Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 cze 2025, o 08:10




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 wrz 2010, o 16:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
To jest silnik SW266 - typowy Leyland Andorii

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2010, o 16:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2834
Podziękował : 438
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Nie wiem czy to coś pomoże w zdiagnozowaniu kłopotów Ani z silnikiem. Ale syfon i lewar to dwie różne rzeczy. Syfon to przegięcie rury dołem. A lewar to przewód z wygięciem ku górze. Syfon jest cały czas zalany cieczą (wodą) a w lewarze w najwyższym punkcie może tworzyć się bąbel powietrza. Oczywiście wtedy kiedy ciecz wypełniająca układ ma gdzie spłynąć. W domu mamy syfony pod umywalkami czy też konstrukcyjnie są one elementem muszli w WC. Wypełnione są cały czas wodą żeby zabezpieczyć domowników przed wyziewami z kanalizacji. Przykład lewara to rurka którą musimy najpierw zassać żeby np ściągnąć wino z balonu w którym fermentowało do butelki. W dużych instalacjach przemysłowych w najwyższych punktach instalacji instaluje się odpowietrzniki lub też podłączone są króćce pomp próżniowych podtrzymujących próżnię w instalacji.

Pozdrawiam Marian Janaś


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2010, o 17:53 

Dołączył(a): 7 wrz 2010, o 21:30
Posty: 12
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: st. jacht
Ania z Berga napisał(a):
Mamy na Bergu silnik Krab (66 HP).


Krab to nie Leyland Andorii.

Krab jest produkowany przez Puckie Zakłady Mechaniczne, a obecne wersje są dwie:

QSL9 i QSM11, obie wersje znacząco różnią się od tego na Bergu jak sądzę, bo mają odpowiednio 330HP i 405HP.

Aniu, jeśli to jest Layland to mogę Ci wysłać namiary na serwis, który na pewno pomoże, jeśli sobie życzysz na priv :)

_________________
„Ludzie sukcesu dlatego odnoszą sukcesy,
że wytwarzają oni w sobie nawyki robienia rzeczy,
których nie chcą robić ludzie ponoszący klęski”
Albert Gray


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2010, o 18:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
"Krab" to 4 cylindrowy diesel systemu leylanda , który w Pucku przystosowywano do napędzania jednostek pływających.
Puckie Zakłady Mechaniczne kupowały te silniki od WSK Mielec i Andorii (ten z Andorii to właśnie SW 266), przekładnie redukcyjno - nawrotne od poznańskiego "Ceglorza" . Składały to wszystko do kupy wyposażając w układ chłodzenia wodą zaburtową, i sprzedawały pod nazwą - morski zespół napędowy "Krab".
Czy produkowały same pompy cyrkulacyjne wody zaburtowej - nie znalazłem informacji...

*****

Chyba znalazłem tą pompę

http://www.wsk.com.pl/pompy1_11.html

Nazywa się PWZ 125 i jest pompą cyrkulacyjną wody zaburtowej samozasysającą.....
Czyli tak jak podejrzewałem brak wody w przewodach nie stanowi dla niej problemu.
Jest napędzana mechanicznie od silnika przy pomocy paska klinowego.

Jest to pompa na licencji Leylanda, ta sama firma produkuje także pompy cieczy chłodzącej do silników SW 266. Czyli wszystko wskazuje na to, że jest to ta zama pompa co w Krabie Ani z Berga....
A wygląda tak :


Załączniki:
pompy1_11.jpg
pompy1_11.jpg [ 37.75 KiB | Przeglądane 6856 razy ]

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2010, o 16:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
maciejszcz napisał(a):
Krab to nie Leyland Andorii.


Oczywiście że to Leyland SW266, Puck dokładał do silnika "lądowego" przekładnię i chłodzenie - upraszczając.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2010, o 19:51 

Dołączył(a): 7 wrz 2010, o 21:30
Posty: 12
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: st. jacht
Pewnie macie rację, ale serwis andorii twierdzi w odpowiedzi na zapytanie o Kraba, że to nie ich produkcja i nie mogą pomóc.

_________________
„Ludzie sukcesu dlatego odnoszą sukcesy,
że wytwarzają oni w sobie nawyki robienia rzeczy,
których nie chcą robić ludzie ponoszący klęski”
Albert Gray


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 wrz 2010, o 06:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Zgadza się. Oni wyprodukowali tylko sam silnik.
Podobnie jak HCP "Cegielski" przekładnię, pompę wody zaburtowej - WSK Kraków, akumulator Centra w Poznaniu, węże jakiśtam "Stomil" i.t.d.
Jeżeli nawali Ci lodówka zgłaszasz swoje problemy jej producentowi, a nie producentowi agregatów albo termostatów lub setki innych części wyprodukowanych przez kooperantów.....
Bo zgodnie z prawem to on jest gwarantem i on musi zapewnić serwis....
Dlatego odesłali Ciebie - słusznie zreszta do Pucka.
A części do SW 266 jak i do innych silników "Andorii" kupisz w każdym sklepie z częściami do samochodów ciężarowych - bo to bardzo popularny silnik montowany do samochodów, agregatów prądotwórczych, sprężarek, maszyn budowlanych, rolniczych....

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 wrz 2010, o 08:15 

Dołączył(a): 7 wrz 2010, o 21:30
Posty: 12
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: st. jacht
No to dobrze i po problemie :)

_________________
„Ludzie sukcesu dlatego odnoszą sukcesy,
że wytwarzają oni w sobie nawyki robienia rzeczy,
których nie chcą robić ludzie ponoszący klęski”
Albert Gray


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 wrz 2010, o 22:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sty 2010, o 22:27
Posty: 339
Lokalizacja: Jacht Berg
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Bardzo dziękujemy za Wasze zainteresowanie i wszystkie rady. Przyznam, że nieco zaskoczyło nas ilość postów.
Jesteśmy cały czas w rejsie i na pewno jak tylko zabierzemy się za rozbiórkę tego chłodzenia weźmiemy wszystkie rady pod uwagę. Damy oczywiście znać jak zlokalizujemy przyczynę.
Jak na razie ciągle pojawiają się inne prace bosmańskie :) np. w ostatnim porcie szyliśmy genuę...
Pozdrawiamy z Lizbony.
Ania i Artur

_________________
Ania

Rejsy morskie - www.syberg.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 wrz 2010, o 22:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
http://www.favore.pl/44000_naprawa-masz ... askie.html

Ahoj.Podaję ten link jakby się Wam maszyna do szycia żagli zepsuła. :D

Pozdrawiam.
Wojciech Port Rybnik

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2010, o 10:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sty 2010, o 22:27
Posty: 339
Lokalizacja: Jacht Berg
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Hm. Na razie maszyna (po przeglądzie w Szczecinie) szyje dobrze... a w najbliższym roku trochę nie po drodze jej będzie do Bielko Białej...
Żeglarskie (wstępne) plany naszej maszyny są TUTAJ. Na szczęście nas też zabierze :)

_________________
Ania

Rejsy morskie - www.syberg.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2010, o 11:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ahoj.
Super plan na 2011r.
Pytanko (dość leniwe,bo nie przeglądałem Waszych wcześniejszych rejsów morskich)
Czy kierunek Australia był w Waszych rejsach już odbyty (pytam poważnie) ?.

Pozdrawiam
Wojciech Port Rybnik

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2010, o 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sty 2010, o 22:27
Posty: 339
Lokalizacja: Jacht Berg
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Nie nie był "odbyty"... ;)
Ale nie zmieniajmy tematu...

_________________
Ania

Rejsy morskie - www.syberg.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2010, o 22:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sty 2010, o 22:27
Posty: 339
Lokalizacja: Jacht Berg
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Witajcie ponownie.
Na 99% jest to pompa. Po zdemontowaniu okazało się, że ma uszkodzone simeringi i wyżłobienia w dekielku.
Zanim Artur dotarł do pompy przejrzał całą instalację i tam nic nie znalazł... czyli jest w porządku.

Jak zamontujemy nową pompę i nas pobuja okaże się czy to TO.

P.S. od Ani... nowa pompa - około 2300zł - i po prezencikach... Buuu. ;)

_________________
Ania

Rejsy morskie - www.syberg.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2010, o 22:56 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Może tą pompę opakować jakoś, dorzucić kokardkę i położyć pod choinkę na jachcie? Będzie i pompa i prezenty w jednym ;)

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2010, o 23:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Z powyższego...pompę już macie,tak ?
Jaki to typ pompy?

Pozdrawiam.
Wojciech Port Rybnik

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2010, o 23:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Pewnikiem taki typ jak wcześniej podałem....
Na 99% to była wina pompy. Zużycie mechaniczne komory i wirnika powodowało zmniejszenie siły ssącej (podciśnienia) i pompa nie była się sama w stanie odpowietrzyć. Do tego jeszcze uszczelniacze.
Pewno też i łożyska - bo niszczenie wnętrza komory mogło być spowodowane luzem osiowym/promieniowym wałka lub uszkodzeniami spowodowanymi przez przetłaczany przez pompę piasek i drobne kamienie zassane wraz z wodą zza burty....

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2010, o 09:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Moja ciekawość nie zna granic. :) )
Zapytałem w WSK o cenę pompy PWZ 125,i jeżeli to jest pompa tego typy,to u producenta kosztowała (bo już nie ma produkcji ze względu na brak odlewów) 3135 zł netto,brutto 3824,70 zł.
3824,70-2300=1524,70 zł (pozostało na prezenty :D )

Pozdrawiam.
Wojciech Port Rybnik

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2010, o 09:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
I vice versa...
Strona WSK podaje, że pompa jest produkowana na licencji. Czyli jej właściwym producentem i włascicielem praw do konstrukcji jest inna firma - wg. WSK jest to Leyland (o ile na stronie nie ma błędu). Być może Leyland udzielił licencji takze innym producentom i ta sama pompa pod innym oznaczeniem jest dostępna w korzystniejszej cenie.....
Być może oryginalna pompa Leylanda jest tańsza....

IMHO polska cena tego urządzenia jest porażająca, szczerze mówiąc nie za bardzo wiem skad się wzięła - biorąc pod uwagę, że jest to dość mało skomplikowane i zaawansowane technologicznie urządzenie :lol:
Trzy odlewy, wałek, dwa łożyska, simmering lub dwa i koło pasowe ....
Tyle kosztuje turbosprężarka , która jest dużo bardziej zaawansowana technologicznie i wykonana w kosmicznym w porównaniu do pompy wody zaburtowej reżimie dokładności wykonania i pasowania części , posiada układ przestawiania kąta natarcia łopatek wirnika.....
Krótko mówiąc kosmiczna technologia :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2010, o 10:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
...i nawzajem. :wink:
Raczej cena kosmiczna przy technologii garażowej.
WSK nie ma modelu odlewu pompy (uległ zużyciu)
i być może wartość wykonania modelu wkalkulowano w cenę samej pompy.
Nie wspomnę,że zasługują na Godło "Teraz Polska".
W.P.R.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2010, o 10:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Krótko musiąc zdzierstwo i tyle :lol: :-x

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2010, o 10:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
...musiąc się zlikwidować. :lol:

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2010, o 22:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sty 2010, o 22:27
Posty: 339
Lokalizacja: Jacht Berg
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Wojciech1968 napisał(a):
Moja ciekawość nie zna granic. :) )
Zapytałem w WSK o cenę pompy PWZ 125,i jeżeli to jest pompa tego typy,to u producenta kosztowała (bo już nie ma produkcji ze względu na brak odlewów) 3135 zł netto,brutto 3824,70 zł.
3824,70-2300=1524,70 zł (pozostało na prezenty :D )

Nasza pompa to Jabsco 9700-21 - ale ta pompa już nie jest produkowana. Zamiennikiem jest 9700-01.
PZM Puck ma tą pompę za 3600zł. Za 2300zł można kupić ją w Anglii...
Zdjęcie pompy poniżej - może ktoś taką posiada "na zbyciu"?
gf napisał(a):
Może tą pompę opakować jakoś, dorzucić kokardkę i położyć pod choinkę na jachcie? Będzie i pompa i prezenty w jednym ;)

Tak zrobimy, razem z nową genuą (którą sama sobie samolotem przetransportuję...23kg:)), czujnikiem sondy i logu ... i innymi różnościami... chyba za małą mamy choinkę tyle tych "prezencików" dla mnie :)


Załączniki:
Zdjęcie009 (1).jpg
Zdjęcie009 (1).jpg [ 38.51 KiB | Przeglądane 5962 razy ]

_________________
Ania

Rejsy morskie - www.syberg.pl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2010, o 22:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ahoj.Czy to jest ta pompa,którą szukacie ?

http://translate.google.pl/translate?hl ... hannel%3Ds

Pozdrawiam.
Wojciech Port Rybnik


Załączniki:
JABSCO 9700-01.jpg
JABSCO 9700-01.jpg [ 4.8 KiB | Przeglądane 5936 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2010, o 23:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sty 2010, o 22:27
Posty: 339
Lokalizacja: Jacht Berg
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Tak. To jest ta pompa. Cena jest w funtach. Do tego trzeba dodać VAT i koszt przesyłki...

_________________
Ania

Rejsy morskie - www.syberg.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2010, o 23:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Chciałem się wstępnie upewnić,czy jest to właściwa pompa.
Rozeznam wśród znajomych.

Pozdrawiam.
Wojciech Port Rybnik

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2010, o 23:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Kwestia czy jest to pompa samozasysająca ?
Nie znalazłem tam takiej informacji....
Według tego co znalazłem tu :

http://www.depcopump.com/catalog108/111.pdf

W waszym Krabie jest silnik Perkinsa, a nie licencyjny Leyland.
Jednak ze strony producenta napędów wynika, że powinien być to Leyland.
Bez pół litra nie rozgryziesz :lol:

Silniki perkinsa też były produkowane w Polsce( lub sprowadzane w całosci) bo były montowane do ciągników rolniczych, ale też do Tarpana, ostatnich modeli Żuka i autobusów Autosan....

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2010, o 14:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sty 2010, o 22:27
Posty: 339
Lokalizacja: Jacht Berg
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jest to Leyland - polski symbol SW 266.

A pompa jest samozasysająca.

P.S. Poszło bez "półlitra" :)

_________________
Ania

Rejsy morskie - www.syberg.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2010, o 15:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
No to po kłopocie :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2015, o 18:29 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 00:32
Posty: 2084
Lokalizacja: gdzie zawieje :-)
Podziękował : 455
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: mam
wiem , że temat jest starszy niż administrator tego forum, ale problemu z zamykaniem zaworu dennego uniknąłem przez wstawienie zaworu zwrotnego. Za 12 zł . Jak na razie działa :D
a tak dodatkowo - w "kadłubie" pompy jest otwór i oznacza on, że powietrze będzie tam zawsze :mrgreen: zagadka ...

_________________
Seba

"Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota; co do Wszechświata nie jestem całkiem pewien. Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 199 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL