Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 cze 2025, o 16:15




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 46  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 cze 2014, o 20:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Stępka z wycięciami pod sklejkę...
Załącznik:
Wycięcia.JPG
Wycięcia.JPG [ 138.11 KiB | Przeglądane 8266 razy ]

Pierwsze wzdłużniki...
Załącznik:
Wzdłużniki.JPG
Wzdłużniki.JPG [ 140.99 KiB | Przeglądane 8266 razy ]

Mozolnie, do przodu, tak powstaje Open 13. :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2014, o 23:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Brawo! :-D
Na kiedy planowe wodowanie?

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 cze 2014, o 00:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Dobre pytanie. Bardzo dobre. Trudne... za trudne. :roll:
Nie ma planu, jest ciąg zdarzeń. Kolejny krok...
Czas pokaże. Wióry lecą, klej trzyma. Zmęczenie.
A robota wciąga... drewniana łódka ma czar.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 cze 2014, o 06:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4271
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
mjs napisał(a):
Wióry lecą, klej trzyma.
Ciekaw jestem, który to projekt jest w realizacji, no i efekt końcowy (regatowy!!!) ciekawi jeszcze bardziej. Trzymam kciuki za obie (13ft i 10ft) budowy!!!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 cze 2014, o 11:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Ho, ho - dwie łódki jednocześnie nie dam rady. Gdy skończę tą, pomyślę o mniejszej. To pierwsza moja drewnianka, bardzo przyjemna, czasami fascynująca. Wciąga klimat samego dłubania, a czas płynie... :lol:
Tak wygląda grafika:
Załącznik:
Kos.jpg
Kos.jpg [ 53.23 KiB | Przeglądane 8157 razy ]

Jeszcze nie wiem czy ket czy slup? Trochę improwizacji i zmian na bieżąco. Jedno jednak mnie zadziwia: niesamowita zgodność danych cyfrowych z FS-a z analogowymi wręgami i listwami. To wszystko pasuje!
Nawet wycinane piłką ręczną.
Ot, technologia przybyła w samą porę.

ps. Uciekł mi tylko jeden wymiar na wrędze (tej na zdjęciu wyżej), której dodałem 5 cm na zanurzeniu... :cry:
ale błąd już skorygowany.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2014, o 00:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Że wkręty się zmieniły, to wiedziałem, ale żeby aż tak, to nie...
Załącznik:
Wkręt.jpg
Wkręt.jpg [ 131.45 KiB | Przeglądane 7943 razy ]

Wspaniale trzymają, można poheblować wzdłużniki...
Załącznik:
Wióry.jpg
Wióry.jpg [ 98.57 KiB | Przeglądane 7943 razy ]

Przeszlifować listwy i pozyskać nieco pyłu drzewnego...
Załącznik:
Pył.jpg
Pył.jpg [ 98.2 KiB | Przeglądane 7943 razy ]

Przykręcić (małymi wkrętami) płat sklejki:
Załącznik:
Wkręcik.jpg
Wkręcik.jpg [ 97.12 KiB | Przeglądane 7943 razy ]

Na klej oczywiście, zageszczony pyłem po szlifowaniu. I jest.
Jedna burta. :D

Lipiec, urlopy, wakacje, lato. Słońce przeszło ze znaku Raka do znaku Lwa.
Ciepło, wiatr słaby i umiarkowany, w czasie burz porywisty...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: LukasJ
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2014, o 08:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Patrzy się z przyjemnością. :-D
Wierciłeś otwory pilotowe pod wkręty?

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2014, o 08:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
mjs, pochwal się i pokarz całość, nie tylko fragmenty. :)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2014, o 11:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Otwory pilotowe są, a wkręty wkręcone wiertarką za pomocą fabrycznej końcówki (dołączonej do wkrętów!).
116 sztuk na burcie i po 98 na płatach dennych. Dobrze, że epoksyd wolno wiąże...
Załącznik:
Burta.jpg
Burta.jpg [ 79.45 KiB | Przeglądane 7820 razy ]

Całości jeszcze nie ma, wyłania się dopiero zarys kokpitu, jakby na głowie stanąć. ;)
Załącznik:
Kokpit.jpg
Kokpit.jpg [ 90.41 KiB | Przeglądane 7820 razy ]


Deszcz pada za oknem, klej się skończył, nowy w drodze.
Druga burta klejona na długość. Wreszcie dzień wolny. :mrgreen:

ps. Ależ ta robota wciąga...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowania - 2: LukasJ, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2014, o 12:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4271
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
LukasJ napisał(a):
całość, nie tylko fragmenty. :)
Domyślam się, że pomieszczenie, w którym toczy się budowa, jest ciasne. Widzę tylko, że to budowa kadłuba skośnodennego z arkuszy sklejki na szkielecie, czyli dość tradycyjne szkutnictwo. :) Chciałoby się zobaczyć więcej! :) Trzymam kciuki!!! :)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2014, o 12:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10540
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
robhosailor napisał(a):
Trzymam kciuki!!!

I ja też

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2014, o 13:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
robhosailor napisał(a):
Domyślam się, że pomieszczenie, w którym toczy się budowa, jest ciasne.

Ciasne, ale własne.
25 cm luzu po bokach, podobnie z przodu i aż 40 cm do sufitu. :rotfl:
Spoko.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2014, o 22:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Tymczasem, czujny Skrytoczytacz podrzucił dwie "foty" do kontemplacji.
Jedna - stateczna:
Załącznik:
Dzieło.jpg
Dzieło.jpg [ 54.47 KiB | Przeglądane 7713 razy ]

A druga, bardziej wygibaśna:
Załącznik:
Arcydzieło.jpg
Arcydzieło.jpg [ 84.3 KiB | Przeglądane 7713 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2014, o 20:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
I na tym nie poprzestał... :roll:

Pomysłowe mocowanie masztu:
Załącznik:
Sklejkowiec.jpg
Sklejkowiec.jpg [ 99.76 KiB | Przeglądane 7634 razy ]

Harmonia i Estetyka:
Załącznik:
Pięknisia.jpg
Pięknisia.jpg [ 97.86 KiB | Przeglądane 7634 razy ]

Precyzja i zgodność:
Załącznik:
Łodzia.jpg
Łodzia.jpg [ 66.34 KiB | Przeglądane 7634 razy ]

Trudny wybór...
Załącznik:
Którą wybrać.jpg
Którą wybrać.jpg [ 136.21 KiB | Przeglądane 7634 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2014, o 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Kurier przybył na czas czyli o 20:00, w piątek. I przyniósł klej. :D
Dzięki temu druga burta trafiła na swoje miejsce, a wielkość poszycia wzrosła do 2/3.
Załącznik:
Poszycie.jpg
Poszycie.jpg [ 128.2 KiB | Przeglądane 7587 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2014, o 21:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10540
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A kto Ci te zawijasy CNC wycinał? (i za ile)
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2014, o 22:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Cyrkiel szkolny na ołówek, linijka, ołówek i "łyrzynarka" z wyjechaną rolką. :lol:
Po wycięciu w jednym kawałku, podłożono płat drugi, odrysowano. Wycięto i odziwo pasuje.
Sklejone na kadłubie, przeniesione na stół roboczy i od spodu tkaniną z żywicą E, rzecz jasna wzmocniono.
Nie wiedziałem, że te płaty są takie długie. Przy przenoszeniu jest co robić (zwłaszcza posmarowane klejem...) i gdy wiatr zawieje zza rogu. Przygoda życia.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2014, o 01:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10540
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Jesteś genialny, :cool:
...ale czy nie prościej było by ciąć po trapezach, lub nawet trójkątach?
Takie CNC dla ułomnych :rotfl:

MJS

ps Niejaki Bombel nauczał, że wystarczy sklejkę przeciąć pod kątem 45 stopni, (a nie 90) podkleić podkładką, a na oble kadłuba ułoży się sama jakby nie było żadnego klejenia.
(nie sprawdzałem, ale zrobię to przy Śmigłym)

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2014, o 03:24 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
http://www.port21.pl/2012/04/lodz-na-sk ... i-czesc-2/
Łączenie "na bałwanki" :mrgreen: przez Myszka. Ale wycinane na CNC. A cięcie ręczne - szacun.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2014, o 12:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Przy czwartym klejeniu pomyślałem o trójkątach, bo zauważyłem dużą ilość wkrętów mocujących, które nie pozwalają na rozjechanie się płatów (klej też), więc po co "pucle"... Szybciej się je wycina, tnąc po łuku (choć trochę zarzuca i przypala, promień 2,5 cm). Rzaz ok. 1 mm pozwala na luźne dopasowanie części, ale trzeba kleić na szkielecie, bo na stole można nie upilnować zgodności z szablonem polepionym "plastrami". Trójkąty wyciąc jeszcze łatwiej. W sumie, to linia połączenia nie jest aż tak ważna, raczej chodzi i dobre spasowanie. Ale powierzchnia klejenia - im większa, tym mocniejsza... :roll:
I takich przemyśleń w czasie montażu jest dużo, oj dużo. ;) Np. jak ścisnąć środkowe płaty na łączeniu, bez dostępu ścisków??

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2014, o 13:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Układasz klocuszki na klejonym płacie, na nie kantówkę, którą ściskiem lub dwoma łapiesz do krawędzi...

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2014, o 20:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Chyba się nie da...
Płaty łączone idą po lekkim łuku, a przechył powierzchni na bok to 30-40 stopni. Jeśli kantówka w poprzek kadłuba, to zjedzie razem z płatami. :cry: Jeśli wzdłuż, to musiałaby się ugiąć jak deska o znacznej szerokości... przy wiązaniu na dziobie i rufie. Też by zjechało... :roll:
Poszycie dna przy stępce (prawie poziomo) obciążałem pustakiem z góry, a pod spód podkładałem kawałek płyty pilśniowej przykrytą folią. Działało. Teraz jest skos poprzeczny i zasłonięte wzdłużniki... Hmm, chyba sięgnę po liny, druty i przytrzymam to do drugiej strony. Albo 4 wkręty...
Tak czy owak - zadanie trudne. :-(

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2014, o 20:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
mjs napisał(a):
Chyba się nie da...
Płaty łączone idą po lekkim łuku, a przechył powierzchni na bok to 30-40 stopni.

Stary sposób stolarski (szczególnie stosowany przy fornirowaniu) na przeróżne łuki i nierówne powierzchnie to worek z suchym piaskiem. Można na niego położyć kawałek płyty i dodatkowo obciążyć... Ale klej którego używasz pewnie nie potrzebuje aż tak silnego docisku.

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2014, o 21:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Zastosowałem wariant intuicujny. Ściskiem do dziobnicy, a linką dookoła przy pawęży. Drugą linką dookoła (w poprzek kadłuba) na łączeniu płatów. A tam... podkładka z pilśni owinięta folią, "pucle" z klejem, folia, kawałki płyty wiórowej, na nie klocek napinający linkę dociskającą, dwa kliny sosnowe (z poszerzania dziobnicy), jeszcze jedna listwa na klocek i... od niej kijek dociskowy do sufitu. Ooo. :mrgreen: A trzecia linka na płat dziobowy (też dookoła), żeby nic się nie poskręcało, gdyby ścisk puścił (raz już tak zrobił...). Aha, pomiędzy kijkiem a sufitem jeszcze 13-centymetrowa listewka przedłużająca, a na nią skrawek (1x3 cm) sklejki 4 mm - i to właśnie ON DOCISKA moją prasę! :lol:

Burza dookoła, poszła bokiem, a "pucle-bałwanki" schną.
Przed zmrokiem zobaczyłem kształt kadłuba lewej burty.
Nooo, trzeba przyznać - właśnie o to mi chodziło...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2014, o 22:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Jakoś nie miałem wątpliwości, że sobie poradzisz... :lol:

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2014, o 22:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10540
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Już się dawno pogubiłem co On dociska i do czego :oops:
Ale gratuluję :kiss:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2014, o 21:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Dzięki, dzięki za komplementy - one działają jak woda na młyn. :lol:

Doza niepewności pojawia się przed każdym płatem.
Szablon, sklejka, wycinanie, pasowanie, poprawianie (kilka razy), margines bezpieczeństwa (zapas wg S. Workerta = 1 cm). Przy wycinaniu "pucli" jestem już spokojny, jest z górki, a przynajmniej tak mi się wydaje. Wtedy zbierają się chmury, gęstnieją, gdzieś na horyzoncie pomruki burzy... Następuje przyspieszenie (burza jest mobilizująca ogromnie), wycinam kolejny kawałek sklejki, dopasowuję itp. łączę na sucho i chwila oddechu. Może nawet gorąca herbata (żeby wystygła). Temperatura w cieniu +31 C. Podmuchy wiatru bardzo mile widziane.
Pasuje. Klejenie z dociskiem, później laminat od wewnątrz i na słońce...
Załącznik:
Płat.jpg
Płat.jpg [ 200.26 KiB | Przeglądane 7174 razy ]

Odrysowuję od środka (trzeba się wgramolić pod heling) linie klejenia. To już prawie klejenie! Ale jeszcze nie. Wynoszę płat na stół roboczy i rysuję punkty pod wkręty. W nich wiertłem 2,5 mm około 100 otworków, wiertarką z wolnej ręki czyli łatwizna. Z tym, że po chwili pojawia się lekki ból w prawym przedłokciu (wiertarka trochę waży...) i lekki na plecach, bom skręcony jak śmigło. Po wywierceniu - smarowanie korytarzy klejowych. W zasadzie to samo na szkielecie kadłuba, ale tam nieco wiecej kleju i zageszczam go pyłem (4 łyżeczki na kubek 20 cm3), a to zmienia sposób nanoszenia z pędzla na listewkę. Nanoszenie maśtyki przerywają kolejne dorabiania porcji oraz... coraz bliższe grzmoty. To już kulminacja! :cry:
Nie ma odwrotu, klej posmarowany, trzeba wkręcać (elektrycznie), ściemnia się pod chmurami, żarówka mruga jakby chciała się przepalić... Zdjąłem klosz, dokręciłem :roll: - przestała mrugać. Druga przygotowana do wkręcenia. Wiertarka ręczna na korbę też, jakby prad zgasł. Słowem CAŁA NAPRZÓD!!!
Obie strony klejenia nie od razu znajdują miejsce, ślizgają się, konsternacja. Ścisk i linki pomagają w porę i przy dźwiękach muzyki filmowej z radia i kolejnych odgłosach burzy - pierwszy wkręt chwyta górną listwę. Obok, co drugą dziurkę pilotową, kolejny. Kilka w prawo, kilka w lewo. Trzyma! Układa się! Pasuje!
Pół godziny wkręcania, można zluzować pomocników i spojrzeć na dzieło...
Hmm, jest. Jest cała burta. Klei się. Już utwardza...
Cicho, można zamykać i... wypić zimną herbatę. Bajka. Jawa czy sen? Co za smak!

- Gdzie ta burza? :roll:
Znów się udało... A wczoraj wyglądało tak:
Załącznik:
Docisk.jpg
Docisk.jpg [ 94.11 KiB | Przeglądane 7174 razy ]


Open 13 - nikt nie mówił, że będzie łatwo.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 lip 2014, o 00:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Uwaga: SENSACJA!

Słynna P7, w obu wersjach, po "zagranicznemu": http://issuu.com/skinnyhull/docs/sh-vi-n4#
:cool:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 lip 2014, o 11:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A tutaj jak zbudować łódź z drewna: :roll:
http://issuu.com/woodenboat/docs/gettingstartedvol1
oraz magazyn Wooden Boat sprzed pół roku: :cool:
http://issuu.com/woodenboat/docs/wooden ... cember2013

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sie 2014, o 22:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Kadłub w zasadzie jest.
Załącznik:
Kadłub.jpg
Kadłub.jpg [ 115.95 KiB | Przeglądane 6898 razy ]

Jest też świadomość, że to sklejkowa skorupa z wręgami.
Już albo dopiero.
Taki stan myślałem osiągnąć... 2 m-ce wcześniej, a tu sierpień. :cry: :roll:
Dzień krótszy o 80 minut, ale za to wieczory dłuższe. :lol: Można robić!
Załącznik:
Dziób.jpg
Dziób.jpg [ 111.76 KiB | Przeglądane 6898 razy ]

Chciałoby się odwrócić łódź i spojrzeć w kokpit, nie pora na to. Jeszcze tkanina na kadłub, a potem szuru buru szlifowanie, malowanie... Roboty zatem - w bród. :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 46  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 179 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL