Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 13 lip 2025, o 00:24




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 898 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 30  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 gru 2020, o 20:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12575
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4259
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Catz napisał(a):
To tylko wywiad z dwukrotnym zwyciezca tych regat i facetem bedacym aktywnie nadal w centrum IMOCA i VG.
To link dla zainteresowanych, do ktorych raczej nigdy nie nalezales.

Nawet w tym wątku chcesz przysrywać?
Opanuj się, ja się staram normalnie TUTAJ rozmawiać, więc może też spróbuj?
Nie znosimy się wzajemnie, ale ja doceniłem ten artykuł i fakt jego podania.
Moje „nono” dotyczyło tego, że facet powiedział co myśli, bez poprawności politycznej i gładkich słówek.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2020, o 21:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Alez skad!
Ciesze sie z twojego naglego zainteresowania sie VG i nie musisz sie tlumaczyc.
To, do tej pory, zacny watek, wiec swoje paranoje, obsesyjne poprawnosci polityczne i skatologie zachowaj sobie na inne.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2020, o 21:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12575
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4259
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Catz napisał(a):
wiec swoje paranoje, obsesyjne poprawnosci polityczne i skatologie

Bosz...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2020, o 22:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
... z pewnoscia czyta i jakos nie grzmi.

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2020, o 23:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Moj faworyt, Tripon, robi cuda, ale do "dziesiatki" raczej nie wejdzie - to jednak 1000 mil.
Swoja decyzje ( czy raczej jej brak ) niedlugo po starcie bedzie pewnie pamietal dluzej, niz ja...
Bylo juz tu o tym ( o czym tu nie bylo... ), ze wiele genialnych pomyslow zmarnowalo sie z powodow prozaicznych. Ten chyba jednak przyda sie do ciagu dalszego.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2020, o 00:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13866
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1627
Otrzymał podziękowań: 2379
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Wojciech 8 gru 2020, o 10:27 napisał(a):
Armel Tripon L 'Occitane obecnie 14, 1837 nm do lidera Charlie Dalina na Apivi, 16882 nm do mety.

Armel Tripon po prawie pięciu dobach ma 1582,7 nm do Charlia Dalina. , o 255 nm zmniejszył dystans.
Może na Spokojnym wjedzie do pierwszej dziesiątki

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2020, o 10:43 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1147
Podziękował : 434
Otrzymał podziękowań: 411
Uprawnienia żeglarskie:
miros76 napisał(a):
Jaka szkoda, że człowiek nie zna francuskiego...
Kolejny ciekawy artykuł i z pomocą wujka gugla Kali czytać mniejsze pół artykułu ze zrozumieniem... :-(


Przyślij link do interesującego Ciebie tekstu, to przetłumaczę co trzeba.

______________________________

Pozdrawiam
tomasz



Za ten post autor tomasz piasecki otrzymał podziękowanie od: miros76
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2020, o 13:24 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
tomasz piasecki napisał(a):
Przyślij link do interesującego Ciebie tekstu, to przetłumaczę co trzeba.

Bardzo Ci dziękuję, ale nie śmiem prosić o tłumaczenie całego obszernego artykułu :)
Jakoś oczywiście poradziłem sobie z jego rozszyfrowaniem, ale jednym z najlepszych przykładów lotności wujka gugla (choć trzeba przyznać, że coraz lepszej z czasem) jest fragment:
"Quand certains des favoris se retirent, cela marque plus que lorsque c’est une vieille guimbarde qui s’en va"
przetłumaczony jako:
"Kiedy niektórzy faworyci odchodzą na emeryturę, osiąga więcej punktów niż wtedy, gdy stara harfa szczękowa odchodzi" :D
Qrczę - ciekawy to musi być instrument ta "stara harfa szczękowa" ;)

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2020, o 13:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13866
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1627
Otrzymał podziękowań: 2379
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
miros76 napisał(a):
vieille guimbarde

Tomek Catz wcześniej wspominał o samochodzie, może to ta historia...
Obrazek

Renault 4 L https://www.caradisiac.com/commentaires ... 182109.htm

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2020, o 14:10 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1147
Podziękował : 434
Otrzymał podziękowań: 411
Uprawnienia żeglarskie:
miros76 napisał(a):
tomasz piasecki napisał(a):
Przyślij link do interesującego Ciebie tekstu, to przetłumaczę co trzeba.

Bardzo Ci dziękuję, ale nie śmiem prosić o tłumaczenie całego obszernego artykułu :)
Jakoś oczywiście poradziłem sobie z jego rozszyfrowaniem, ale jednym z najlepszych przykładów lotności wujka gugla (choć trzeba przyznać, że coraz lepszej z czasem) jest fragment:
"Quand certains des favoris se retirent, cela marque plus que lorsque c’est une vieille guimbarde qui s’en va"
przetłumaczony jako:
"Kiedy niektórzy faworyci odchodzą na emeryturę, osiąga więcej punktów niż wtedy, gdy stara harfa szczękowa odchodzi" :D
Qrczę - ciekawy to musi być instrument ta "stara harfa szczękowa" ;)


Ależ śmiej, śmiej !

Jak nie całość - to co trudniejsze partie :-)

Zresztą bierz to na luzie - "guimbarde" to coś jakby gruchot czy rupieć, a wujo gugiel trafnie dodaje: "landara"; prof. Paweł Kalina pisał 70 lat temu: "bryka".

A więc "une vielle guimbarde" to stara landara, pudło, względnie gruchot.

Natomiast w cytowanym zdaniu "Quand certains des favoris...", chodziło nie tyle o emerytów, a raczej:

"Kiedy niektórzy z faworytów (regat) się wycofują, to znaczy więcej niż kiedy stary gruchot odchodzi".

______________________________
Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2020, o 14:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13866
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1627
Otrzymał podziękowań: 2379
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
miros76 napisał(a):
"Quand certains des favoris se retirent, cela marque plus que lorsque c’est une vieille guimbarde qui s’en va"

Przywołany fragment relacji Michaela Desjoyeaux nawiązuje do żeglugi i jachtu Jérémie Le Cam-a
O tym wcześniej Catz wspominał...
Catz napisał(a):
Le Cam? Mial na starcie ambicje byc pierwszym z nielotow. Raczej u niego nic sie nie sypnie, a jesli nawet, to i tak bedzie bohaterem tych regat. Za aktualna pozycje i za jego teksty: po "dziadziu" ( nie dziadku ) oglosil, ze jego "4L jest calkiem chyza". 4L to stare, male, pocieszne i tanie auto, bardzo cenione kiedys we Francji.


Michel Desjoyeaux : Quand certains des favoris se retirent – à l’exception de Jérémie qui a eu le courage de retourner au front – cela marque plus que lorsque c’est une vieille guimbarde qui s’en va. Mais on peut aussi se rendre compte que les vieilles guimbardes ne vont pas vite ; que les marins prennent leur temps. Pourquoi pas ? Cela ne me dérange pas et il ne leur arrivera pas grand-chose sur des bateaux déjà éprouvés. Ce qui est le plus étonnant dans ces abandons ce n’est pas tant le problème de structure d’Hugo Boss – où Alex a fait un super travail de réparation de l’avant – et ce qui lui est arrivé à l’arrière qui semble un peu être ce qui est arrivé à Charal sur la Route du Rhum lorsqu’il cassa son système de direction. Pour Charal justement, on ne saura pas si ses autres problèmes sont liés au contact avec un objet flottant ou si c’est indépendant. Il peut très bien avoir eu un choc qui a créé une surcharge brutale dans le système d’écoute et qui a arraché sa poulie de renvoi.

Il est très difficile de savoir ce qu’il s’est vraiment passé à bord d’un bateau et quel est l’enchaînement quand on est à l’extérieur même si j’arrive à lire entre les lignes. Parfois même le skipper ne le sait pas

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2020, o 15:53 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
No i trzeba pamiętać, że Le Cam zapewne jest kilkaset mil z przodu w rankingu.
A tymczasem kolejny przylądek padł łupem lidera, choć Armel w 2016 zostawił już w tyle Nową Zelandię w tym czasie... 6 dni - szmat czasu...
Ciekawie prezentuje się routing na najbliższe 3 dni. Wygląda na to, że czołowa 3 załapie się na podwózkę z frontem, a reszta zostanie - znaczy się miech się rozciąga:


Załączniki:
Routing_1312.jpg
Routing_1312.jpg [ 226.29 KiB | Przeglądane 2476 razy ]

_________________
Mirek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2020, o 16:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13866
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1627
Otrzymał podziękowań: 2379
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Złapali wiatr w żagle...
Uciekająca trójka Dalin, Ruyant, Bestaven ponad 200 nm przed grupą pościgową mimo, że każdy jedzie swoje...


Załączniki:
Screenshot_20201213-160604.png
Screenshot_20201213-160604.png [ 289.17 KiB | Przeglądane 2473 razy ]
Screenshot_20201213-155738.png
Screenshot_20201213-155738.png [ 619.6 KiB | Przeglądane 2474 razy ]
Screenshot_20201213-155703.png
Screenshot_20201213-155703.png [ 1011.78 KiB | Przeglądane 2474 razy ]
Screenshot_20201213-155644.png
Screenshot_20201213-155644.png [ 1011.06 KiB | Przeglądane 2474 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2020, o 19:20 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Ponad 13 tys. mil i ponad miesiąc żeglugi, a 3 liderów dzieli 3 godz. 20 min, przy czym między 2 a 3 jest 9 minut... Nieźle.

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2020, o 20:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13866
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1627
Otrzymał podziękowań: 2379
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
miros76 napisał(a):
Ponad 13 tys. mil i ponad miesiąc żeglugi, a 3 liderów dzieli 3 godz. 20 min, przy czym między 2 a 3 jest 9 minut... Nieźle.

Połowa trasy zrobiona w 35 dni.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2020, o 20:15 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Wojciech napisał(a):
Połowa trasy zrobiona w 35 dni.

No właśnie - gdyby te połowy były równe, to można by powiedzieć, że płyną na rekord ;) Ale z tymi połowami to tak jak z jabłkiem - jak byś nie przekroił, nigdy połówki nie będą równe.
Teoretycznie - gdyby pogoda układała się optymalnie po minięciu ostatniego z przylądków, to na tej ostatniej prostej mają jeszcze możliwość nadrobienia kilku dni. Tylko że właśnie ta ostatnia prosta jest chyba najbardziej kapryśna pod względem pogody i też najtrudniejsza taktycznie, co było widać właśnie 4 lata temu. Jeszcze może być ciekawie...

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2020, o 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13866
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1627
Otrzymał podziękowań: 2379
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Vendée Globe Day 35
At Cape Leeuwin
CHARLIE CAN SURF
Dalin Leads Across Cape Leeuwin then hits 24kts
Three leaders pass within 3 hours and 20 minutes
Peyron Pays Tributes to Joschke, Le Cam, Seguin
Redress for Herrmann, Le Cam, Bestaven to be published Wednesday
As if to prove to that his slow speeds were indeed down to a prolonged dose of light winds and not any technical problems, Vendée Globe race leader Charlie Dalin lit the afterburners on APIVIA this afternoon and enjoyed his fastest spell of his time in the last 1000 miles of the Indian Ocean, making sustained averages of more than 24 knots.
Dalin crossed the longitude of Cape Leeuwin at 1125hrs UTC this morning, leading at the second of the solo round the world race’s three great capes as he also did at the Cape of Good Hope 12 days and 7 hours previously. Thomas Ruyant (LinkedOut) crossed Leeuwin some 3 hours and 9 minutes later with Yannick Bestaven (Maître CoQ) only nine minutes after second placed Ruyant.
The top ten solo racers may be closer than in any previous Vendée Globe but this ninth edition is substantially slower than the 2016-17 edition. Dalin’s elapsed time from Les Sables d’Olonne is 34 days and 20hrs which is 6 days 1 hour and 53 minutes slower than Armel Le Cléac’h;s race record pace set en-route to winning the last Vendée Globe four years ago.
In fact, even with the leap in foiling technology, Dalin’s time to Cape Leeuwin today is the same elapsed time as Alex Thomson made in 2012 when he was in third position on his Farr designed former HUGO BOSS, then chasing Le Cléac’h and François Gabart.
Racing on the back of a depression under Australia, Dalin, Ruyant and Bestaven all had a spell of high speed sailing this afternoon as they try to win back miles.
Bestaven has been outstanding in the Indian Ocean, making up more than 300 miles to be virtually alongside Ruyant this afternoon.
After his first attempt ended after just over 24 hours into the Bay of Biscay in the 2008 race when his mast snapped, Bestaven 47 from La Rochelle has waited 12 years to come back to the Vendée Globe. He and Kito de Pavant – who also dismasted within the same hour - can now just about smile about theirs being the shortest Vendée Globe races in history. In their misery back in Les Sables d’Olonne they bonded and have since enjoyed a history together including racing in the colours of Bastide Otivio (formerly Initiatives Coeur and originally PRB) to fifth in the 2017 Transat Jacques Vabre. Bestaven has two Class40 victories to his name on that transatlantic race.
Almost as impressive in the Indian Ocean so far has been Isabelle Joschke lying ninth on MACSF. Her course was highlighted on today’s LIVE programme by Loick Peyron as being one making consistently high average speeds and smooth trajectories,
“It is interesting to analyse the track the boats leave and they are not all the same. The foilers tend to accelerate quite suddenly and this then imposes quite sudden radical changes in the course to try and slow them. It is easier to change and modify slightly the course than it is to change the sails. So, you do see very rough tracks, Isabelle does very smooth and beautiful lines as does Jean Le Cam. It is interesting that those with the most experience of ocean racing tend to have more smooth trajectories. You do not show your talent purely by the trace you leave from your trajectory, but it is a sign. It is not the skipper who goes the fastest, that wins, it is the one who maintains the best average and consistency. It is true to win a race you have to finish it.”
Joschke responded, “Sometimes it goes fast and then it stops for a bit because you have to repair something or because the sea state is really hard to sail in and then it takes off all over again. It has been like that for a week. Quite frankly I do not know what is going to happen tomorrow and just try to manage things on a day-to-day basis. If it possible to go fast I do, but I also know that it is very wearing on myself and on my boat. I need to preserve my boat. I would say that preservation is the one word to keep in mind on this round the world race. Initially I was scared, really scared of the cold, of having problems in the cold and not having the resources to fix them. I have also found a sea that is much more uncomfortable than I had expected. I thought I would have more moments of enjoyment. I have had moments, but it has been very difficult and challenging, particularly mentally. The seas have been truly chaotic and irregular. It is quite incredible. But I have discovered some stunning landscapes and a real sense of solitude. The fact that it is hard, it makes the solitude even more pronounced and the feeling of being all alone at the end of the earth. That is something that is not easy to live with but at the same time it is just so beautiful.”
Peyron was quizzed about life in the first edition of the race on which he finished second,
“Are we scared of what we do not know or are we more scared of what we know? That is the question, and I was truly scared when I was sailing right up against the icebergs. I would count them, and it was a bit mad that we raced so far down, in the 60s, particularly Jean Van de Heede who faced a wall of white and had to head north for 24 hours to get out of it. We did sail slower. But I mean if you sailed into an iceberg at 10 / 12 knots it would still be like crashing into a cliff. It was truly scary but also one of the most incredible things ever, to have seen so many icebergs. Thankfully there are limitations now and they get changed and everything has moved continuously.”
Peyron spoke warmly of Le Cam and Seguin, racing side by side in fourth and fifth places,
“Damien Seguin and Jean Le Cam know how to perfectly compensate for any deficits they might have in terms of physically or of age. They exploit, not by going fast all the time, but by using an economy of approach and looking after their material. That’s was is so beautiful about this Vendée Globe is that there are so many different ways of expressing themselves so differently, with different boats and different sailing styles.”
The decisions of the five strong International Jury regarding time compensations for Jean Le Cam, Yannick Bestaven and Boris Herrmann who were all involved in the rescue mission for Kevin Escoffier will be published on Wednesday.
ranking - 14:00 UTC
1. Charlie Dalin - [ APIVIA ]—> 13,710.6 nm from the finish
2. Thomas Ruyant - [ LinkedOut ] —> 57.77 nm from the leader
3. Yannick Bestaven [Maître CoQ IV]—> 71.17 nm from the leader
4. Damien Seguin [ Groupe Apicil ]—> 266.54 nm from the leader
5. Jean Le Cam [ Yes We Cam! ] —> 268.09 nm from the leader

https://www.facebook.com/lxsailing/post ... 0148347872

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2020, o 21:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Wojciech napisał(a):
The decisions of the five strong International Jury regarding time compensations for Jean Le Cam, Yannick Bestaven and Boris Herrmann who were all involved in the rescue mission for Kevin Escoffier will be published on Wednesday.

Ciekawe, co wykombinuja. Jeden dzien np... to moze byc mniej niz 200 mil i wiecej, niz 500.
Czekajmy!
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2020, o 23:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
I spekulacje na ten temat, znowu w jezyku dziwnym:
https://www.ouest-france.fr/vendee-glob ... ndee-globe
Jedno zdanie bardzo mi sie spodobalo: Nous devons tenir compte de tous les éléments pour rendre une solution la plus juste, ou du moins, la moins injuste possible.
"Musimy wziasc pod uwage wszystkie elementy by znalezc rozwiazanie najsprawiedliwsze, albo przynajmniej mozliwie najmniej niesprawiedliwe"
Uwazam, ze to piekne i napawajace optymizmem.
"Elementow" rozwazanych jest mnostwo: dane z GPS, z meteo, czas, impakt psychologiczny, akumulacja zmeczenia i nawet, czy ratownicy nie stracili korzystnego "ciagu" procesji nizow, etc.
Przyznany we srode bonus bedzie doliczony na mecie. Do mety pozycje beda realne. Choc wedle pobieznych obliczen wirtualnie to Bastaven i Le Cam prowadza. Ale czy to wazne...?
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2020, o 22:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13866
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1627
Otrzymał podziękowań: 2379
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jasny gwint!

Apivia Voile - Charlie Dalin
4 min ·
FLASH INFO
Ce lundi après-midi, vers 19h heure française, alors qu’APIVIA naviguait en tête de flotte, Charlie Dalin a été ralenti après avoir entendu un bruit important à bord. Charlie est en ce moment en train d’analyser la situation avec son équipe à terre pour mesurer l’importance des dégâts possiblement causés notamment au niveau du système de foil bâbord.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2020, o 22:17 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Jak tak dalej pójdzie to do mety dopłyną same nieloty - i te pierwotne i te z obciętymi skrzydłami...
Jeszcze Jean może to wygrać :D

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2020, o 22:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
miros76 napisał(a):
i te pierwotne i te z obciętymi skrzydłami...

... czyli polnieloty.
Nie ma mocnych... Jacht nie cieknie i o reszcie dowiemy sie niebawem. Zdarzylo sie to akurat w momencie kiedy czolowa trojka ma okazje uciec "peletonowi" i zeglowac w innym systemie meteo, co zawsze jest korzystne.
Dla "nielotow pierwotnych" przyszly kiepskie dni. Trzymam za nich kciuki.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2020, o 09:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13866
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1627
Otrzymał podziękowań: 2379
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Apivia Voile - Charlie Dalin
Translator: (...)zaobserwowane uszkodzenie nie wydaje się być powiązane z uderzeniem UFO, ponieważ folia portu jest nienaruszona. Chodzi o jej niski chwyt (niski punkt podparcia folii, styk folii z łodzią), który jest uszkodzony. Dlatego też Charlie początkowo skupił się na zabezpieczeniu omawianej folii, aby zabezpieczyć studnię.(...)

MARDI 15 DÉCEMBRE
Système de foil bâbord endommagé : une solution envisagée pour APIVIA, ce mardi
Depuis 19h heure française hier soir, Charlie Dalin met sa course entre parenthèse pour prendre le temps d’inspecter son Imoca APIVIA. Après avoir entendu un bruit important à bord, il avait été fortement ralenti dans sa progression alors qu’il se trouvait en tête de flotte. Ses premières constatations faites alors de nuit, indiquaient que le système de foil bâbord était endommagé sans qu’aucune voie d’eau ne soit constatée par ailleurs.

Plus précisément, l’avarie observée ne semble pas liée à un choc avec un OFNI car le foil bâbord est intègre. Elle concerne sa cale basse (point d’appui bas du foil, jonction entre le foil et le bateau) qui est endommagée. Charlie s’est donc d’abord concentré sur la fixation du foil en question pour sécuriser le puits.

Une cellule de crise, composée entre autres de trois membres du team technique Apivia Voile, Antoine Carraz, Antoine Gautier et François Gabart, s’est ensuite organisée à Concarneau, en liaison directe avec Charlie Dalin ces dernières heures pour étudier la meilleure solution à mettre en œuvre.

Les conditions attendues sur zone ce mardi semblent favorables pour tenter une réparation ces prochaines heures. Charlie a d’ailleurs empanné ce matin pour démarrer la procédure et fait actuellement son possible pour reprendre son Vendée Globe au plus vite.

https://www.apivia.fr/voile/actualites- ... 27egMlE-wI

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2020, o 15:40 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 876
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 127
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A łódki na pozycjach 4-8 wszystkie w promieniu 4 mil, do tego nie mamy już w czołówce, żadnej nieuszkodzonej konstrukcji zbudowanej specjalnie na tą edycję Vendee-Globe.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2020, o 22:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Apivia nareperowana. Czy skutecznie? Obstawiam, ze tak. Znowu jest szybki, ale za wczesnie na konkluzje.
Czolowe trio, czy raczej 2+1, ucieka potwierdzajac napisany scenariusz. 400 mil to zaczyna byc duzo i obiecuje byc wiecej.
Tripon... Pomyka nadal jak diabli, szybko i taktycznie, ale nie odzyska tego, co zmarnowal glupio. Co latwo napisac siedzac w cieplych kapciach - wiem.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2020, o 00:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13992
Podziękował : 10546
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Catz napisał(a):
Tripon... Pomyka nadal jak diabli, szybko i taktycznie, ale nie odzyska tego, co zmarnowal glupio. Co latwo napisac siedzac w cieplych kapciach - wiem.
Catz

A co zrobił głupio? ... pytam bo nie śladziłem.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2020, o 00:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
A co zrobił głupio?

Popsulo mu sie, wiec zawrocil do portu po swoich sladach. Pozniej zmienil zdanie i zawrocil znowu. Naprawil sam, ale reszta byla juz daleko.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2020, o 14:13 

Dołączył(a): 1 gru 2011, o 11:00
Posty: 385
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Podziękował : 86
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: bez ogranczeń do 7,5m :), st.moto.
Jest decyzja w sprawie skipperów biorących udział w akcji ratowniczej.

https://www.vendeeglobe.org/fr/actualit ... ndMH7sBjbw

Cytuj:
Decisions

Jean Le Cam

“Regarding the time spent rescuing Kevin Escoffier (PRB), and after evaluating the impact on his race, the Vendée Globe international jury awarded Jean Le Cam 16 hours and 15 minutes of compensation. This compensation will be applied to him when crossing the finish line. "

Yannick Bestaven

“Regarding the time spent rescuing Kevin Escoffier (PRB), and after evaluating the impact on his race, the Vendée Globe international jury awarded Yannick Bestaven 10 hours and 15 minutes of compensation. This compensation will be applied to him when crossing the finish line. "

Boris Herrmann

“Regarding the time spent rescuing Kevin Escoffier (PRB), and after evaluating the impact on his race, the Vendée Globe international jury awarded Boris Herrmann 6 hours of compensation. This compensation will be applied to him when crossing the finish line.


Obecny lider dostał 10 godzin zapasu!

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=XyKOyCsCMZU _- Jak powstało Quick Canoe


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2020, o 20:26 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 17:57
Posty: 274
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: Starego typu, z lat 80-tych.
Jak na regatach o gumiaki bosmana :D
https://www.youtube.com/watch?v=v9TzbAEURNM&feature=youtu.be



Za ten post autor J-23 nadaje otrzymał podziękowanie od: miros76
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2020, o 20:42 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
J-23 nadaje napisał(a):

:D No niezłe jaja! Na bank któryś z nich ma skitrany u siebie niezły bimber i dopóki mu nie wypiją to się nie rozjadą :D

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 898 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 30  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL