Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 cze 2025, o 08:13




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 maja 2017, o 06:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Pochwalilem się w wątku obok, efektami czyszczenia grettingow. Sa pieknie przygotowane do malowania.
I w tym momencie chcialbym poradzic sie w dwoch sprawach

1. Jakiego lakieru użyć do malowania, by warstwa lakieru byla odporna na turbowanie mechaniczne, by starczyla na kilka lat eksploatacji

2. W jaki sposob nakladac polecany lakier i w jaki sposob, ile warstw, w jakichc odstepach czasu itp

Jest też maly rebus. Najchetniej nie ruszalibysmy części grettingow, ktore sa w idealnym stanie. Jsk poradzic sobie z problemem kolorystyki starych i odnawianych elementów?


Załączniki:
20170514_153628.jpg
20170514_153628.jpg [ 184.95 KiB | Przeglądane 8063 razy ]

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2017, o 06:39 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jeżeli poprzednio były malowane poliuretanem to najlepiej też położyć taki sam typ lakieru,
czyli najlepiej dwuskładnikowy poliuretan , przedtem wszystko przejechać drobnym papierem.
Malować dobrym pędzlem , 2 -3 warstwy powinny wystarczyć.

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: Sajmon
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2017, o 06:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Na warunki śródziemnomorskie (słoneczko, słoneczko, słoneczko) to i ze 6 warstw może być mało ...

Tym samym lakierem, co poprzednio, to zasada, ale jeśli nie pamietasz co to było, to należałoby zedrzeć do drewienka i wtedy każdym dobrym.

EDIT:
Sorry, dopiero zajarzyłem, że to z mesy, to 3 warstwy spoko raczej.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2017, o 07:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
robhosailor napisał(a):
Tym samym lakierem, co poprzednio, to zasada, ale jeśli nie pamietasz co to było, to należałoby zedrzeć do drewienka i wtedy każdym dobrym.


Już prawie bylem zdecydowany na jakis kiepski, czy beznadziejny lakier. No ale skoro radzisza dobry...
A jakis konkretny dobry?

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2017, o 07:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Sajmon napisał(a):
prawie bylem zdecydowany na jakis kiepski, czy beznadziejny lakier.
Aż tak, to nie warto.
Sajmon napisał(a):
A jakis konkretny dobry?
Coś z tego??? https://www.farbyjachtowe.pl/lakery-jachtowe-dwuskladnikowe-c-11_14.html

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Sajmon
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2017, o 08:46 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Sajmon dwuskladnikowy poliuretan bo jest najtwardszy. Może być dobry parkietowy. Ale podstawa dwuskladnikowy.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2017, o 10:25 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Ciężka sprawa, ponieważ każdy konkretny lakier daje swój nieco inny zafarb.
Do tego pytanie, czy drewno pod lakier było/będzie gruntowane i czym.
Drewno egzotyczne może wymagać innego gruntu (jeśli w ogóle) i lakieru.

-----
Sajmon napisał(a):
Jak poradzic sobie z problemem kolorystyki starych i odnawianych elementów?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2017, o 11:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
piotr6 napisał(a):
dwuskladnikowy poliuretan bo jest najtwardszy. Może być dobry parkietowy. Ale podstawa dwuskladnikowy.

Należy sobie odpowiedzieć na pytanie, czy najtwardszy znaczy najlepszy dla tego projektu.
Moje doświadczenia wskazują, że twardy lakier słabo sprawdza się na pracującej podłodze.
Widziałem ostatnio podłogę lakierowaną jednoskładnikowym elastycznym lakierem Epifanes Woodfinish. Efekt znakomity utrzymujący się przez lata.
Nie należy mylić twardości z odpornością na ścieralność.
Lakier występuje w wersji połysk i mat (można mieszać). Jacht pływa w trudnych warunkach a właściciel próbował różnych rozwiązań w ciągu kilkudziesięciu lat
.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com



Za ten post autor -O- otrzymał podziękowanie od: bratanek65
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2017, o 13:29 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A szczególnie nie mylić twardości z odpornością na pękanie - i odpadanie - bo to cechy przeciwne :-P

Jak też sklejki z drewnianą podłogą...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2017, o 13:47 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
-O- napisał(a):
Moje doświadczenia wskazują, że twardy lakier słabo sprawdza się na pracującej podłodze.


U mnie bez problemu w odróżniemiu od akrylowego czy olejnego.

Ryś napisał(a):
A szczególnie nie mylić twardości z odpornością na pękanie - i odpadanie - bo to cechy przeciwne :-P


i owszem . Chciałem zwrócić uwagę że Sajmon reperuje łódkę czarterową która jak myślę jest trochę bardziej eksploatowana niż jacht armatorski. Również zwracam uwagę że jachty stoczniowe są malowane lakierami dwuskładnikowymi, podłogi również.
Oczywiście lakiery składnikowe też się używa ale poliuretan jest wg. mnie najlepszy

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2017, o 13:48 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
robhosailor napisał(a):
Sajmon napisał(a):
prawie bylem zdecydowany na jakis kiepski, czy beznadziejny lakier.
Aż tak, to nie warto.
Sajmon napisał(a):

To żart był. Nie bierz wszystkiego tak śmiertelnie poważnie.

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2017, o 14:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
bratanek65 napisał(a):
To żart był. Nie bierz wszystkiego tak śmiertelnie poważnie.
Od kiedy biorę?Ja raczej z luzem - sam stosuję lakiery najtańsze i z hipermarketu. :rotfl: Działają! :-P

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2017, o 14:43 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
piotr6 napisał(a):
Chciałem zwrócić uwagę że Sajmon reperuje łódkę czarterową która jak myślę jest trochę bardziej eksploatowana niż jacht armatorski. Również zwracam uwagę że jachty stoczniowe są malowane lakierami dwuskładnikowymi, podłogi również.
Oczywiście lakiery składnikowe też się używa ale poliuretan jest wg. mnie najlepszy
A to ja zwrócę uwagę że całe to hasło "jedno- i dwu-składnikowe" nic nie ma do rzeczy, poza reklamą. Zero treści.
Dziś sprzedawcy nie chcą mówić, a nawet nie wiedzą, co to za lakier, z czego, jakie parametry, tylko zaraz jedno- i dwu-
Epifanes wyżej wspomniany to lakier olejny, na żywicach alkidowych i uretanowych, rozpuszczalnikowy.

Poliuretan może sobie być akurat i jedno- i dwu- ale co z tego niby wynika?
A jaki on jest? A co w środku ma, a na jakie podłoża, a jaka twardość, elastyczność, ścieralność, trwałość, czy (dziwnie zapomniana) poślizgowość - a o niej lepiej nie zapominajmy... :-P

Nie sprzedaję, nie reklamuję, nie wiem co na rynku. Ale jak kto szuka, niech szuka lakieru do podłóg sportowych. Na halę koszykówki, itp. One mają do tego normę, odpowiednio wysokie parametry i atesty. A bywają i jedno- i dwu-; i bez rozpuszczalników i na rozpuszczalnikach, a i wodne nawet.
A "two-part-super-hiper-ekstra-hard-durable-marine-yachting-Scheiße bez parametrów podanych, to sobie można w... znaczy, w każdym sklepie nabyć :mrgreen:
Ale jak nie pisze że "elastyczny", to nie jest do drewna.
A jak nie pisze "antypoślizgowy" to nie jest do podłogi.
Proste, nie? :roll:

(ostatnie co używałem- Domalux supergold. Nie cud, ino że tanio w sklepie obok. Działa. Atest dla podłóg sportowych)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2017, o 14:55 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ryś napisał(a):
A to ja zwrócę uwagę że całe to hasło "jedno- i dwu-składnikowe" nic nie ma do rzeczy, poza reklamą


hm, powiedz to parkietowcom to Ciebie zjedzą żywcem. :D
Ryś napisał(a):


Ale jak kto szuka, niech szuka lakieru do podłóg sportowych


i to dobry kierunek, jak 6 lat temu szukałem to niestety nie dostałem tylko kupilem znakomity lakier niemiecki nie marketowy.Rzeczywiści b dobry machnąłem nim ze 100m2.

Ryś mówimy ogólnikowo bo Sajmon remontuje jacht nie w kraju i nie wiemy do jakich lakierów ma dostęp .

Ps żeby było jeszcze bardzie ogólnikowo i hasłowo to oczywiście nie stosujemy lakierów ekologicznych bo te są miękkie, nietrwałe i szybko się ścierają :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2017, o 15:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Na BETH - na pokładzie i w kokpicie mam (na epoksydzie) położone dwie warstwy "Lakieru okrętowego" Syntilor kupionego w hipermarkecie LM* - to poliuretanowy lakier jednoskładnikowy, ale u mnie się sprawdził. Czy bym go polecał? Nigdy w życiu! Żeby ktoś potem miał do mnie pretensje??? :P

*)
Obrazek

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2017, o 15:08 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
ja go te z nie polecam, choć prawdopodnie nim będę malował jakies wyprawki :D ale mi zistał po prostu

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2017, o 15:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Dzieki za podpowiedzi! Zamowilem dwuskladnikowy Epifanes matowy.

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2017, o 15:18 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
No to zdaj relację jak poszlo

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2017, o 10:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
piotr6 napisał(a):
No to zdaj relację jak poszlo

Pójdzie dobrze, tego jestem pewien.
Sajmon - odśwież wątek za trzy lata i zdaj relację jak lakier wytrzyma próbę czasu. Zaobserwuj jak zachowa się powłoka gdy upadnie ci coś ciężkiego na podłogę. Z mojego doświadczenia wynika, że punktowe uderzenia na twardy lakier zawsze skutkują zmatowieniem tego miejsca na skutek odspojenia powłoki od drewna. Potem to już tylko kwestia krótkiego czasu, żeby pod spód dostała się woda. Twardy lakier zawsze będzie szybciej się rysował.
Z tych właśnie powodów wybrałbym powłokę o większej elastyczności.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2017, o 10:45 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
Cześć

Rady kolegów ok tyle że 2 składnikowy poliuretan jest warstwą wierzchnią i należy go kłaśc na warstwę podkłądu. Epifanes który kupiłeś jest ok dokup tylko Epifanes epoxy primer. W ten sposób masz trwałą powierzchnie na wodę i uszkodzenia mechaniczne a w przyszłości tylko wierzchnią warstwę będziesz musiał odnawiać. masz tu link do tych systemów lakierniczych
http://www.epifanes.com/page/painting-wood

Jak położys ztylko poliuretan to możesz nie mieć odpowiedniej adhezji do drewna i sie będziesz po roku wkurzał że ci złazi.

Pozdrawiam Adam

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2017, o 11:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Można też użyć Epoxy Wood Primer (Olivy) a na to Teknodur.
Adam dobrze mówi - podkład i warstwa wierzchnia.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2017, o 13:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
waliant napisał(a):
Adam dobrze mówi - podkład i warstwa wierzchnia.
Właśnie to praktykuję lakierem jednoskładnikowym z hipermarketu (bo taki miałem) na podkładzie epoksydowym (bo sprawdziłem, że ten sposób zabezpieczenia drewna działa) co można zobaczyć tam: http://forum.zegluj.net/viewtopic.php?p=474113#p474113

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL