Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 9 gru 2019, o 05:23




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 379 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 sty 2015, o 19:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 13529
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 559
Otrzymał podziękowań: 4616
Daję:

Brutalna wieść o tragedii tego statku wstrząsnęła całym społeczeństwem. Było to tym bardziej przejmujące, że wypadku takiego kroniki morskie naszego kraju nigdy jeszcze nie zanotowały. Bo zazwyczaj ludzie na morzu giną w samotności. Najczęściej nie ma świadków ich ostatnich chwil. Nie zawsze pozostają nawet świadkowie z tej samej załogi.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2015, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 6777
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1877
Uprawnienia żeglarskie: ...
3 tom ginących frachtowców? Strzelam pytam bo z telefonu ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2015, o 21:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 13529
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 559
Otrzymał podziękowań: 4616
Nie. Ułatwię: pozostałe tomy - też nie.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2015, o 23:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 10480
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4531
Otrzymał podziękowań: 1947
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Ale Tragedie rybackiego morza tego damego autora. Chodzi o trawler Brda w duńskim porcie Hantsholm.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2015, o 23:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 6777
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1877
Uprawnienia żeglarskie: ...
Wiedział, że dzwoni :oops:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2015, o 23:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 13529
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 559
Otrzymał podziękowań: 4616
Andrzeju, napisałeś tak, że nie da się odpowiedzieć prosto w kategoriach tak/nie.
Po kolei:
1. Tak. "Tragedie rybackiego morza" i "Ginące frachtowce" napisał ten sam autor, to znaczy Ryszard Leszczyński.
2. Tak. Cytat dotyczy tragedii "Brdy" w Hantsholmie.
3. Nie. Cytat nie pochodzi z żadnej z tych książek.

Szukamy dalej. :D
Ułatwienie: to nie Leszczyński.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2015, o 00:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 10480
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4531
Otrzymał podziękowań: 1947
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
To Henryk Mąka Kapitan schodzi ostatni. Styl też pasuje.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2015, o 00:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 13529
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 559
Otrzymał podziękowań: 4616
Pochwała przed frontem kompanii. :D Dajesz.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jeszcze taka anegdotka:
Przez długie lata wśród publicystów morskich Henio miał ksywę "Największy nad Bałtykiem", bo wyszła jego książka o Porcie Północnym z taką okładką:
Załącznik:
Henio największy.jpg
Henio największy.jpg [ 56.8 KiB | Przeglądane 3351 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2015, o 09:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 10480
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4531
Otrzymał podziękowań: 1947
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jeżeli zgodzimy się z tezą ..., że ludzie, którzy przeżyli nadzwyczajnie silne sztormy czy huragany, prawdopodobnie postępowali właściwie i najlepiej ocenili, co należało zrobić w danych szczególnych warunkach i na panujących wówczas falach, to rodzi się pytanie: Skąd się biorą rozbieżności w zalecaniu jednej lub drugiej techniki sztormowania? Nie ulega wątpliwości, że muszą odnosić się do różnych warunków żeglugi. Co więc w takim razie stanowi sedno problemu? Zanim podejmiemy próbę odpowiedzi na to pytanie, powinniśmy przypomnieç sobie fundamentalne zasady odnoszące się do tego zagadnienia.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2015, o 12:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 10013
Podziękował : 2951
Otrzymał podziękowań: 3343
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Strzelam - Adlard Coles?
"Żeglowanie w warunkach sztormowych" czy jakoś tak?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2015, o 13:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 10480
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4531
Otrzymał podziękowań: 1947
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Nie. O tyle blisko, że w miejscu trzech kropek były słowa: "Adlarda Colesa".

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2015, o 13:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 13529
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 559
Otrzymał podziękowań: 4616
Sztorm – co robić? :roll:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2015, o 13:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 10480
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4531
Otrzymał podziękowań: 1947
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Ooo...
Zaskoczyłeś mnie. Ale nie!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2015, o 14:01 
"Długa droga " Moitessiera?


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2015, o 14:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 10480
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4531
Otrzymał podziękowań: 1947
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Też nie. Jak wrócę do kompa, wymyślę podpowiedź.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2015, o 14:33 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 7703
Podziękował : 3406
Otrzymał podziękowań: 1586
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Zbieraj napisał(a):
Pochwała przed frontem kompanii. :D Dajesz.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jeszcze taka anegdotka:
Przez długie lata wśród publicystów morskich Henio miał ksywę "Największy nad Bałtykiem", bo wyszła jego książka o Porcie Północnym z taką okładką:
Załącznik:
Henio największy.jpg


Taa....

.Autor: Henryk Mąka
Tytuł: Największy na Bałtykiem
Wydawnictwo: Wydawnictwo Poznańskie
Rok wydania: 1979
Rodzaj oprawy: twarda płócienna
Liczba stron: 140
Stan pozycji: 9/10
Wymiary książki: 240mm / 170mm
Książka w stanie dobrym. Małe zadarcie na grzbiecie książki. Strony czyste, żadnych wpisów, kreśleń.

Port i gospodarka morska w Szczecinie w opisach i zdjęciach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2015, o 15:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 10480
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4531
Otrzymał podziękowań: 1947
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Szczecin nie jest nad Bałtykiem ;)

A podpowiedź, kolejny cytat, to podpis do rysunku 3:

Nakładanie się składników decydujących o bezpieczeństwie na morzu. Wytrzymałość łańcucha jest równa wytrzymałości jego najsłabszego ogniwa; pod tym względem bezpieczeństwo na morzu nie stanowi wyjątku.
1) Podstawowe parametry kadłuba
- wyporność i bezwładność
- tłumienie
- stateczność
2) Czynniki pogodowe
- wiatr i fale
3) czynniki ludzkie
- duża praktyka morska
- kompetencja i przezorność załogi
- =taktyki obronne
- błędy
4) Ślepy los
Łódź może, ale nie musi, znaleźć się w niewłaściwym miejscu i w niewłaściwej chwili. Ze ślepym losem mamy do czynienia wszędzie i zawsze. Mamy wiele przykładów, gdy właśnie traf sprawiał, iż tonął dobry żeglarz, a ratował się partacz. Zwykle jednak szczęście sprzyja roztropnym załogom.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2015, o 15:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 10013
Podziękował : 2951
Otrzymał podziękowań: 3343
Uprawnienia żeglarskie: różne....
To z "Dzielności Morskiej" Czesława Marchaja...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2015, o 15:42 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 7703
Podziękował : 3406
Otrzymał podziękowań: 1586
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Andrzeju moze nie zauwazyles ze Zbieraj napisal ze to ksiazka o Porcie Północnym a to po prostu nieprawda :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2015, o 15:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 10480
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4531
Otrzymał podziękowań: 1947
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Marku, może nie zauważyłeś, że tytuł książki brzmi "... nad Bałtykiem" ;)

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2015, o 15:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 10480
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4531
Otrzymał podziękowań: 1947
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
pierdupierdu napisał(a):
To z "Dzielności Morskiej" Czesława Marchaja...

Tak. Dajesz....

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2015, o 16:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 10013
Podziękował : 2951
Otrzymał podziękowań: 3343
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Pszeniczna flotylla startowała z Europy w pierwszych dniach października. Żaglowce wiozły towary do Brazylii, Argentyny, Południowej Afryki i Australii lub szły pod balastem. Do Australii przychodziły zazwyczaj w ciągu około 90 dni. Po załadowaniu pszenicy rozpoczynały się regaty starą trasą wełnianych kliprów. Pierwsze statki zawijały do europejskich portów po 100-120 dniach żeglugi.
W 1935 roku w regatach wzięło jeszcze udział 14 stalowych barków, w ty, 11 Eriksona, 3 Laeisza i jeden szwedzki szkolno-towarowy.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2015, o 16:20 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 7703
Podziękował : 3406
Otrzymał podziękowań: 1586
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
A tu fragment ksiazki dedykowany specjalistom od ratowania "Polonusa " :)

"przynitowalismy we dwoch dobre dziesiec nakladek z 1,5 milimetrowej blachy na uszkodzone miejsca "Shafhari", starego 28 - letniego jchtu stalowego. Calkowita szczelnosc uzyskalismy kladac 6 mm nity w odstepach ok. 2 cm i podkladajac przezornie miedzy nakladke i podwodzie z lekka posmarowany papier gazetowy "


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2015, o 16:23 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 7703
Podziękował : 3406
Otrzymał podziękowań: 1586
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Colonel napisał(a):
Marku, może nie zauważyłeś, że tytuł książki brzmi "... nad Bałtykiem" ;)


No ja rozumiem ze z punktu widzenia Trojmiasta i Warszawy jakis tam rzeczny port sie nie liczy, nawet jesli w pewnym okresie pod wzgledem przeladunkow przewyzszal wszystkie Baltyckie porty.

Zbieraj wyraznie napisal ze ta pozycja jest o Porcie Polnocnym a tak nie jest bo jest o porcie w Szczecinie. Z tym tez sie nie zgadzasz ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2015, o 16:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 10480
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4531
Otrzymał podziękowań: 1947
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Marku,gdyby Zbieraj był zwykłym człowiekiem, to byłby nieomylny, a gdybys Ty miał troche poczucia humoru to byłoby milej.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2015, o 16:56 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 7703
Podziękował : 3406
Otrzymał podziękowań: 1586
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widzisz, ja wiem ze mylic sie jest rzecza ludzka i dlatego Jego ironiczny acz mijajacy sie z prawda post jedynie sprostowalem a Ty z uporem godnym lepszej sprawy usilujesz bronic Go za wszelka cene :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2015, o 17:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 10480
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4531
Otrzymał podziękowań: 1947
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Colonel napisał(a):
...gdybys Ty miał troche poczucia humoru to byłoby milej.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2015, o 20:57 
M@rek napisał(a):
"przynitowalismy we dwoch dobre dziesiec nakladek z 1,5 milimetrowej blachy na uszkodzone miejsca "Shafhari", starego 28 - letniego jchtu stalowego. Calkowita szczelnosc uzyskalismy kladac 6 mm nity w odstepach ok. 2 cm i podkladajac przezornie miedzy nakladke i podwodzie z lekka posmarowany papier gazetowy "

A to akurat Moitessier o jachcie Wakelamów :-D


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2015, o 21:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 13529
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 559
Otrzymał podziękowań: 4616
O rany, no oczywiście Marek ma rację. Chodzi o Szczecin. Mnie się pochrzaniło, bo na początku budowy Północnego zwiedzaliśmy rozpoczętą inwestycję i Henio pokazywał, cały dumny, swoją książkę wydaną parę miesięcy wcześniej.
Podsumowując: książka jest o Szczecinie, a ksywę Henio miał nadaną w wykopach Portu Północnego. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2015, o 21:40 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 7703
Podziękował : 3406
Otrzymał podziękowań: 1586
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Prosiek napisał(a):
M@rek napisał(a):
"przynitowalismy we dwoch dobre dziesiec nakladek z 1,5 milimetrowej blachy na uszkodzone miejsca "Shafhari", starego 28 - letniego jchtu stalowego. Calkowita szczelnosc uzyskalismy kladac 6 mm nity w odstepach ok. 2 cm i podkladajac przezornie miedzy nakladke i podwodzie z lekka posmarowany papier gazetowy "

A to akurat Moitessier o jachcie Wakelamów :-D


Znakomicie :) specjalnie wybralem ten fragment bo to najprostrza metoda naprawy kadluba w polowych warunkach. Doraznie mozna zastapic nity srobami z nakretkami i recznej wiertarki. Dawno temu pomagalem Koledze remontowac stary poniemiecki kadlub .Wymienialismy blachy wlasnie nitujac z tym ze nity grzalismy w koksowniku a zamiat gazet uzywalismy papy malowanej minia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 379 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | haluksy operacja | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL