGYWSY4Y8J
Natomiast optycznie zbliżony do niego zgarniacz w przekroju może (ze wzgledu na kilka typów) wyglądać tak:
http://www.kalgum.pl/profile_toczone/rysunki/a7.gif
Prawda, że podobne?

Jak napisałem, nie wiem co w siłownikach siedzi, ale w każdym szanującym się motocyklu (powiedzmy powyżej 500 pojemności) są simmeringi na amortyzatorach. Wielokrotnie wymieniałem.
Inżynierem nie jestem, ale jak mi tłumaczyli, simmering jest wtedy jak ma sprężynkę która dociska uszczelkę do tłoka. Jak nie ma to jest uszczelniacz.
Poza tym znam szynę Zimmera, ale to z GOPRu :D

Co nie zmienia faktu że jakoś takoś się zawiodłem. Trzymałem kciuki za niego, bo facet uparty i coś robi (zamiast siedzieć na forum i pykać w klawiszki ;) ) i znowu dupa. Jak maszt złamany, to dyskusji nie ma, a tutaj takie coś... ? Z drugiej strony Gutek się wycofał z Vendee Globe bo mu się bit z bajtami w komputerku nie zgadzały, tak? Czyli może to jednak to uszczelnienie to było coś z czym sobie nie poradził. W końcu jest to facet co kiedyś sobie sam głowę szył na przykład...
Nie znamy szczegółów, to i dywagujemy, a może niepotrzebnie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2015, o 07:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Moniia napisał(a):
W kraju, w którym mieszkam, nazywa się portlandzki. I jest podpisany, więc nie dyskutować proszę! :)

Moniu! Z twoją linijką jest jak z tym kanałem co to dla jednych nazywa sie La Manche a dla drugich Angielski. Normalka :rotfl:

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2015, o 07:46 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Swoją drogą, jeżeli konsrtruktor jachtu założył przeniesienie napędu na ster za pomocą instalacji siłowej, a producent jachtu, armator i prowadzący się na to zgodzili nie zakładając rumpla awaryjnego to powinni zabezpieczyć zestaw naprawczy do takiego systemu. Każdy mechanik zabrałby w zależności od tego co w tej instalacji jest butelkę oleju do uzupełnienia wycieków, przewód lub złączki by załatać ewentualną nieszczelność, zestaw naprawczy do pompy i zapasowy siłownik.
Dlaczego siłownik a nie uszczelnienia? Dlatego, że w siłowniku mogą się zdarzyć różne rzeczy. Padła uszczelka, ale dlaczego? Może po prostu ją "wydmuchało", może była felerna, może na tłoczysku było jakieś zanieczyszczenie, a może skorodowało tłoczysko i wżery ją uszkodziły. Ostatniej szkody nie usunie wymiana uszczelki, a siłownik wymienia się szybciej i łatwiej niż się go naprawia.
Oczywiście nie wszyscy się muszą na tym znać ale choćby dostawca tego systemu powinien zasugerować jak się należy przygotować na szczęśliwą podróż.
Buber szanuję marzenia kpt. Cichockiego ale im głośniejszy projekt, tym więcej hałasu jak nie wyjdzie, szczególnie któryś raz z rzędu.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2015, o 08:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Waldi_L_N napisał(a):
jeżeli konsrtruktor jachtu założył przeniesienie napędu na ster za pomocą instalacji siłowej, a producent jachtu, armator i prowadzący się na to zgodzili nie zakładając rumpla awaryjnego to powinni zabezpieczyć zestaw naprawczy do takiego systemu.

Ja zrozumiałem, że rumpel awaryjny był.
Ale tak zaprojektowany czy tak wykonany, że nie można nim było jachtem sterować...Nawet przez kilka dni, czyli do najbliższego portu.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Waldi_L_N
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2015, o 08:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
WhiteWhale napisał(a):
Moniia napisał(a):
W kraju, w którym mieszkam, nazywa się portlandzki. I jest podpisany, więc nie dyskutować proszę! :)

Moniu! Z twoją linijką jest jak z tym kanałem co to dla jednych nazywa sie La Manche a dla drugich Angielski. Normalka :rotfl:


Ci pierwsi na geografii się nie znają ;)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2015, o 08:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Waldi_L_N napisał(a):
(...) zabezpieczyć zestaw naprawczy do takiego systemu. Każdy mechanik zabrałby w zależności od tego co w tej instalacji jest butelkę oleju(...).


Nie popadajmy w przesadę i czytajmy uważnie. Te dwadzieścia litrów oleju skądś się wzięło:

Cytuj:
Próbowałem je naprawić. Zajęło mi to siedemdziesiąt godzin. Zużyłem ze dwadzieścia litrów oleju hydraulicznego.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2015, o 10:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jaromir napisał(a):
Waldi_L_N napisał(a):
jeżeli konsrtruktor jachtu założył przeniesienie napędu na ster za pomocą instalacji siłowej, a producent jachtu, armator i prowadzący się na to zgodzili nie zakładając rumpla awaryjnego to powinni zabezpieczyć zestaw naprawczy do takiego systemu.

Ja zrozumiałem, że rumpel awaryjny był.
Ale tak zaprojektowany czy tak wykonany, że nie można nim było jachtem sterować...Nawet przez kilka dni, czyli do najbliższego portu.

No i dobrze zrozumiałem, że rumpel awaryjny był:
https://www.facebook.com/KapitanTomaszC ... =2&theater
albo:
https://mbasic.facebook.com/story.php?s ... 8647618706

To kadr z podlinkowanego wyżej filmu:
Załącznik:
awaryjny.JPG
awaryjny.JPG [ 81.24 KiB | Przeglądane 4725 razy ]


Jestem w stanie zrozumieć, że sterowanie awaryjnym rumplem jest utrudnione, wymaga specyficznego zestawu żagli, że sprawia trudność podczas niektórych manewrów, w tym przy wejściu do portu, w szczególności w pojedynkę.
Czemu jednak Delphia47 "Glaspo" miała rumpel awaryjny (wg. słów kpt. Cichockiego "rumple"), którym...w ogóle nie można było sterować, nawet po otwartej wodzie, po oceanie?

Za zupełnie normalne uważałbym dojście na awaryjnym rumplu w pobliże portu i skorzystanie tam ze zorganizowanej wcześniej pomocy (asysty 2-3 RIB-ów, dodatkowych, dowiezionych na burtę załogantów, pomocy niewielkiego holownika, etc...).
Nie jest moim zdaniem normalne, jeżeli system sterowania jachtem za pomocą rumpla awaryjnego jest tak dalece bezużyteczny, że można tylko stać kilka dni w dryfie by następnie przyjąć hol na dystansie kilkuset mil...

PS. Należałoby chyba dać na mszę za to, że ten siłownik hydrauliczny nie nawalił później - w rejonach w których portów i holowników - szukać ze świecą, na tysiące mil dookoła....

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 4: -O-, M@rek, Moniia, Waldi_L_N
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2015, o 10:43 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1152
Podziękował : 434
Otrzymał podziękowań: 412
Uprawnienia żeglarskie:
Moniia napisał(a):
WhiteWhale napisał(a):
Moniia napisał(a):
W kraju, w którym mieszkam, nazywa się portlandzki. I jest podpisany, więc nie dyskutować proszę! :)

Moniu! Z twoją linijką jest jak z tym kanałem co to dla jednych nazywa sie La Manche a dla drugich Angielski. Normalka :rotfl:


Ci pierwsi na geografii się nie znają ;)


Jako człowiek zgodny zajrzałem do źródła neutralnego, mianowicie do katalogu Niemeyera 2015, którym omawiany NAUTICAL PLOTTER jest opisany następująco:

"Kuslineal aus transprentem Kunststoff mit leichtgängiger drehbarer 360 grad Scheibe.
Typ Breton. Zum absetzen der Position und des Kurses."


To tak jak z latarnią morską na wyspie Ouesant, zresztą dość znaną z racji m.in. siły swiatła.
Ale The Channel Pilot pisze, że wyspa Ouessant nazywa się po prostu USHANT :rotfl:

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2015, o 10:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
tomasz piasecki napisał(a):
360 grad Scheibe.
I dlatego tym, którzy się onym wynalazkiem posługują odbija szajba. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2015, o 11:17 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
plitkin napisał(a):
To szokujace dla wszystkich. Za to mamy czysty marketing: "doskonale dobowe przebiegi" (5knt w silnym wietrze dla 47 stop?!),


A mój serdeczny kolega żegluje sobie w ARC na takiej samej łódce..., no może nie takiej samej bo zapewne seryjnej D47 i przy (nie silnym wietrze) bo jakimś 4-5B z baksztagu robi przebiegi dobowe po 170 mil. Średnia powyżej 7knt.
Załącznik:
ARC.jpg
ARC.jpg [ 214.56 KiB | Przeglądane 4685 razy ]


I po trzy dniowym przymusowym postoju w oczekiwaniu na naprawę żagli w zasadzie dogonił wyścig.
Więc ja się pytam , O so chooozi ???

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2015, o 11:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Zbieraj napisał(a):
tomasz piasecki napisał(a):
360 grad Scheibe.
I dlatego tym, którzy się onym wynalazkiem posługują odbija szajba. :rotfl:

Oj Zbieraju. Wiedźmom sie narażasz ;)

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl



Za ten post autor WhiteWhale otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2015, o 11:41 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
junak73 napisał(a):
Więc ja się pytam , O so chooozi ???


Z cze4gos zyc trzeba, jesli nie wiedomo o co chodzi , to na pewno chodzi o pieniadze :)
Zreszta to dosc popularne w naszym "wyczynowym" zeglarstwie.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2015, o 12:25 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
junak73 napisał(a):
plitkin napisał(a):
To szokujace dla wszystkich. Za to mamy czysty marketing: "doskonale dobowe przebiegi" (5knt w silnym wietrze dla 47 stop?!),


A mój serdeczny kolega żegluje sobie w ARC na takiej samej łódce..., no może nie takiej samej bo zapewne seryjnej D47 i przy (nie silnym wietrze) bo jakimś 4-5B z baksztagu robi przebiegi dobowe po 170 mil. Średnia powyżej 7knt.
Załącznik:
ARC.jpg


I po trzy dniowym przymusowym postoju w oczekiwaniu na naprawę żagli w zasadzie dogonił wyścig.
Więc ja się pytam , O so chooozi ???


Jestes regatowcem. Wiesz o sssoooo chodzi. :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2015, o 13:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
tomasz piasecki napisał(a):
Moniia napisał(a):
WhiteWhale napisał(a):
Moniia napisał(a):
W kraju, w którym mieszkam, nazywa się portlandzki. I jest podpisany, więc nie dyskutować proszę! :)

Moniu! Z twoją linijką jest jak z tym kanałem co to dla jednych nazywa sie La Manche a dla drugich Angielski. Normalka :rotfl:


Ci pierwsi na geografii się nie znają ;)


Jako człowiek zgodny zajrzałem do źródła neutralnego, mianowicie do katalogu Niemeyera 2015, którym omawiany NAUTICAL PLOTTER jest opisany następująco:

"Kuslineal aus transprentem Kunststoff mit leichtgängiger drehbarer 360 grad Scheibe.
Typ Breton. Zum absetzen der Position und des Kurses."


To tak jak z latarnią morską na wyspie Ouesant, zresztą dość znaną z racji m.in. siły swiatła.
Ale The Channel Pilot pisze, że wyspa Ouessant nazywa się po prostu USHANT :rotfl:

Pozdrawiam
tomasz


Quessant się nie czepiam, to francuskie jest. Natomiast Kanał jest na pewno angielski ;)

Załącznik:
ImageUploadedByTapatalk1449403426.851251.jpg
ImageUploadedByTapatalk1449403426.851251.jpg [ 423.18 KiB | Przeglądane 4638 razy ]

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2015, o 15:48 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 545
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
junak73 napisał(a):
Więc ja się pytam , O so chooozi

Po prostu trzeba postawić żagle i już.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2015, o 15:54 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
cors napisał(a):
Po prostu trzeba postawić żagle i już.


Ty nawet nie wiesz jak jest trudno postawić grota już przy 2B :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2015, o 15:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Moniu Twoi krajanie nawet nie wiedzą, którą stroną jezdni należy jeździć to czy można na nich polegać w sprawie nazwy kanału :-?

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl



Za ten post autor WhiteWhale otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2015, o 16:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Pewnie dlatego, że jeździmy po właściwej stronie? :D

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2015, o 16:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Moniia napisał(a):
Pewnie dlatego, że jeździmy po właściwej stronie? :D
:rotfl:

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2015, o 17:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Moniia napisał(a):
Pewnie dlatego, że jeździmy po właściwej stronie

Right.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2015, o 18:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 194
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
junak73 napisał(a):
no może nie takiej samej bo zapewne seryjnej D47 i przy (nie silnym wietrze) bo jakimś 4-5B z baksztagu robi przebiegi dobowe po 170 mil. Średnia powyżej 7knt.



Cichocki musiał zapakować zapasów na pełne kółko, ile jego łódka mogła być cięższa i jaki to miało wpływ na osiągi.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 384 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL