Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 5 sie 2025, o 13:03




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3658 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 122  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 lip 2011, o 19:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Robert, myślałem o tym sposobie refowania, może takie coś by było szybsze i łatwiejsze, kosztem obniżenia skuteczności żagla.
Załącznik:
Reefing01.jpg
Reefing01.jpg [ 15.56 KiB | Przeglądane 3816 razy ]

Linia ciągła z jednej strony żagla, przerywana z drugiej...

*****

robhosailor napisał(a):
Jak mówiłem, przymierzam się do zmiany systemu refowania i czasami, właśnie w tym celu trzeba pożeglować na sucho.

A sznurki, podocinałeś już do właściwych długości ;)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2011, o 20:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
lj78 napisał(a):
myślałem o tym sposobie refowania, może takie coś by było szybsze i łatwiejsze, kosztem obniżenia skuteczności żagla.
Linia ciągła z jednej strony żagla, przerywana z drugiej...

Nie wiem - muszę jeszcze skombinować 6 najmniejszych i najtańszych bloczków, które zostaną zamocowane na nokach bomów (po dwa dla każdej refbanty) i zobaczymy, czy to działa. No i chyba bez Lazy Jacks, czyli Topping Lifts się w ogóle nie da.

lj78 napisał(a):
A sznurki, podocinałeś już do właściwych długości ;)

Jeszcze nie - dopiero, jak zamontuję knagi i bloczki, to będzie wiadomo jakie są potrzebne.

Na razie, właściwą długość otrzymały dziś (wreszcie) cięgna orczyków steru (sterociągi?) :DD

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2011, o 20:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
lj78 napisał(a):
Robert, myślałem o tym sposobie refowania, może takie coś by było szybsze i łatwiejsze, kosztem obniżenia skuteczności żagla.
Załącznik:
Reefing01.jpg

Linia ciągła z jednej strony żagla, przerywana z drugiej...

Wiesz - nie trzeba wynajdować koła...
Wystarczą dwie reflinki - na dwa nowe rogi (halsowy i szotowy), byle mocno wybierane.
I nie trzeba do tego "obniżać skuteczności żagla" :lol:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2011, o 20:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Jaromir napisał(a):
Wystarczą dwie reflinki - na dwa nowe rogi (halsowy i szotowy), byle mocno wybierane.
I nie trzeba do tego "obniżać skuteczności żagla" :lol:

Bo generalnie nawet nie potrzeba wiązać refsejzingów - ewentualnie dodatkowo i dla uporządkowania fałdy.
W systemie, jaki zamierzam zrobić, są właśnie dwie refliny (refhals i refszkentla), które schodzą się do knagi na bomie ( w zasadzie są jedną i tą samą liną z dwoma końcami) gdzie są wybierane (mocno) i knagowane. Refowanie musi odbywać się przy zrzuconym i sklarowanym, pomiędzy Lazy Jacks, żaglu.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2011, o 20:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Jaromir napisał(a):
Wiesz - nie trzeba wynajdować koła...
Wystarczą dwie reflinki - na dwa nowe rogi (halsowy i szotowy), byle mocno wybierane.
I nie trzeba do tego "obniżać skuteczności żagla" :lol:

Dokładnie tak było, na oryginalnym rysunku, w "moim" rozwiązaniu po wybraniu i zaknagowaniu sznurka, mamy od razu związany żagiel do bomu.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2011, o 20:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
lj78 napisał(a):
w "moim" rozwiązaniu po wybraniu i zaknagowaniu sznurka, mamy od razu związany żagiel do bomu.

Chodzi też o to, aby zminimalizować opory na wybieranych reflinach - jeśli będą przechodzić przez szereg oczek, to może być problem z właściwym ich wybraniem.
W "moim" systemie wybieram dwie liny, ciągnąc za jeden wspólny koniec, przy knadze na bomie. Liny te przechodzą przez oczka refowe, a potem przez bloczki na bomie. Dla zmniejszenia oporów, można dodać bloczki na oczkach refowych, ale ja nawet myślę o zachowaniu uproszczenia w postaci drewnianych "koralików" i refliny będą wybierane tylko przez bloczki na bomie, co da mniejsze opory, bo końce reflin będą na koralikach przy oczkach. Tak było/JEST na przednim liku grota i działało!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2011, o 22:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10933
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2623
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Catz napisał(a):
Nie prosciej wtedy rozrefowac?

Wszystko zależy od, wspomnianej wcześniej, skuteczności i niezawodności systemu... :D

Przeciez sa takie. !
Gdzie widzisz koniecznosc zakupu szesciu bloczkow?
Ja widze dwa. No chyba ze chcesz refowac i bezan - czy tam konieczne sa bloki?
Jaromir ma racje: prostota i odpowiedni (duzy ) kat.
Catz Katowo!

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2011, o 22:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
Przeciez sa takie. !

Znaczy - jakie?
Takie jakie są dają się skutecznie zarefować i rozrefować przy brzegu. Na J.Dziekanowskim to wystarcza, ale na większej wodzie lepiej mieć możliwość zrobienia tego będąc w kokpicie.
Catz napisał(a):
Gdzie widzisz koniecznosc zakupu szesciu bloczkow?
Ja widze dwa. No chyba ze chcesz refowac i bezan - czy tam konieczne sa bloki?
Jaromir ma racje: prostota i odpowiedni (duzy ) kat.

Potrzeba 6 bloczków - na każdą refbantę po dwa. Dwie refbanty są na grocie i jedna na bezanie. Na bezanie można pewnie zamontować, zamiast bloczków, dwie przelotki.

Czy mam refować bezan? Jeszcze go nie refowałem. Cały ma 1,53 m^2, zarefowany około 0,95 m^2. Może jednak warto dać sobie taką możliwość?
Wyliczenia współczynnika S/Delta są wyżej. Z niezarefowanym bezanem, a przy całkowicie zarefowanym grocie, wyjdzie:
3,26 (zarefowany grot) + 1,53 (cały bezan) = 4,79 m^2
4,79/0,14 = 34,21 m^2/t - całkiem sporo! zwróć uwagę, że kajaki żaglowe mające po około 5 m^2 całkowitej powierzchni żagla, mają jeszcze możliwość refowania!!!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2011, o 22:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10933
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2623
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Znaczy - jakie?Takie jakie są dają się skutecznie zarefować i rozrefować przy brzegu. Na J.Dziekanowskim to wystarcza, ale na większej wodzie lepiej mieć możliwość zrobienia tego będąc w kokpicie.

Znaczy - jaromirowe....Oczywiscie, ze bedac w kokpicie!
robhosailor napisał(a):
Potrzeba 6 bloczków - na każdą refbantę po dwa. Dwie refbanty są na grocie i jedna na bezanie. Na bezanie można pewnie zamontować, zamiast bloczków, dwie przelotki.

Nie prosciej zastosowac prawo: Wszystko, albo nic?
Jak widac ( hipotetyczna ) chryje, to od razu zarefowac sie maksymalnie!
robhosailor napisał(a):
Czy mam refować bezan? Jeszcze go nie refowałem.Cały ma 1,53 m^2,zarefowany około 0,95 m^2. Może jednak warto dać sobie taką możliwość?

Nie wiem. Wiem, ze to sprawdzisz ;)
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2011, o 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ale w kajakach zwykle siedzi się na d.. nie.;-)
a ty balastujesz chyba.
Nie widzę problemu z wybalastowaniem
pełnego bezana i podwójnie zarefowanego grota.
W końcu rzucasz bezana i masz naprawdę mało.
Ale to może tylko ja nie widzę:
Ostatnio przybywam na wadze ;-))
MJS
ps
kupiłem za 12 pln etui do mego aparacika (minolta) ;-)
i wygląda na to ze da sie filmować w wodzie prawie bez strat na jakości co przy 100pln prawdziwego wodochrona do aparatów jest rewelacją.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Ostatnio edytowano 3 lip 2011, o 22:58 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2011, o 22:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10933
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2623
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
Ale w kajakach zwykle siedzi się na d.. nie.;-)
a ty balastujesz chyba.
Nie widzę problemu z wybalastowaniem
pełnego bezana i podwójnie zarefowanego grota.
Ale to może tylko ja nie widzę:
Ostatnio przybywam na wadze ;-))
MJS

Ja ubywam..
Ale rozumiem niepokoje Roberta a i doswiadczen kanadyjkowych mam baaardzo nieduzo.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2011, o 22:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
Nie prosciej zastosowac prawo: Wszystko, albo nic?
Jak widac ( hipotetyczna ) chryje, to od razu zarefowac sie maksymalnie!

Nie wiem, jak wygląda hipotetyczna chryja. Dla mnie, wiatr powyżej 3 B może być już chryją, a to się może zdarzyć bez widocznych zapowiedzi.

Marian Strzelecki napisał(a):
Ale w kajakach zwykle siedzi się na d.. nie.;-)
a ty balastujesz chyba.
Nie widzę problemu z wybalastowaniem
pełnego bezana i podwójnie zarefowanego grota.
W końcu rzucasz bezana i masz naprawdę mało.

Może... :)
Catz napisał(a):
rozumiem niepokoje Roberta a i doswiadczen kanadyjkowych mam baaardzo nieduzo.

Ja niewiele więcej :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2011, o 23:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10933
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2623
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Nie wiem, jak wygląda hipotetyczna chryja.

Chryja wygląda brzydko. :evil:
Hipotetyczna tez, ale duzo mniej. ;)
robhosailor napisał(a):
Dla mnie, wiatr powyżej 3 B może być już chryją, a to się może zdarzyć bez widocznych zapowiedzi.

Hipotetycznie.
robhosailor napisał(a):
Catz napisał(a):
rozumiem niepokoje Roberta a i doswiadczen kanadyjkowych mam baaardzo nieduzo.

Ja niewiele więcej :D

Dlatego pozwalam sobie na zarty!
Sprawdz, przetestuj, opowiedz...
Catz Nieteoretyczny

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2011, o 23:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Marian Strzelecki napisał(a):
Nie widzę problemu z wybalastowaniem
pełnego bezana i podwójnie zarefowanego grota.

Zdziwiłbyś się, gdybyś zobaczył to, co ja widziałem :DD

Marian Strzelecki napisał(a):
kupiłem za 12 pln etui do mego aparacika (minolta) ;-)
i wygląda na to ze da sie filmować w wodzie prawie bez strat na jakości co przy 100pln prawdziwego wodochrona do aparatów jest rewelacją.

Brzmi ciekawie - trzeba jeszcze całość (aparacik w etui) przywiązać do łódki, albo do sternika.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2011, o 00:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Pomyśl także o tym:
http://allegro.pl/dryfkotwa-do-420-lub- ... 00933.html

może się przydać jako ostatni ref ;-)
MJS

ps
Swoja drogą :
co myślicie o dryfkotwach bez dziury na końcu.
Ja byłem uczony że takie z dziurą są dużo stabilniejsze.
a w dzisiejszych sklepach nie widziałem tradycyjnej.
Kojarząc po zachowaniu spinakerów ( miałem taki z dyszą)
dziura bardzo stabilizuje wiry.
Ale dziś można kupić nawet kotwice z Aluminium ;-))
http://allegro.pl/kotwica-aluminiowa-i1694787367.html

pozdrawiam MJS


Załączniki:
dryfkotwa.jpg
dryfkotwa.jpg [ 57.59 KiB | Przeglądane 4135 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/

Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2011, o 08:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Marian Strzelecki napisał(a):
Pomyśl także o tym: /.../
może się przydać jako ostatni ref ;-)

Nie pomyślałem. Na prawdę nie brałem pod uwagę dryfkotwy, a zdaje się, że powinienem. Nie mam żadnego doświadczenia z dryfkotwami i nigdy dryfkotwy nie używałem, chociaż jest opisywana w literaturze - nawet dla kajakarzy!
Pomyślę!
No widzisz - właśnie w takim celu zakłada się taki wątek na forum, że czasami ktoś wrzuci coś istotnego! Dzięki!

Marian Strzelecki napisał(a):
co myślicie o dryfkotwach bez dziury na końcu.

Jak wyżej - nie mam żadnych doświadczeń z dryfkotwami, ale teoretycznie - musi mieć otwór w cieńszym końcu i jest nawet jakiś wzór na proporcje całego urządzenia!

Może ktoś, kto się zna i stosował podpowie?

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2011, o 10:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13881
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1635
Otrzymał podziękowań: 2386
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
robhosailor napisał(a):
Może ktoś, kto się zna i stosował podpowie?

Robert tu coś znajdziesz informacji http://www.seakayak.ws/kayak/kayak.nsf/ ... 0D00661277

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2011, o 14:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Wojciech1968 napisał(a):
Zdziwiłbyś się, gdybyś zobaczył to, co ja widziałem :DD

Cicho, bo się wyda, że w piątek 13 maja, umoczyłem się po same uszy... :oops: :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2011, o 14:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
lj78 napisał(a):
robhosailor napisał(a):
Zdziwiłbyś się, gdybyś zobaczył to, co ja widziałem :DD
Cicho, bo się wyda, że w piątek 13 maja, umoczyłem się po same uszy... :oops: :lol: :lol:

Wywrotki na małych i przeżaglowanych łódkach, to nic haniebnego. To normalka!
Konfiguracja ożaglowania była taka, jak rozważana ostatnio, czyli grot całkowicie zarefowany i pełny bezan. Wiało zdrowo - pewnie już ze 6 B, bo na maleńkim jeziorku pojawiły się białe grzywki. W takich warunkach, każdy błąd może skończyć się bagrem.

Przy okazji wyszło, że postawić łódkę się daje, ale wejść na nią jest już o wiele trudniej. Po kilku próbach zrobiła też grzyba i wkońcu złapała wodę do komór wypornościowych - zastosowane przeze mnie zamknięcia Holta są nieszczelne!!! Poza tym, ujawnił się pewien błąd konstrukcyjny - przedział dziobowy, gdzie osadzony jest maszt, jest bezodpływowy i usunięcie z niego wody wymaga zastosowania sprzętu, jak do przelewania wina... obrócenie kadłuba do góry dnem nie usunęło całej wody i zostało jeszcze około pół szklanki w gnieździe masztu - nie do usunięcia bez winiarskiej rurki.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2011, o 16:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Cytuj:
Przy okazji wyszło, że postawić łódkę się daje, ale wejść na nią jest już o wiele trudniej. Po kilku próbach zrobiła też grzyba


A nie mówiłem:
wszyć kieszenie na karimaty w górnych częściach żagli!
(na Finie nawet listwy w żaglach będą z karimaty
(tej z zamkniętymi porami)
Na fotkach jeszcze same listwy.

Cytuj:
zamknięcia Holta są nieszczelne!!!

- na morzu to i tak nieistotny szczegół te 200ml
Uszczelnisz przed samym rejsem silikonem z tubki;
jaki będziesz miał NAPEWNO w zapasie.

Te brązowe dekle z Posejdona były kiedyś szczelne
-a do dziś nic w nich nie "unowoczesniali" - (chyba)

Cytuj:
nie do usunięcia bez winiarskiej rurki.

to i baniak wina by się przydało wozić -
coby się pompka nie marnowała ;-)

MJS

ps
Ja takie dziury suszyłem odkurzaczem Czajka
-mógł dmuchać ciepłym do środka ;
(co miało wielorakie zastosowania, z lakierowaniem samochodów włącznie.)

pozdro
MJS


Załączniki:
Fin Va'Marian.JPG
Fin Va'Marian.JPG [ 167.11 KiB | Przeglądane 3972 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2011, o 16:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
robhosailor napisał(a):
Nie pomyślałem. Na prawdę nie brałem pod uwagę dryfkotwy, a zdaje się, że powinienem.
Ponieważ wątek mnie jakiś pińcet postów temu zaczął nużyć, to zaglądam do niego rzadko. Akurat trafiłem na dryfkotwę, to skrobnę.

Zdaje się, że jakoś silnie miałeś się ograniczać frachtowo. Nie pamiętam czego, ale zdaje się, że pirotechniki nie zamierzałeś brać, czy może map a teraz myślisz o dryfkotwie? O jerum, jerum, jerum, o que mutatio itd. Jeśli nie używałeś dryfkotwy na czymś bardziej stabilnym, to na tej Twojej popierdułce wywalenie wora do wachy spowodować jedynie może zmniejszenie cierpienia (w sensie, że się będziesz krócej męczył).

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2011, o 18:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Maar napisał(a):
Akurat trafiłem na dryfkotwę, to skrobnę...
Nie pamiętam czego, ale zdaje się, że pirotechniki nie zamierzałeś brać, czy może map a teraz myślisz o dryfkotwie? ...wywalenie wora do wachy spowodować jedynie może zmniejszenie cierpienia (w sensie, że się będziesz krócej męczył).

Maar'ku
Tu nie chodzi o ekstermizmy:
nikt nie zamierza sztormować w huraganie aż do śmierci ;-)
Tu chodzi o stabilne utrzymanie dzioba do wiatra
na czas np kupki czy wyprostowania kręgosłupa
czy też rozprostowania innej części ciała w niepohamowanej potrzebie .
Taki zasłużony odpoczynek po kilku godzinach upierdliwego balastowania.
pozdro MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2011, o 18:41 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Marianie S. mam pytanie :
na zdjęciu pokazałeś chyba ożaglowanie Va Marie i to w jakiejś ciekawej odmianie. Czy mógł byś rozwinąć ten temat?
marek

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2011, o 19:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
To jest Va Marian czyli moja autorska odmiana tamtego.
Istotę pomysłu pokazują te dwie fotki.
Mam zamiar ją gruntownie przetestować ;
na rzeczonym Finnie jeszcze tego roku (jak czas pozwoli.)
Nazwę wymyślił Catz w którymś miejscu ma tym forum, ale mam za dużą sklerozę żeby pomnąć w którym wątku to było. (czy czasem nie na początku tego?)

pozdrawiam MJS

ps
Po opływaniu miałem zamiar opisać wrażenia w oddzielnym temacie.


Załączniki:
FinnVa regulacja  m.JPG
FinnVa regulacja m.JPG [ 108.32 KiB | Przeglądane 3902 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2011, o 19:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10933
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2623
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
Nazwę wymyślił Catz w którymś miejscu ma tym forum

Nazwa narzucila sie sama- nie musialem niczego wymyslac!
Marian Strzelecki napisał(a):
, Po opływaniu miałem zamiar opisać wrażenia w oddzielnym temacie.

Najwyzszy czas!
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2011, o 19:32 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jest to niewątpliwie ciekawy eksperyment, bo ten typ ożaglowania stosowany jest w ożaglowaniu typu kecz. Jego słabym punktem jest żebro, a Ty wyeliminowałeś te dwa elementy :lol: Ten typ ożaglowania bardzo mi się podoba, tylko (nie chcę być "krytykantem") czy to troszkę nie za dużo na tak małą łódkę?
Szczerze życzę powodzenia :D
marek

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2011, o 19:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10933
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2623
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Maar napisał(a):
Ponieważ wątek mnie jakiś pińcet postów temu zaczął nużyć, to zaglądam do niego rzadko. Akurat trafiłem na dryfkotwę, to skrobnę.

Zaszczyt to, Splendor i Honor dla tego Dzialu, wiec i dla mnie, jako ze zaglądam tu najczesciej i najchetniej.
Moze to okazja do jakiegos deal'u? ;)
Catz Popierdułkowato

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2011, o 21:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 09:56
Posty: 70
Podziękował : 18
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
robhosailor napisał(a):
Catz napisał(a):
Swiatowa Potega polskiego proa zaplacze.... Szkoda.

Nie z mojego powodu, ale z powodu załamania pogody (leje, wieje i zimno jak cholera) - raczej tak.


Pogoda była taka jak powinna :) opady przejściowe, temperatura umiarkowana, zachmurzenie zmienne :) Ale Niedziela to już naprawdę było wietrznie i słonecznie.
Może za rok się uda wszyscy razem? :)

_________________
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2011, o 21:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Finn ma około 10m?

a mój ma w przybliżeniu 12 z hakiem ,
ale dużo niżej (4 m maszt);
i na dodatek można sprzątać po kwałku.

Fok ma rolera a może będzie i sztywny sztag:
z listwy karniszowej ;-)


Załączniki:
PICT4823.JPG
PICT4823.JPG [ 99.59 KiB | Przeglądane 3817 razy ]
PICT5810.JPG
PICT5810.JPG [ 26.58 KiB | Przeglądane 3817 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2011, o 21:24 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
klasyka
marek


Załączniki:
NORDAzaglowiec.jpg
NORDAzaglowiec.jpg [ 38.36 KiB | Przeglądane 3809 razy ]
shop_cdfe324.jpg
shop_cdfe324.jpg [ 12.08 KiB | Przeglądane 3809 razy ]

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3658 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 122  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 223 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL