Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 23:46




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 131 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 mar 2013, o 20:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
doktor napisał(a):
w Tajlandii przyszło mi pływać na mapie z ceraty, bo była dokładniejsza od najnowszej C-Map.


o!!!! to opowiesz nam jak tam jest?

jak się nawiguje? jest dobrze wszystko oznakowane czy łatwo można się gdzieś wpakować?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 20:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
maverick napisał(a):
ależ może się zechcieć tam wejść bo tam są kotwicowiska
W nocy?

W tym kawałku szkierów, które pokazałem, jest więcej kotwicowisk, a bogate państwo szwedzkie jakoś nie uznaje, że trzeba każdy kamień oznakować. Nawet w dzień - wszystkie przeszkody podwodne w Chorwacji są oznaczone, w Szwecji i Norwegii nie wszystkie... :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 20:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Katrine napisał(a):
o!!!! to opowiesz nam jak tam jest?

jak się nawiguje? jest dobrze wszystko oznakowane czy łatwo można się gdzieś wpakować?
Już było:
viewtopic.php?p=100461#p100461
:lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 21:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Stara Zientara napisał(a):
maverick napisał(a):

ależ może się zechcieć tam wejść bo tam są kotwicowiska
W nocy

Francesko Schettino też postanowił nocą popływać na dziwnych wodach. Pretensje miał, że skałek na (jego) mapie nie było.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak



Za ten post autor Cape otrzymał podziękowanie od: Paco
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 21:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Oczywiscie mozna plywac po nieznanym..gdzie mapa nie ogarnia.
Ale ryzyko uszkodzenia jachtu jest spore. Swoim jachtem mam dusze na ramieniu jak plyne w nieznane.
A czarterowym pewnie wcale bym sie nie odwazyl....co innego uszkodzic swoje a co innego uszkodzic cudze.

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 21:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Zbieraj napisał(a):
Katrine napisał(a):
o!!!! to opowiesz nam jak tam jest?

jak się nawiguje? jest dobrze wszystko oznakowane czy łatwo można się gdzieś wpakować?
Już było:
viewtopic.php?p=100461#p100461
:lol: :lol: :lol:



Ok;)

ale się uśmiałam :) ojej ;) naprawdę dobre;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 21:06 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 20:19
Posty: 28
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: kpt
Stara Zientara napisał(a):
maverick napisał(a):
ależ może się zechcieć tam wejść bo tam są kotwicowiska
W nocy?

W tym kawałku szkierów, które pokazałem, jest więcej kotwicowisk, a bogate państwo szwedzkie jakoś nie uznaje, że trzeba każdy kamień oznakować. Nawet w dzień - wszystkie przeszkody podwodne w Chorwacji są oznaczone, w Szwecji i Norwegii nie wszystkie... :)


no tak o nocy rozmawiamy, może ktoś zechcieć wejść i napotkać coś "czego nie można napotkać" - bo chyba tego dotyczyła dyskusja...

mówisz o oficjalnych kotwicowiskach naniesionych na mapy morskie?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Cape napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
maverick napisał(a):

ależ może się zechcieć tam wejść bo tam są kotwicowiska
W nocy

Francesko Schettino też postanowił nocą popływać na dziwnych wodach. Pretensje miał, że skałek na (jego) mapie nie było.


Chyba troszkę z tematu zszedłeś...

Cape napisał(a):
Katrine napisał(a):
w nocy wg mnie to tam się praktycznie nie pływa bo oznakowanie "kamieni" pozostawia wiele do życzenia,

Po prostu na takie bzdury, ktokolwiek by to pisał, trzeba reagować.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 21:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
ins napisał(a):
Jak chcesz coś sensownego powiedzieć to

ins napisał(a):
Tylko bez ideologizowania... jak możesz.


Poczekam na Twój dobry przykład :lol: ;)

ins napisał(a):
zajęcie stanowiska w takim temacie

Tam raczej nie pisuję, przynajmniej od jakiegoś czasu :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 21:15 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Carlo napisał(a):
Tam raczej nie pisuję, przynajmniej od jakiegoś czasu :)

Specjalnie dla Ciebie założyłem nowy temat
viewtopic.php?f=17&t=14841

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Szanowne kolezenstwo, Swieta Wielkiej Nocy a wy tacy uszczypliwi...
Zycze wam odrobine dystansu :)

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 21:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
maverick napisał(a):
mówisz o oficjalnych kotwicowiskach naniesionych na mapy morskie?

Oczywiście masz na myśli kotwicowiska dla statków. Np. takie, jak w Zatoce Pomorskiej, Gdańskiej, albo koło Rotterdamu.

Może by ktoś przeniósł tą dyskusję do nawigacji ?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Paco napisał(a):
Swieta Wielkiej Nocy

Ja się nawet wykąpałem :lol:

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 21:27 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 20:19
Posty: 28
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: kpt
Cape napisał(a):
maverick napisał(a):
mówisz o oficjalnych kotwicowiskach naniesionych na mapy morskie?

Oczywiście masz na myśli kotwicowiska dla statków. Np. takie, jak w Zatoce Pomorskiej, Gdańskiej, albo koło Rotterdamu.


Pytałem Wojtka, a jeżeli o mnie chodzi to mam na myśli te oficjalne dla statków w Chorwacji w strefie mapki, którą Wojtek wkleił, a wokoło których jest ciemno ;)

Wesołych Świąt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 21:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
maverick napisał(a):
mam na myśli te oficjalne dla statków w Chorwacji w strefie mapki, którą Wojtek wkleił, a wokoło których jest ciemno
i głęboko...

O co chodzi?
Została postawiona teza, że w Chorwacji jest marne oznakowanie, a w Skandynawii znacznie lepsze. Pokazałem, że poza torami wodnymi w obu przypadkach nie ma oznakowania. Dodatkowo widać, że wody skandynawskie są znacznie trudniejsze nawigacyjnie, kraje znacznie bogatsze i mimo to oznakowania nadal nie ma.
Powtarzam pytanie. Co chcesz udowodnić?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 21:49 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 20:19
Posty: 28
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: kpt
Stara Zientara napisał(a):
maverick napisał(a):
mam na myśli te oficjalne dla statków w Chorwacji w strefie mapki, którą Wojtek wkleił, a wokoło których jest ciemno
i głęboko...

O co chodzi?
Została postawiona teza, że w Chorwacji jest marne oznakowanie, a w Skandynawii znacznie lepsze. Pokazałem, że poza torami wodnymi w obu przypadkach nie ma oznakowania. Dodatkowo widać, że wody skandynawskie są znacznie trudniejsze nawigacyjnie, kraje znacznie bogatsze i mimo to oznakowania nadal nie ma.
Powtarzam pytanie. Co chcesz udowodnić?


Chce udowodnić, że Kasi opinia na temat oznakowania nawigacyjnego w Chorwacji jest jak najbardziej zasadna i niepotrzebnie została "zjechana"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 22:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
maverick napisał(a):
Kasi opinia na temat oznakowania nawigacyjnego w Chorwacji
Wg tej opinii nigdzie nie ma wystarczającego oznakowania. Należy więc pominąć "w Chorwacji". :lol:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 22:33 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
No i nikt nie poradził Bednarro, ze jak chce na stażu opływać się w nocy to dobrze by wiedział jak się nocne przeloty planuje :)

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 23:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Jak tu teraz zadośćuczynić koledze Bednarro, że "musi" te wszystkie dyrdymały czytać?? :D

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Macie jakieś propozycje związane z tematem? Ja mam. Z powodu doznanych krzywd moralnych :D oferuję Ci zniżkowy rejs stażowy "szlakiem Katrinowych skał nieoznaczonych". Pierwszego czerwca, 18-go maja lub We wrześniu. Kojowe ze zniżką dla studenta 150 euro. Jest tylko jeden "problem" na Nautisie nie pływamy za karę, a żeglarstwo jest proste jak jazda na rowerze :cool:

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!



Za ten post autor Sajmon otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2013, o 20:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Stara Zientara napisał(a):
Dodatkowo widać, że wody skandynawskie są znacznie trudniejsze nawigacyjnie, kraje znacznie bogatsze i mimo to oznakowania nadal nie ma.


Nie trzeba daleko szukać, na Bornholmie tylko trzy porty mają światła na główkach, pozostałe nie.
Wchodziłem do Allinge nocą na żaglach, pod bardzo silny wiatr i mocno nam brakowało wtedy szperacza na jachcie.
Za pierwszym razem (kilka dni wcześniej) po prostu poczekaliśmy w dryfie do rana, gdy brzask wstającego, wrześniowego dnia, rozświetlił nam mroki ;)
Wniosek - jak nie widać, to najrozsądniej jest poczekać do świtu.
Nie ma możliwości, a i potrzeby, żeby oznaczyć wszystkie niebezpieczństwa.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2013, o 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
waliant napisał(a):
Nie ma możliwości, a i potrzeby, żeby oznaczyć wszystkie niebezpieczństwa.
Wyobrażasz sobie jak nudne byłoby żeglarstwo, gdyby każdy kamyk, miel, główka a nawet pomost były oznaczone? Miliony nabieżników, miliardy kardynałek, biliony tyczek, a fuj!!!
Szydełkowanie byłoby ciekawsze niż żeglarstwo, a decoupage dawałby więcej adrenaliny.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2013, o 22:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
na Bornholmie tylko trzy porty mają światła na główkach, pozostałe nie.


Tomek
Nexo - chyba ma światła
Gudhjen - ma światło nabieżnikowe
Hammerhavn - chyba (?) ma CZERWONE na głowce ...
Renne - chyba ma - w końcu stolica ...
Alinge - nie ma ?
Svaneke - qrcze - nie ma ?
Hasle - ... hmmm ... nie ma ?
Christansoe - ma nabieżnikowe na pewno ...

Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2013, o 22:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Kocurku, czytaj tekst na który odpowiadasz.

bury_kocur napisał(a):
waliant napisał(a):
na Bornholmie tylko trzy porty mają światła na główkach, pozostałe nie.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 kwi 2013, o 06:17 

Dołączył(a): 23 cze 2007, o 21:00
Posty: 341
Podziękował : 48
Otrzymał podziękowań: 116
Uprawnienia żeglarskie: kojot
waliant napisał(a):
Nie trzeba daleko szukać, na Bornholmie tylko trzy porty mają światła na główkach, pozostałe nie.
Bardzo ciekawe, a można dowiedzieć się, które porty te światła posiadają?

_________________
Pozdrawiam
Andrzej Szklarski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 kwi 2013, o 06:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 gru 2012, o 11:42
Posty: 416
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Patrząc na mapę UMPa i mając zaufanie do osoby wprowadzającej poprawki ;), to światła (światło) w główkach portu mają (jadąc od zachodu zgodnie z ruchem):

- Ronne - Fl.G.3s, Fl.R.3s
- Hasle - Fl.G.3s, Fl.R.3s
- Hammerhavn - F.R.
- Tejn - Fl.R.3s
- Svaneke - Fl.G.3s
- Nexo - Fl.R.3s
- Boderne - F.R


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 kwi 2013, o 08:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Przecie każdy może sobie wejść tu:
http://www.sjoraddning.se/karta/
i po wyzumowaniu obejrzeć światełka - znaczy gdzie są a gdzie nie ma ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 kwi 2013, o 09:07 

Dołączył(a): 23 cze 2007, o 21:00
Posty: 341
Podziękował : 48
Otrzymał podziękowań: 116
Uprawnienia żeglarskie: kojot
pierdupierdu napisał(a):
Przecie każdy może sobie wejść tu:
Ale nie każdy może napisać, że na Bornholmie są zaledwie trzy porty ze światłami na główkach :D

_________________
Pozdrawiam
Andrzej Szklarski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 kwi 2013, o 09:25 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dyskusja zeszła na podstawy nawigacji pilotowej i lekkie złośliwości, co pewnie autora wątku specjalnie nie satysfakcjonuje :) Wracając do oryginalnego pytania ...
Nie przeciwstawiałbym Bałtyku Chorwacji jako skrajnych opcji, bo pomijamy całe bogactwo akwenów takich jak Kanał Angielski zwany w pewnych kręgach La Manche. Jak masz kasę, to wal właśnie tam, na jakiś dobrze wyposażony jacht. Sezon na tamtych wodach dłuższy niż na Bałtyku, bo woda cieplejsza (i czystsza:-)).
Jak chcesz nabrać doświadczenia w nocnym pilotażu, to daleko szukać nie musisz. Na Zatoce Gdańskiej znajdziesz w zasadzie wszystko :)

Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 kwi 2013, o 09:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Z tego co piszecie w porównaniu z Bałtykiem Chorwacja oznakowana jest rewelacyjnie. Nie przypominam sobie sytuacji żeby pływanie w gęsto rozsianych wysepkach, skałkach powodowało w nocy jakieś wątpliwosci związane z brakiem świateł. Te nieoznakowane - to kamienie, skałki występujące bardzo blisko brzegu, na wodach płytkich, gdzie w nocy czy we mgle nikt sobie halsówki urządzał nie będzie. Natomiast nawet najmniejsze zaznaczone na mapie porciki, miasteczka i baardzo wiele "dzikich" zatoczek - ma eleanckie dualne oświetlenie wejścia czerwono zielone. Od strony pomocy nawigacyjnych można się w Chorwacji czuć dopieszczonym...

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 kwi 2013, o 10:59 

Dołączył(a): 7 lut 2013, o 18:08
Posty: 507
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: Funka 1965
pierdupierdu napisał(a):
Przecie każdy może sobie wejść tu:
http://www.sjoraddning.se/karta/
i po wyzumowaniu obejrzeć światełka - znaczy gdzie są a gdzie nie ma ;)


Ale kazdy nie wiem, gdzie jest, to tu?

Dzieki za to swietne TU!

Andrzej JKC

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Sajmon, w Chorwacji to sie oplacalo. Na Baltyku sezon jest za krotki. Ale w Europie oznaczenia nawigacyjne sa bardzo dobre. Wszystko zalezy od kapitana i zalogi, bo Neptun nie lubi ryzykantow!


Pzdr

Andrzej JKC


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 kwi 2013, o 11:15 

Dołączył(a): 29 mar 2013, o 13:04
Posty: 367
Lokalizacja: Czeladź
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: licencja na ciągnięcie narciarza wodnego
maciek.k napisał(a):
Wracając do oryginalnego pytania ...


Jako bardzo świeży sternik polecam bardziej skupić się na szukaniu rejsów z doświadczonymi kapitanami, niż ze względu na rejon żeglugi. Wiem, że zaraz ktoś się odezwie że ciężko przed rejsem zmierzyć coś takiego jak doświadczenie kapitana. Ja dużo pytałem i szukałem rejsów organizowanych prywatnie przez grupki wilków morskich. Polecam fora i kluby żeglarskie. Takie rejsy bardzo dużo dają, bo cały czas można w rozmowie wymieniać doświadczenia i podpatrywać jak robią to ludzie, którzy trochę mil przepłynęli.

A jeśli chodzi o rejon żeglugi to zawsze szukałem różnorodności z naciskiem na Bałtyk, który pokochałem.

PS: Przepraszam, że wyrwałem się z aktualnego nurtu tematu.

_________________
Jarek Madejski



Za ten post autor JarekM otrzymał podziękowanie od: maciek.k
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 kwi 2013, o 18:40 

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 08:48
Posty: 22
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ja w trochę podobnej sytuacji jestem jak kolega Bednarro. Też kiedyś zrobiłem żj i zacząłem pływać początkowo po jeziorach, później z czasem przyszła chęć na morze. Zacząłem od Chorwacji, w tym roku planuję samodzielny rejs w wakacje pożyczoną łódką wzdłuż południowego wybrzeża Bałtyku.

Jakiś czas temu myślałem o zrobieniu sternika, jednak przeszkodą były dotychczas obowiązkowe szkolenia wymagające czasu i niezłej sumki kasy. Doszedłem do wniosku, że pływać rekreacyjnie po morzu mogę z uprawnieniami żj a stosunek wydanej kasy do korzyści jest niewielki. Zakres materiału też w znacznym stopniu pokrywa się z tym co na żj. Stąd moje postanowienie, że nie będę sponsorował PZŻ, kasę wolę wydać na pływanie. W międzyczasie dorobiłem sobie uprawnienia LRC, które przydają się na morzu. Mogę teraz legalnie wyczarterować łódkę zarówno w Chorwacji czy u nas. Jako że pływanie kręci mnie niesamowicie a woda przyciąga jak magnes, poświęcam dużo czasu na stałe podnoszenie kompetencji. Sam nauczyłem się nawigacji czy pływów, czyli tego co może żj brakować. I to zarówno liczenia poprawek jak to jest praktykowane u nas czy wyznaczania metodą wykreślna jak to uczą w UK instruktorzy RYA.

Sam uważam, że stażu nie ma co zdobywać na siłę. Jeśli rzeczywiście chcesz pływać, spróbuj przygotować się do własnego rejsu. Jeśli masz doświadczenie i pływasz po jeziorach, spokojnie dasz radę popływać np. po Zalewie czy Zatoce Gdańskiej. Zrób tylko uprawnienia na radio (przygotować też możesz się samodzielnie w ciągu jednego dnia, później wystarczy umówić się i zdać egzamin). I gwarantuję, że podczas 1 dnia takiego rejsu zdobędziesz więcej doświadczenia niż podczas niejednego tygodniowego rejsu stażowego. Bo tak jak już pisali moi przedmówcy, dużo zależy od tego z kim pływasz. Nie każdy kapitan chce czy potrafi się dzielić wiedzą i nie każdy ma do tego predyspozycje,


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 131 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL