Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 13 lip 2025, o 18:10




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 mar 2017, o 19:42 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wiesz rzeczywiscie nie wiedzialem, podobnie jak nie wiem od jakiej grubosci konczy sie fornir a zaczynaja oblogi i na jakiej grubosci oblogi sie koncza. Naprawde tego nie wiem :)
Tak sie sklada ze widzialem budowe "Poloneza" wczesniej "Dal II" znam szkutnikow ktorzy te jachty budowali i takiego okreslenia nikt z nich nie uzywal.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2017, o 19:44 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ze sklejka formowana kojarzyla mi sie budowa z pasow sklejki obginanej na szkielecie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 19:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
"Porady"
Zasobność portfela i zapał
Jesli brakuje zasobnosci a zapał jest to pozostaje budowa
metoda dowolna, byle konstrukcyjnie poprawna. o czym tu więcej pisać?
moze autor jest wytrawnym spawaczem to sobie wyspawa
a moze zapalonym stolarzem? to sobie ze słomki zrobi
a może amatorem sklejki? a cóz sto nia przeszkodzie?
Projekt sie kupuje jakis tam i się działa.
Poradzić to mozna w trakcie budowy, jak czlowiek spotyka sie z twierdzeniem " wiem ze nic nie wiem". Wtedy mozna poradzać, mądrze bez głupich przepychanek i porownań z czymś tam.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 19:42 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
bartuss1nowy napisał(a):
jesli brakuje zasobnosci a zapał jest to pozostaje budowa
metoda dowolna, byle konstrukcyjnie poprawna. o czym tu więcej pisać?


Dokładnie na odwrót, jak masz dużo chęci to zainwestuj ją w prace to i pieniądze się znajdą. Inaczej skończymy z czymś ani dokończonym ani dobrym.

Przepraszam Cię "bartuss1nowy" ale twoje konstrukcje są tego przykładem, są i pływają ale są po prostu brzydkie i słabo wykonane.

Jeżeli mówimy o 10m yachcie to pewne pojęcie trzeba mieć a i zasoby trzeba mieć. Patrz ogłoszeniu Kurczaka w innym wątku o znajomym sprzedającym kadłub Rudego.

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 19:55 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
Moris29 napisał(a):
Nie pisałem o dwustronnym laminowaniu, zgodnie z projektem miałoby to być laminowanie z tylko zewnątrz.
Samodzielna budowa od podstaw, to chyba głównie dla samej przyjemności budowania, co można wyczytać z relacji np. na wspomnianej stronie szkutnikamator.pl
Mam znajomego, który samodzielnie wybudował 12 metrowy stalowy jacht o pancernej konstrukcji na rejs przez Horn, ale trwało to 5 lat plus 3 lata poprawek i wykańczania i kosztowało w końcu tyle, co dobry jacht z renomowanej stoczni.


Wszyscy na zachodzi laminują dwustronnie używając przeważnie czerwonego cedru. u nas laminuje się jednostronnie i straszy olejowaniem używając świerku lub sosny prosto z zaprzyjaźnionego dostępnego cenowo tartaku i o ile pryz jachcie na mazury wielkości 5-8m może się to sprawdzić to pryz 10 m jachcie morskim będziesz mieć problemy.
Drugim problemem jest samo klejenie podczas którego przesycisz listwy epoksydem z obu stron więc laminowanie wewnątrz jest formalnością, można upierać się przy klejach poliuretanowych i laminowaniu z zewnątrz tylko po co.


Metoda sklejki fornirowanej/ obłogów / coldmoulding bo to wszystko to samo jak najbardziej poprawna i wytrzymuje lata tak jak wspomniane wcześniej jachty budowane u nas w tej metodzie. Na szkutnik amator jest opisana budowa jachtu Doktor w tej metodzie. Przy czym jeżli jesteś sprawnym budowniczym to spędzisz 2000 - 3000 roboczo godzin na kadłubie teraz pytanie czy sam budujesz czy z kimś ? jak sam weekendowo to łatwo policzysz nawet przy 10 h że trochę to zajmie. a to początek potem wyposażanie i montaż instalacji itp.... I jak sam napisałeś ze jakieś 5-8 lat będziesz pływał.

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 20:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
moze i brzydkie, ale plywam, na konkurs pieknosci sie nie wybieram
zaszalec w tzw towarzystwie tez nie mam zamiaru, każdemu podług woli zachwycac sie swoją pracą czy zachwycać się nabytkiem

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz



Za ten post autor bartuss1nowy otrzymał podziękowania - 2: adaswa, kooniu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 20:44 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
adaswa napisał(a):
Wszyscy na zachodzi laminują dwustronnie używając przeważnie czerwonego cedru. u nas laminuje się jednostronnie i straszy olejowaniem używając świerku lub sosny prosto z zaprzyjaźnionego dostępnego cenowo tartaku i o ile pryz jachcie na mazury wielkości 5-8m może się to sprawdzić to pryz 10 m jachcie morskim będziesz mieć problemy.
Tia, niech se ktoś zatem sprowadzi Western Red Cedar i laminuje obustronnie - bo toto się do laminatów nadaje, jako przekładka ... ale nie jako konstrukcyjne ;)
Nie zapominajmy że taka tuja z jednej strony mało pęcznieje i na gnicie odporna - więc zalaminować się da - lecz z drugiej słabizna, blisko dwukrotnie słabsza od sosny.
Każden materiał ma swoje zastosowanie :mrgreen:

BTW - to już trzydzieści lat: http://bliskijacht.pl/bliski-3/parametry-techniczne/
Nie żeby ten akurat polecać, ale konstrukcja rade daje :D
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2017, o 21:05
Posty: 1
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam mama takie pytanie, jak można wyliczyć umiejscowienie jażma masztu aby pływała zgodnie z jej przeznaczeniem ..... :) czy jest na to jakis sposob bo mam w planach pewien projekt i sie zastanawiam w jakim miejscu najlepiej umieścić maszt :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 23:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Ryś napisał(a):
Nie żeby ten akurat polecać, ale konstrukcja rade daje

Ostatnie wpisy z 2015.
Poszli na te Karaiby czy remont przedrejsowy trwa?

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 23:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
zizi12321 napisał(a):
jażma masztu


jarzma, jarzma, jarzma, jarzma, jarzma , jarzma ....
I tak 100 kartek w zeszycie w 3 linie ... :rotfl:
Ech....

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2017, o 10:04 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
Ryś napisał(a):
Tia, niech se ktoś zatem sprowadzi Western Red Cedar i laminuje obustronnie - bo toto się do laminatów nadaje, jako przekładka ... ale nie jako konstrukcyjne

Dokłądnie tak jako przekłądka. Przepraszma powinienem tu uwzglednić w opisie wcześniej po prostu gdiześ stwerdzenie o poszyciu listewkowym mi migneło.
Zresztą tylko takie wykorzystanie drewna ma dla mniei sens w dzisiejszych realiach.
boSmann napisał(a):
Ryś napisał(a):
Nie żeby ten akurat polecać, ale konstrukcja rade daje

Ostatnie wpisy z 2015.
Poszli na te Karaiby czy remont przedrejsowy trwa?


Nie będę tutaj sceptykiem lecz możliwe że po rozbebeszeniu jednostki nie było już czego zberać. Inaczej przynajmniej próbowali by dalej prowadzić bloga czy zbierać środki. Lecz totylko domysły.....

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2017, o 10:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2015, o 15:50
Posty: 897
Podziękował : 891
Otrzymał podziękowań: 436
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
adaswa napisał(a):
Ryś napisał(a):
.........

Ostatnie wpisy z 2015.
Poszli na te Karaiby czy remont przedrejsowy trwa?


Nie będę tutaj sceptykiem lecz możliwe że po rozbebeszeniu jednostki nie było już czego zberać. Inaczej przynajmniej próbowali by dalej prowadzić bloga czy zbierać środki. Lecz totylko domysły.....


https://www.facebook.com/BliskiJacht/?h ... NE&fref=nf


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2017, o 12:00 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
adaswa napisał(a):
Zresztą tylko takie wykorzystanie drewna ma dla mniei sens w dzisiejszych realiach.


?!? A dlaczego ?!? A co złego z poszyciem karawelowym, zakładkowym, listewkowym itp? Według mnie to nadal jedno z najprostszych i najbardziej ekonomicznych rozwiązań na budowę własnej łódki. Drewno jest tanie, przyjemne w pracy, dość łatwe w obróbce, wytrzymałe. Ale jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach, nie da się zbudować każdego jachtu z drewna i do tego tanio. To już projekt musi być dostosowany do prostej i taniej budowy. Na szczęście są na rynku takie projekty i ciągle powstają nowe.


Załączniki:
Emily2by Henrik.jpg
Emily2by Henrik.jpg [ 48.26 KiB | Przeglądane 4242 razy ]
1175495215_1dba297e6f_o.jpg
1175495215_1dba297e6f_o.jpg [ 77.12 KiB | Przeglądane 4242 razy ]

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.

Za ten post autor peter otrzymał podziękowania - 2: Mir, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2017, o 22:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
kooniu napisał(a):
https://www.facebook.com/BliskiJacht/?h ... NE&fref=nf

Nic mi to nie daje :-P
Jestem niebywalcem książkoryja i dobrze mi z tym :D

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2017, o 23:04 

Dołączył(a): 13 mar 2016, o 20:43
Posty: 84
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: jsm
To ja napisze coś o sobie a wnioski to zostawiam autorowi watku. :mrgreen:

Od kiedy skończyłem 16 lat marzy mi się własny jacht taki pod siebie. Dokładnie taki co by mi się wszystko na nim podobało, wielkość funkcjonalność itd.
Zrobiłem mnóstwo rysunków przez te lata, przeczytałem tysiące stron o budowie, materiałach, technologiach. Przejrzałem mnóstwo planów budowy.
Wszystko wylądowało w koszu. :rotfl:
Czemu??

"Bo lepsze wrogiem dobrego"

Nie da się zbudować BEZKOMPROMISOWEGO jachtu.

Własna budowa to proces mocno rozciągnięty w czasie.
A z czasem zdobywa się nowe doświadczenie, widzi coraz to nowe rozwiązania lub po prostu inne których się wcześniej nie widziało. Czy aby na pewno po kilku latach budowy mój wymarzony zrobiony pod moje oczekiwanie jacht, nie okaże się nietrafionym projektem?
Po 33 latach rozważań i niemal nie zaczętej budowy doszedłem do wniosku.

Chlupie kup sobie nie za droga łódkę i zacznij pływać. Przekonaj się co właściwie jest dla ciebie na twojej łódce ważne. Co właściwie ma znaczenie. Remontuj, przerabiaj, modernizuj, przebuduj i co tylko se chcesz a jak ja zepsujesz to nie szkodzi. nie taka wielka strata. Przede-wszystkim zacznij pływać własną ludka. Gościnnie to się tego nie dowiesz niestety. Tylko pływając własną ludka przekonasz się co jest dla ciebie ważne.
Tak se powiedziałem i tak zrobiłem.
Nie żałuję! :mrgreen:
Od tego trzeba było zacząć - już dawno. :oops:
W jeden sezon zmieniło mi się kilka priorytetów.
Za 5 czy 10 lat kupie lub zbuduje/zlecę budowę najbardziej optymalnego plywadla dla mnie.

_________________
Wybaczcie proszę moja pisownie. Taka przypadłość.
Pozdrawiam Jarek



Za ten post autor jarras37 otrzymał podziękowania - 2: kooniu, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2017, o 11:08 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Dokladnie :) Bylem dzieciakiem kiedy razem z Ojcem kupilismy plany Zewa Tobisa i nawet budowy nie rozpoczelismy bo ja plywalem regatowo na malych, Tata od czasu do czasu na klubowych. Potem bedac jiz doroslym kupilem elementy Cruisera 22 okazyjnie bo wlasnie szczecinska stocznia padala. Koledzy mi to posklejali ale ludke sprzedalem nie wykonczona bo w zyciu byly inne priorytety (praca, budowa domu). Dopiero po latach kupilem pierwszy jacht na ktorym 6 sezonow przeplywalem, teraz 2 sezony na kolejnym i jak wiekszosc Kolegow marze o nastepnym, wiekszym :) Budowy nie przewiduje bo szkutnictwo to nie moje hobby choc z tym sobie radze a poza tym wiem z doswiadczenia ze budowa od podstaw kosztuje wiecej czasu i pieniedzy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2017, o 23:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
jarras37 napisał(a):
Czy aby na pewno po kilku latach budowy mój wymarzony zrobiony pod moje oczekiwanie jacht, nie okaże się nietrafionym projektem?

Dlatego trzeba budować szybko :-P

_________________
Zbyszek



Za ten post autor boSmann otrzymał podziękowanie od: Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 mar 2017, o 06:22 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
boSmann napisał(a):
Dlatego trzeba budować szybko


No i budowa jest raczej dla ludzi którzy już dobrze wiedzą co chcą, a nie dla kogoś kto dopiero szuka co lubi. Myślałem że takie założenie jest tak oczywiste że nie trzeba o nim w ogóle wspominać :oops:

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 mar 2017, o 15:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9257
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Z jachtem jest jak z garniturem.
W sklepach są, nowe, markowe i używane, w dobrym stanie. Różne materiały, dodatki itp. Zróżnicowanie cenowe ogromne. Problem w tym, że nie na każdym ów gotowy gang dobrze leży, bo krojony i szyty wg schematu fabrycznego, wg jakiegoś typoszeregu, który obejmuje ogół użytkowników statystycznych. Czyli nie wszystkich. Nie obejmuje tych nietypowych, gustownych i wybrednych, którzy lubią mieć strój dopasowany i szykowny. Po taki trzeba udać się do krawca lub samemu zasiąść za maszyną do szycia. Wzory są... moda też. I materiały, kolory, guziki... Trzeba ważyć tylko siły na zamiary i w tym rzecz jest najważniejsza.
A. Skrzat przyrównał kiedyś jacht do butów. Nowe czy używane? :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 mar 2017, o 16:36 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
mjs napisał(a):
A. Skrzat przyrównał kiedyś jacht do butów. Nowe czy używane? :roll:


Porownanie idiotyczne :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 mar 2017, o 18:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
peter napisał(a):
budowa jest raczej dla ludzi którzy już dobrze wiedzą co chcą, a nie dla kogoś kto dopiero szuka co lubi

Nie jestem pewny czy mając kilkanaście lat i budując pierwsze łódki, wiedzieliśmy co chcemy. :-P
Pamiętam, że po opływaniu świeżo zbudowanej jednostki, prawie od razu prowadziliśmy dyskusje p.t: teraz to wiemy jaki jacht powinniśmy zbudować i czego brakuje obecnemu
Kolega do dzisiaj tak ma i wciąż coś majstruje :rotfl:

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 mar 2017, o 19:19 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
boSmann napisał(a):
Nie jestem pewny czy mając kilkanaście lat i budując pierwsze łódki, wiedzieliśmy co chcemy


Oh boSmann, źle zacytowałem, moja wypowiedz dotyczyła kol. Jarassa. A tak swoją drogą, to wiek nie jest żadnym wyznacznikiem tego czy się wie czy nie wie co się chce :D

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.



Za ten post autor peter otrzymał podziękowanie od: Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 mar 2017, o 19:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9257
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
peter napisał(a):
A tak swoją drogą, to wiek nie jest żadnym wyznacznikiem tego, czy się wie, czy nie wie, co się chce.

I, tu przypomina mi się taka anegdota: ;)
- Mistrzu, Mistrzu, nauczyłeś nas wszystkiego, umiemy to, co ty. Ale nadal jesteś lepszy od nas... Dlaczego? :roll: - pytają młodzi adepci sztuk walki.
- Bo ja, jak mam siedzieć, to siedzę. Jak mam stać, to stoję. A jak mam iść, to idę. - odpowiada Mistrz.
- Ale my robimy tak samo! :D
- Nie. Wy, jak macie siedzieć, to stoicie. Jak macie stać, to chodzicie. A, jak macie iść, to biegniecie... :twisted:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 mar 2017, o 21:00 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
mjs napisał(a):
I, tu przypomina mi się taka anegdota:

A mi się jakoś takoś przypomniał kawałek, może że taki piękny dzień wiosenny pierwszy i że wiać halny przestał?
Tata buchaj z synem byczkiem stoją na górce i patrzą na stado krówek...
Tato! woła byczek, biegnijmy i dupnijmy sobie po jednej!!!
Na to tato, Synku nie biegnijmy tylko spokojnie pójdziemy i nie po jednej, a wszystkie... :mrgreen:

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 mar 2017, o 21:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
M@rek napisał(a):
marze o nastepnym, wiekszym


Marek - ale pamiętasz, że jacht powinien mieć tyle stóp długości ile lat ma armator ? :)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

jarras37 napisał(a):
Za 5 czy 10 lat kupie lub zbuduje/zlecę budowę najbardziej optymalnego plywadla dla mnie.


A nie możesz tego procesu przyspieszyć i zacząć od "dziś" ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 mar 2017, o 21:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Kocurku ale to zasada dla jachtów z lat 30 do 70. Potem jachty stały się wyższe i szersze, więc kubatura i komfort rosną dużo szybciej z długością, niż kiedyś.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 mar 2017, o 22:03 

Dołączył(a): 13 mar 2016, o 20:43
Posty: 84
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Cytuj:
A nie możesz tego procesu przyspieszyć i zacząć od "dziś" ?

Nie mogę.
Nie wykluczone ze przyspieszę trochę ale nie aż tak.
Najpierw zakończę projekt "Dufour Arpage 30".
Tempo troszkę wzrosło wiec możliwe ze zacznę za 2, 3 lata. :mrgreen:
Mam ograniczone fundusze wiec muszę liczyć koszty na zamiary. :roll:

_________________
Wybaczcie proszę moja pisownie. Taka przypadłość.
Pozdrawiam Jarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 mar 2017, o 22:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
jarras37 napisał(a):
Najpierw zakończę projekt "Dufour Arpage 30"

Nie Arpège? Slawna, wrecz legendarna lodka!
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 mar 2017, o 22:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Colonel napisał(a):
Potem jachty stały się wyższe i szersze, więc kubatura i komfort rosną dużo szybciej z długością, niż kiedyś.


To jaką zasadę należy przyjąć na dziś ? :rotfl:
Może jakiś współczynnik do tej starej angielskiej ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 mar 2017, o 23:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
tomasz piasecki napisał(a):
Projektowanie jachtów wymaga obszernego quantum wiedzy z różnych dziedzin i jest procesem złożonym.

Dla zainteresowanych szczegółami tego procesu http://www.empik.com/podstawy-projektow ... ,ksiazka-p

_________________
Zbyszek



Za ten post autor boSmann otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL