Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 cze 2025, o 23:57




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 499 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 paź 2016, o 08:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 11:44
Posty: 2444
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 223
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Czy istnieje ręczna VHF z możliwością zmiany MMSI za każdym razem gdy zmieniam jacht?

TAK. :-P
To tylko kwestia czasu i środków zainwestowanych w taką operację.
Przy częstych zmianach jachtu prawdopodobnie niezbyt opłacalne, ale technicznie możliwe.
W sieci znajdziesz prawie wszystko...
Tu przykład dla urządzenia stacjonarnego.
Załącznik:
fm.JPG
fm.JPG [ 59.06 KiB | Przeglądane 7680 razy ]

_________________
Pozdr.
Tomek Niedbała



Za ten post autor Senator otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2016, o 10:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Niezłe OT to raz, dwa, zamiast poprawić poprzednika, to jest przepychanka kto jest dokładniejszy, bo przecież ktoś się pomylił i już 1/2 dyskusji to precyzyjne odmierzanie. Zamiast zamknąć temat w jednym poprawiającym poście.

Macie wy rozum i godność człowieka?

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2016, o 16:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 11:42
Posty: 168
Podziękował : 77
Otrzymał podziękowań: 64
Uprawnienia żeglarskie: Nauclerus Odobenus
Moniia napisał(a):
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Jurmak napisał(a):
http://www.teltad.pl/radiotelefon-morsk ... -1963.html

Niestety:
Instrukcja tego i-coma napisał(a):
This initial code setting can be performed only once. After being set, it can be changed by only your dealer or distributor. If your MMSI code has already been programmed, this programming is not necessary.

Czy istnieje ręczna VHF z możliwością zmiany MMSI za każdym razem gdy zmieniam jacht? :cry:


Nie

To właściwie jak legalnie używać w Polsce ręczniaka z DSC, przy założeniu, że pływa się jednostkami czarterowymi? Zarejestrować można na siebie jako osobisty, ale bez MMSI. Do normalnej komunikacji głosowej to wystarczy. Czy da się wysłać distress, bez wpisanego MMSI? (czy to w ogóle mogło by mieć sens?)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2016, o 16:33 

Dołączył(a): 5 wrz 2016, o 10:41
Posty: 70
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Bez MMSI przystawka DSC nie działa, to pierwsza rzecz, którą trzeba sprawdzić przy kontroli radia przy czarterze i myślałem, że to tylko ściema aż trzyletni jacht w grecji okazał się nie mieć MMSI wpisanego ;)
W razie W pewnie bym go nie zdążył znaleźć i wpisać


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2016, o 20:48 

Dołączył(a): 30 maja 2013, o 22:23
Posty: 41
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: brak
SIRK napisał(a):
Mając na uwadze moc 1W oraz wysokość wbudowanej anteny (0m) trzeba być naprawdę optymistą aby przyjąć teoretyczny zasięg 4-5Nm a o dziesięciu to nawet nie słyszałem. Jachty mające AIS klasy B z mocą przynajmniej 5-10W oraz antenę zamontowaną na maszcie bardzo często są widoczne z odległości nie większej niż 6Nm.


Moc ma tu znikome znaczenie. Z anteny bezkierunkowej mocą jednego wata można pogadać z Księżycem. Bo nic widoku nie zasłania. A trzydzieści watów vhf-ki statkowej nic nie da jeżeli antena jest metr nad wodą a fale mają pięć metrów - wszystko albo wodę podgrzeje albo w kosmos poleci - na brzegu raczej nie usłyszą.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2016, o 22:23 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Poza tym wszystkie mi znane reczne VHF=ki maja rowniez 5lub 6 W mocy nie raz rozmawialem z kolegami bedacymi w odleglosci ponad 10 Mm.
Mam ploter z AIS i w czasie regat widzialem inne jachty w odleglosci ponad 20 Mm a antene mam ok 1,5 m od lustra wody ( na koszu rufowym).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 02:45 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
Kurczak napisał(a):
Taki ?

http://yaesu.pl/sklep/radiotel-morskie/ręczne_/standard-horizon-hx870e-detail.html

http://www.ebay.pl/sch/i.html?_from=R40 ... 9&_sacat=0

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 03:02 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Czy istnieje ręczna VHF z możliwością zmiany MMSI za każdym razem gdy zmieniam jacht? :cry:

Oczywiście, Tylko trzeba znać właściwą dla danego sprzętu sekwencję :-)
Ja w swoim radyjku zmieniam MMSI kiedy zechcę tylko że to nie ręczniak.
Inna opcja to zapytać Chińczyków.
W przeciwieństwie do "demokratycznej" Europy ich komunistyczny rząd nie ma aż takich zapędów do kontrolowania wszystkiego i wszystkich przez co chińskie AIS-y można przeprogramowywać samemu dowolną ilość razy.
Być może radia też. Nie sprawdzałem. Jeszcze.

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 08:30 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
_jp_ napisał(a):
przechodziłem standardowe, "zawodowe" szkolenia ITR - nikt nie objaśniał, jak wygląda droga sygnału od EPIRBa do MRCK Gdynia. Dopiero teraz, niejako na własną rękę, zaczynamy się dowiadywać, jak to działa
To akurat jest żelaznym punktem kursów LRC/GOC :-P
Masz za mało szkoleń na koncie :rotfl:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Cytuj:
tak się zastanawiam, bez złośliwości. "System" stworzony dla statków handlowych najwyraźniej zakłada, że wzywający pomocy ma na sobie SOLAS-owy kombinezon
Cytuj:
w takim przekonaniu trwam od 2 -3 lat. I kto wie czy tak nie powinno być
Biorac pod uwagę wypadki np. promów - nie, tak nie powinno być.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 09:04 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Bratanku55, pochwalisz się swoim radyjkiem?
Czy jest to legalny import?
Kreatywność Chińczyków jest ogólnie znana.
Nie szukam jednak LOLEXA. ;)
N2k i wbudowany GPS jest ważny.

Pozdrowienia,
Andrzej

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 11:44 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
Radyjko to dość leciwy model Silva S15 ale kupiłem nówkę za 40 funciorów i na razie jest OK.
GPS-a nie ma ale nie uważam tego za ważne. Czwarty czy piąty GPS niczego nie poprawi.
Za to ma Navtexa :)

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 12:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
bratanek65 napisał(a):
Radyjko to dość leciwy model Silva S15 ale kupiłem nówkę za 40 funciorów i na razie jest OK.
GPS-a nie ma ale nie uważam tego za ważne. Czwarty czy piąty GPS niczego nie poprawi.
Za to ma Navtexa :)


Wybacz, ale pozwolę się nie zgodzić. Najważniejszą cechą gps w vhf jest, że jest W RADIU. Wbudowany znaczy. Znaczy, nie trzeba pamiętać o kabelkach, żaden kabelek się nie rozłączy etc. Skoro już inwestować w radio w celach bezpieczeństwa - to zadbajmy, aby działało jak trzeba.

Tak, wiem, że można podłączyć. I wiem, jaki odsetek (z własnych doświadczeń) nie ma gps podłączonego.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 12:27 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
Moniia napisał(a):
bratanek65 napisał(a):
Radyjko to dość leciwy model Silva S15 ale kupiłem nówkę za 40 funciorów i na razie jest OK.
GPS-a nie ma ale nie uważam tego za ważne. Czwarty czy piąty GPS niczego nie poprawi.
Za to ma Navtexa :)


Wybacz, ale pozwolę się nie zgodzić. Najważniejszą cechą gps w vhf jest, że jest W RADIU. Wbudowany znaczy.

Twoje prawo.
A u mnie będzie po mojemu :)

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 13:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
I pomyśleć że ja mam aktualnie na jachcie jeden GPS. Ręczny.
W planach jest drugi, stacjonarny. I wtedy zostanie podłączony do radia.
Pozycja w radiu przydaje się, gdy woła straż graniczna: "jacht na pozycji..." - sprawdzanie czy to do nas jest upierdliwe i trwa. Poza tym radio co jakiś czas zaczyna piszczeć, że nie ma pozycji i trzeba wcisnąć przycisk. Też upierdliwe.
Oczywiście znana pozycja przy wołaniu pomocy też nie jest bez znaczenia ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 13:58 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
GPS to prcież nic nadzwyczjnego (cenowo).
Podzielam zdanie Monii. Mniej kabli i drucików jest też moją preferencją.
Poza tym VHF (I AIS) mam zawsze włączone, ploter mógłby być tylko dla nawigacji i w razie potrzeby.
Mapy papierowe wciąż używam. Pozycję i kurs, szybkość SOG nanoszę co 1/2 godziny.
W razie awarii elektroniki mapa, locja plus kompas i log wystarczą do portu.

Pozdrowienia

Andrzej

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16



Za ten post autor Andrzej Kolod otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 14:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Andrzej Kolod napisał(a):
GPS to prcież nic nadzwyczjnego (cenowo).


Stacjonarny? No nie wiem, jednak ciutkę trzeba zapłacić, a są pilniejsze wydatki.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 15:14 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
waliant napisał(a):
Stacjonarny? No nie wiem, jednak ciutkę trzeba zapłacić


kto bogatemu zabroni? :D Jakie są zalety stacjonarnego gps?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 15:19 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Cytuj:
Cytuj:
A tak swoją drogą to 112 nie działa, czy trudno zapamiętać numer?
Jacek próbował. Nie działało. Nie wiem czy dlatego, że z satelitarnego, czy z tej samej żałosnej przyczyny, dla której kilkakroć nie udawało mi się w b.r. nań dodzwonić z kilku miejsc i telefonów na lądzie - po kilkanaście - kilkadziesiąt minut
Bardziej myślałem o GSM, 112 jest międzynarodowy (na morzu często nie wiesz, czyja sieć Cię złapie w zasięgu), w Polsce są jeszcze 997, 998, 999, 986. Wszystkie te numery są tzw. specjalne, czyli:

* na niektóre z nich da się zadzwonić bez odblokowania telefonu (PIN-ów, PUK-ów, locków, saverów itp. itd.);
* da się zadzwonić bez karty SIM;
* rozmowa jest bezpłatna ("śmiesznie" by było, gdyby po podaniu szerokości, a przed podaniem długości nagle skończyły się środki na karcie lub abo osiągnęło ustalony przez opa limit, co przy załapaniu się w roaming obwodu kaliningradzkiego akurat nie jest trudne).

Zasięg SMS-ów jest zwykle większy, niż rozmowy głosowej, niestety wprowadzanie "policyjnego" numeru dla wysyłania SMS-ów jakoś wyjątkowo opornie idzie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 15:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
piotr6 napisał(a):
waliant napisał(a):
Stacjonarny? No nie wiem, jednak ciutkę trzeba zapłacić


kto bogatemu zabroni? :D Jakie są zalety stacjonarnego gps?


Brak wymieniania baterii co 12 godzin? Wiem coś o tym, robiłam to. Więc jak kupowałam nową ukaefkę, to zadbałam o to, aby była z gps. W ten sposób uzyskałam gps, który jest a) automatycznie podłączony do DSC b) bez kabelków c) na normalnej sieci 12v na jachcie, więc nie trzeba wymieniać baterii co chwila.

A za samą przyjemność posiadania tak wbudowanego gps zapłaciłam ekstra jakieś £50 - porównując do ceny radia tego samego producenta bez gps. Oczywiście, porównując do najtańszego radia tego samego producenta byłoby sporo więcej - ale mówimy o różnicy jaką gps robi, a nie ais :)

Mam poza tym jeszcze drugi stacjonarny gps w którym muszę rozgryźć (a raczej odwrotnie, złożyć do kupy) wtyczkę od anteny. Jak to zrobię, zalety powiększą się o 10000 punktów drogi i wygodny, wyraźny wyświetlacz - coś czego próżno szukać w tanich ręczniakach. Był kupiony używany (dzięki, Marku!) więc kosztował mniej niż nowy budżetowy ręczniak.

No i dobra, jak robimy przegląd to na Wiedźmie w sumie jest jeszcze trzeci stacjonarny gps, wbudowany w transponder AIS. Tu nie ma wyboru, transponder ma zawsze własny gps. Ponieważ zaś ten, choć jest "czarną skrzynką" (w rzeczywistości niebieską) wysyła dane po wifi do wszystkiego, co zaloguję, to informacje z tego gps są używane w moich mapach w iSailorze - dzięki temu mój ipad i iPhone żyją dłużej, nie rozładowując niepotrzebnie baterii na sprawdzanie pozycji co pod pokładem często sprawia im problemy, a antena gpsa od transpondera jest dobrą, zewnętrzną anteną która nie ma problemu ze znalezieniem siebie.

Ponadto na Wiedźmie jest ręczny Magellan i gpsy w ipadzie i iPhonie. Czyli wychodzi na to, że w sumie mam 6 gpsów, a i tak mam jeszcze 7, ten analogowy:

Obrazek

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 15:54 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
bratanek65 napisał(a):
Na razie nie było potrzeby uruchamiać. Jak zdejmę maszt to zainstaluję antenę do odbioru Navtexa.
Odbiór Navteksa nie jest trywialny niestety :-(
Śnił mi się i straszył po nocach :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 21:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
kto bogatemu zabroni? :D Jakie są zalety stacjonarnego gps?


Bogaty nie jestem, więc nie mam ;)

Akurat co do baterii i jej wymian, to wiele ręczniaków ma zasilanie dodatkowe przez kabelek i wtedy ciągną prąd z akumulatora. Czyli to niekoniecznie jest argument.
Ale oczywiście ma to znaczenie.
Zalety to przede wszystkim stałe podawanie pozycji do radia (korzyści opisałem obrazowo wcześniej).
Poza tym, trudno go uszkodzić czy utopić.
System opisany przez Monię (czyli radio z gps-em) oczywiście jest super rozwiązaniem, ale radio całkiem dobre już mam, więc szkoda kasy na wymianę.
I tak sobie funkcjonowało, radio bez pozycji i jedyny ręczniak, bo były ważniejsze wydatki. Oczywiście opieranie się na dość leciwym i ręcznym GPS-ie jest dość mało rozsądne, ale cóż... ;)
Teraz będzie zmiana, bo przez przypadek i bezkosztowo stałem się posiadaczem, uwaga, plotera. Stary jest, ale działa. Trzeba do niego "tylko" dokupić antenę z gpsem i spiąć te trzy urządzenia w jeden system. Wtedy będę miał dwa gpsy na jachcie, co jest już znaczącą zmianą.
Ale do 6 jednak mi daleko ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 21:15 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
waliant napisał(a):
Teraz będzie zmiana, bo przez przypadek i bezkosztowo stałem się posiadaczem, uwaga, plotera. Stary jest, ale działa.


swiat stanął na głowie :D czyli sygnał z plotera pójdzie do radia?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 21:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Moniia napisał(a):
w sumie mam 6 gpsów,

No to jesteśmy Monia 1:1.
1. Ploter
2. AiS
3. Radio VHF w kabinie nawig.
4. Radio VHF koło kola sterowego
5. Laptop z osobnym GPS-em w kabinie nawig.
6. Mały Garmin 76 MAP u mnie w kabinie nad głową...
Uffff....
Będzie tej elektroniki :D
Pzdr
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

piotr6 napisał(a):
sygnał z plotera pójdzie do radia?


Też tak mam - sygnał GPS podałem z plotera do radia obok koła sterowego.
Radio Standard Horizon 1100e odbiera u mnie sygnał GPS po transmisji NMEA 0183 z plotera stojącego tuz obok.
Ploter spięty jest w sieci równoległej NMEA 2000 z resztą elektroniki ale marnował mi się jego sygnał GPS po porcie RS - to podałem go na radio jw. i radio dzięki temu ma GMDSS i podaje pozycje.
Pzdr
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Andrzej Kolod napisał(a):
W razie awarii elektroniki


A spytam tak z ciekawości - jak często pada Ci ta elektronika ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 22:07 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
Moniia napisał(a):
Ponadto na Wiedźmie jest ręczny Magellan i gpsy w ipadzie i iPhonie. Czyli wychodzi na to, że w sumie mam 6 gpsów, a i tak mam jeszcze 7, ten analogowy:

A jeszcze niedawno oficjalna wersja mówiła że do nawigacji używa analoga, ręczniaka i papierzanych map :D

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 22:11 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
bury_kocur napisał(a):
jak często pada Ci ta elektronika ?


nie wiem jak często mnie się nic nie przytrafiło. W ostatnim rejsie, bardzo lajtowym wokół Rugii, z premedytacją uzywałem tylko komórki z navioniscem. Najgorsze że się da i to spokojnie tak pływać. Nowe doświadczenie, bo powoli okazuje się,ze reszta pomocy nawigacyjnych odchodzi do lamusa.Jeszcze rok , dwa lata temu uzywałem map papierowych laptopa itd.

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
W ostatnim rejsie, bardzo lajtowym wokół Rugii, z premedytacją uzywałem tylko komórki z navioniscem. Najgorsze że się da i to spokojnie tak pływać.


Da się Piotrze jak masz dostęp do sieci ...
Ja piszę o pływaniu bez sieci.
Poza tym w Danii już darmowy Navionics chyba nie działa.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 22:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Elektronika zawsze może nawalić, zwłaszcza na bardziej zasolonych morzach.
No i zawsze może nawalić zasilanie, co w wątek wpisuje się całkiem nieźle...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 22:17 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
bury_kocur napisał(a):
Da się Piotrze jak masz dostęp do sieci .


to jest bez dostepu do sieci mapy kupione w sklepie play.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 22:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
mapy kupione w sklepie play.


aaaaaa.....
A z czystej ciekawości - ile kosztowały, na jaki obszar i w jakiej formie je dostałeś ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2016, o 22:30 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Kocurze, złapałeś mnie na nieścisłości.
Chodziło mi o zasilanie prądem i zniszczenia spowodowane sztormem.

Bardzo dawno temu anteny radarów, radiowe i nawigacyjne (Loran)
Zniszczone przez załamującą się falę.

Dawno temu przeciążenie kabli z akumulatora. Mały pożar kabli.
Wyłaczenie prądu w nocy blisko na podejściu do Kołobrzegu, we mgle.

Niedawno - prawie katastrofa. Uderzenie pioruna niedaleko jachtu.
Od tego momentu mam back up. Urządzeniacelektryczne zamykane są w metalowym pojemniku, w worku awaryjnym.

Moje łódki nie mają zabezpieczenia przeciw piorunom.
Obecnie zmieniam systemy na nmea 2000 (seatalkng).
Simrad radar zmienię najprawdopodobnie na nowy Raymarine Quantum poprzez wifi.

Bilans energetyczny, back up zasilania i back up urządzeń jest dla mnie ważny.
Karty papierowe i locje po prostu lubię i korzystam z nich.

Pozdrowienia

Andrzej

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 499 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 17  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL