Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 lip 2025, o 00:26




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 384 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 gru 2015, o 23:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Bartek pokonal w czasie 62h 39,60 min


Ale faktem jest, że Perła ma niski maszt, małe żagle i ogólnie jest strasznie pancerna. Nie mówię że to dobrze, ale mogę zrozumieć. Jacht pływa tak sobie, ale kończy rejsy, które zaczął, niezależnie od warunków. Silnika nie ma, a sobie radzi. Ma też samoster wiatrowy, który ładnie działa.
Bartek docenił Code0, może jeszcze jakiś żagiel zostanie doceniony.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2015, o 23:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
bury_kocur napisał(a):
Pływam tak 40 lat i nigdy mi się żaden zwinięty żagiel na rolerze nie rozwinął...

Ty pływasz na rolowanym CODE ZERRO? :shock:
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2015, o 23:38 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
bury_kocur napisał(a):
M@rek napisał(a):
Jedyne na co trzeba uważać, to by nie zostawiać zrolowanego gdy się go nie używa, bo potrafi się rozwinąć w najmniej oczekiwanym momencie."


A czemu ?
Pływam tak 40 lat i nigdy mi się żaden zwinięty żagiel na rolerze nie rozwinął...
Mimo przeróżnych warunków wiatrowych...
Pzdr
Kocur


To pytanie nie domne a do autora tekstu ktory zacytowalem . Mnie sie zaden zagiel na rolerze nie rozwinal i nie ma szans :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2015, o 23:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
bury_kocur napisał(a):
M@rek napisał(a):
Jedyne na co trzeba uważać, to by nie zostawiać zrolowanego gdy się go nie używa, bo potrafi się rozwinąć w najmniej oczekiwanym momencie."


A czemu ?
Pływam tak 40 lat i nigdy mi się żaden zwinięty żagiel na rolerze nie rozwinął...
Mimo przeróżnych warunków wiatrowych...
Pzdr
Kocur


Kocurze, Code Zero ma nieco inny roler, niż te, do ktorych jesteś przyzwyczajony... Nie powinien się rozwinąć, ale z drugiej strony lepiej dla niego zdjąć go.
Tyle, że na tych rolerach to mniej niż minuta :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2015, o 23:42 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
waliant napisał(a):
M@rek napisał(a):
Bartek pokonal w czasie 62h 39,60 min


Ale faktem jest, że Perła ma niski maszt, małe żagle i ogólnie jest strasznie pancerna. Nie mówię że to dobrze, ale mogę zrozumieć. Jacht pływa tak sobie, ale kończy rejsy, które zaczął, niezależnie od warunków. Silnika nie ma, a sobie radzi. Ma też samoster wiatrowy, który ładnie działa.
Bartek docenił Code0, może jeszcze jakiś żagiel zostanie doceniony.


Tomku, jakto "tak sobie" przeciez plywa niewiele wolniej niz Delphia 47 Cichockiego :)
Przeciez ponad 4 wezly na 2 tys Mm to chyba jak na jacht tej wielkosci bardzo dobrze tylko jak to sie ma do wyniku z "Poloneza" ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2015, o 23:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
Przeciez ponad 4 wezly na 2 tys Mm to chyba jak na jacht tej wielkosci bardzo dobrze tylko jak to sie ma do wyniku z "Poloneza" ?
Nijak.
On tam płynął: po trening, a nie po regaty. :-P
On się nie przygotowuje do jakichkolwiek przebiegów, oprócz: bezpiecznych.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2015, o 23:56 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
bury_kocur napisał(a):
A czemu ?


code o zero rolowany jest na zasadzie miękkiego sztagu toteż rozwinięcie jest dość realne

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2015, o 23:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
jak to sie ma do wyniku z "Poloneza"


Oj, jak pisałem, Perła jest pancerna i jednak nie na regaty projektowana. Że tak delikatnie to powiem :)
Pływa, uczy się, dogrywa jacht przy zupełnie innych priorytetach niż wygrane w regatach.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2015, o 00:02 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
waliant napisał(a):
Perła jest pancerna i jednak nie na regaty projektowana.


i całkiem niezła prędkość w porównaniu do Cichockiego

waliant napisał(a):
przy zupełnie innych priorytetach niż wygrane w regatach.


też mi się wydaje ja bym się prędkości w takich projektach nie czepiał, obydwaj raczej pływają w stylu turystyczno-ostrożnym, że tak się wyrażę :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2015, o 00:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Rolery do CodeZero to takie które mają linkę "na biegowo", czyli nie mają nawijania na bęben
i dla tego stosunkowo łatwo im się obrócić w chwili gdy linka zostanie poluzowana choć trochę:
Załącznik:
roler-genakera-code-zero-spinex-1-5-z-kolami-profurl-zagle-latajace-fok-sztormowy-solenty-rolfok-nex-rolowanie-zagla-wichard.jpg
roler-genakera-code-zero-spinex-1-5-z-kolami-profurl-zagle-latajace-fok-sztormowy-solenty-rolfok-nex-rolowanie-zagla-wichard.jpg [ 48.37 KiB | Przeglądane 5220 razy ]

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2015, o 01:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Marianie, wężykiem... Znaczy się, niekoniecznie :) pokazałeś NEX, który, jak i SPINEX tej samej firmy, ma linkę "bez końca".

Ale ta sama firma oferuje serię EC, która ma bęben.
Naprawdę, to nie to je charakteryzuje, a sposób nawijania żagla. Nie bez powodu nazywane są "top-down" :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2015, o 07:25 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Luzowanie linki nabiegowej na takim rolerze, a ryzyko rozwiniecia sie zagla - to dwa niezalezne od siebie tematy.
Co nie zmienia faktu, ze Code 0 to super zagiel do turystyki.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2015, o 08:30 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
waliant napisał(a):
M@rek napisał(a):
jak to sie ma do wyniku z "Poloneza"


Oj, jak pisałem, Perła jest pancerna i jednak nie na regaty projektowana. Że tak delikatnie to powiem :)
Pływa, uczy się, dogrywa jacht przy zupełnie innych priorytetach niż wygrane w regatach.


Ja to wiem ale jak sie ma te ponad 4 wezly sredniej predkosci w sezonie do srednich predkosci osiaganych w regatach gdzie czasy sa mierzone i znane ? :)
Wynika z tego ze w regatach plywa sie znacznie wolniej niz poza nimi :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2015, o 09:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12594
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Wynika z tego ze w regatach plywa sie znacznie wolniej niz poza nimi


No tak wyszło, faktycznie :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2015, o 18:39 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Jaromir napisał(a):
Tydzień temu zapytałem pytanie wprost, czemu ten rumpel nie działał...:
Odpowiedź... niby była, ale nadal nic nie wiem:
http://tiny.pl/gg8fl
Hmmm...


Cisza...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2015, o 19:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Z tych mówiących cisz. ;-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2015, o 03:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
waliant napisał(a):
M@rek napisał(a):
Wynika z tego ze w regatach plywa sie znacznie wolniej niz poza nimi
No tak wyszło, faktycznie :)

Równie dobrze wytłumaczyć to można faktem, że w regatach trzeba orać pod wiatr, a w trybie luzackim lecimy od połówek w dół.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2015, o 07:19 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
waliant napisał(a):
M@rek napisał(a):
Wynika z tego ze w regatach plywa sie znacznie wolniej niz poza nimi
No tak wyszło, faktycznie :)

Równie dobrze wytłumaczyć to można faktem, że w regatach trzeba orać pod wiatr, a w trybie luzackim lecimy od połówek w dół.
MJS


Nie kumam. W trybie luzackim wiatr zmienia kierunek? :roll:



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2015, o 07:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
plitkin napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
waliant napisał(a):
M@rek napisał(a):
Wynika z tego ze w regatach plywa sie znacznie wolniej niz poza nimi
No tak wyszło, faktycznie :)

Równie dobrze wytłumaczyć to można faktem, że w regatach trzeba orać pod wiatr, a w trybie luzackim lecimy od połówek w dół.
MJS


Nie kumam.
W trybie luzackim wiatr zmienia kierunek? :roll:

Nie kumasz.
W trybie luzackim nie płyniemy tam, gdzie trzeba orać pod wiatr, tylko tam, gdzie wiatry sprzyjają ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2015, o 11:42 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wypada tylko pozazdroscic tym szczesliwcom ( gentelmanom) ktorzy plywaja ciagle z wiatrem :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2015, o 13:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Marian Strzelecki napisał(a):
w trybie luzackim lecimy od połówek w dół.


Bo dżentelmeni jak wiadomo pod wiatr na żaglach nie pływają ... :rotfl:
W tym roku miałem z Malme wracać do PL przez wyspę Moon, Rugię i Wolin.
Ale było mocno pod wiatr więc popłynąłem przez Bornholm - w końcu co za różnica ...?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2015, o 23:49 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
bury_kocur napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
w trybie luzackim lecimy od połówek w dół.


Bo dżentelmeni jak wiadomo pod wiatr na żaglach nie pływają ... :rotfl:
W tym roku miałem z Malme wracać do PL przez wyspę Moon, Rugię i Wolin.
Ale było mocno pod wiatr więc popłynąłem przez Bornholm - w końcu co za różnica ...?
Pzdr
Kocur


Rozumiem, że wymuszone halsowanie w trybie luzackim jest przejawem dżentelmeństwa w odróżnieniu od halsowania w trybie regatowym :)

Swoją drogą nie rozumiem tego oporu przed pływaniem na wiatr. Jeżeli pływamy naprawdę na luzie - co za problem płynąć na luzie na wiatr? :) Wg mnie żegluga na wiatr jest całkiem przyjemna i często łatwiejsza niż z wiatrem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2015, o 00:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
plitkin napisał(a):
Wg mnie żegluga na wiatr jest całkiem przyjemna i często łatwiejsza niż z wiatrem.

Hmmm, no nie wiem...
Tak pod wiatr to jednak podwójna droga, potrójny czas i poczwórna irytacja... :lol:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2015, o 07:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Rzadko udaje mi się być "dżentelmenem" i to powiedzonko że oni tylko baksztagami uważam raczej za żart. Może wynika to z faktu, że nie startuję wprawdzie w żadnych regatach ale zawsze pływam z A do B i muszę się tam zjawić w zaplanowanym czasie. Więc niby przyjemnościowo ale to raczej najemnictwo. ;)

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl



Za ten post autor WhiteWhale otrzymał podziękowania - 2: Colonel, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2015, o 08:26 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Jaromir napisał(a):
plitkin napisał(a):
Wg mnie żegluga na wiatr jest całkiem przyjemna i często łatwiejsza niż z wiatrem.

Hmmm, no nie wiem...
Tak pod wiatr to jednak podwójna droga, potrójny czas i poczwórna irytacja... :lol:


Uwazasz, ze zmieniajac droge na baksztagi lub polowki ona sie skraca? Jak w przypadku opisanym wyzej (powrot z Malmo dluzsza droga). :roll: Nie ma moim zdaniem szybszej drogi na powrot na zaglach pod wiatr niz optymalna halsowka. Akurat chlopcy-regatowcy potrafia halsowac optymalnie.

Fakt, ze mozna sobie zmienic cel podrozy i plynac zamiast po raz siedemdziesiaty czwarty "dla przyjemnosci" do Jastarni wybrac Hel, bo tam licznik przyjemnosciowych turystycznych rejsow jeszcze setki nie przekroczyl. Ale warto tez zrozumiec regatowcow, dla ktorych samo skuteczne i jak najdoskonalsze plyniecie jest przyjemnoscia, stalym rozwojem zeglarskim i ciagle czyms nowym. Przy okazji nikt nie zabiera im prawa do przyjemnosciowej zabawy w punkcie docelowym, nawet jezeli jest to wybierany przez "przyjemniaczkow" Hel.

Ja akurat plywac lubie, wiec dluzsza halsowka to nie meczarnia. Jak chce szybciej - po prostu plywam szybciej, co daje mi tez ogromna przyjemnosc. Poza tym ostry bajdewind jest moim zdaniem najlatwiejszym kursem, najmniej wymagajacym od zalogi, bo zagle z reguly ustawiamy raz. Chyba ze jest ciagla praca grotem, ale w plywaniu przyjemnosciowym mozna tego uniknac refujac sie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2015, o 08:31 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jaromir napisał(a):
plitkin napisał(a):
Wg mnie żegluga na wiatr jest całkiem przyjemna i często łatwiejsza niż z wiatrem.

Hmmm, no nie wiem...
Tak pod wiatr to jednak podwójna droga, potrójny czas i poczwórna irytacja... :lol:


Zawsze mozna odpalic kataryne :)Po co sie meczyc :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2015, o 09:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
plitkin napisał(a):
nawet jezeli jest to wybierany przez "przyjemniaczkow" Hel.


Wiesz - ten Hel jest troche takim wymuszonym portem mimo, że go lubię.
Jak masz tylko weekend a w niedzielę musisz jeszcze wrócić do domu 320 km to dalej z Górek niż na Hel trudno sie w sobotę wybrać.
A i tak zdarza się, że na tym Helu zamuruje i jest kłopot.
I wtedy nie ma przeproś - wrócić musisz - obojętnie - na żaglach - na silniku lub na czym sie da :lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2015, o 11:00 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
plitkin napisał(a):
Poza tym ostry bajdewind jest moim zdaniem najlatwiejszym kursem, najmniej wymagajacym od zalogi, bo zagle z reguly ustawiamy raz. Chyba ze jest ciagla praca grotem, ale w plywaniu przyjemnosciowym mozna tego uniknac refujac sie.


też mi się tak wydaje, sam unikam pływania w fordewindzie bo po prostu nie lubię, zwłasza jak jest fala.

M@rek napisał(a):
Zawsze mozna odpalic kataryne :)Po co sie meczyc :)



Jak najbardziej się zdarza :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2015, o 11:05 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
piotr6 napisał(a):

też mi się tak wydaje, sam unikam pływania w fordewindzie bo po prostu nie lubię, zwłasza jak jest fala.


Wiesz, mozna plywac baksztagami, iszybciej i przyjemniej :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2015, o 11:15 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
M@rek napisał(a):
Wiesz, mozna plywac baksztagami, iszybciej i przyjemniej :)


zawsze tak robię,ze jak ten fordewinid jest to zamieniam go w baksztagi :D i to nie z przyczyn szybkościowych tylko po prostu mi się przyjemniej steruje

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 384 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL