Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 30 lip 2025, o 22:09




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2436 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 82  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 kwi 2016, o 23:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12597
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Seba napisał(a):
czyli jak się spodoba i będę chciał popłynąć dalej to zmienię jacht

Skoro do dalszego pływania musisz mieć mocny silnik, to oczywiście.
Każdy pływa jak chce, np. Szymon zupełnie bez silnika.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2016, o 23:34 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 00:32
Posty: 2084
Lokalizacja: gdzie zawieje :-)
Podziękował : 455
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: mam
oczywiście - i z całym szacunkiem - właśnie o tym mówię - zależy kto gdzie chce pływać ...

_________________
Seba

"Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota; co do Wszechświata nie jestem całkiem pewien. Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2016, o 23:36 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Był kiedyś taki dowcip o facetach po jednej stronie rzeki i kobietach po drugiej.
Faceci mieli odpowiednio X, XX i XXX lat czy jakoś tak.
I kiedy 20-to latek rwał się do budowania tratwy, 40-latek twierdził że nie ma po co i tak laski same przypłyną to waliant stwierdził że stąd przecież też dobrze widać :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2016, o 23:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12597
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
cine napisał(a):
waliant stwierdził że stąd przecież też dobrze widać


Tylko że jest dokładnie odwrotnie. To wam nie chce się pływać na żaglach i musicie mieć duży silnik jako wspomaganie... :-P
Co warto sobie kiedyś przemyśleć. A właściwie nie kiedyś, a szybko, zanim nie będzie za późno :mrgreen:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Seba napisał(a):
właśnie o tym mówię - zależy kto gdzie chce pływać ...


Oczywiście.
To jaka prędkość jest potrzebna na Tamizie do pływania pod prąd? :D

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2016, o 23:47 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 00:32
Posty: 2084
Lokalizacja: gdzie zawieje :-)
Podziękował : 455
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: mam
waliant napisał(a):
cine napisał(a):
waliant stwierdził że stąd przecież też dobrze widać


Tylko że jest dokładnie odwrotnie. To wam nie chce się pływać na żaglach i musicie mieć duży silnik jako wspomaganie... :-P
Co warto sobie kiedyś przemyśleć. A właściwie nie kiedyś, a szybko, zanim nie będzie za późno :mrgreen:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Seba napisał(a):
właśnie o tym mówię - zależy kto gdzie chce pływać ...


Oczywiście.
To jaka prędkość jest potrzebna na Tamizie do pływania pod prąd? :D


nie wiem - ale na Poldku robiliśmy ponad 4 knt - i nie martwiłem się, że muszę gdzieś stanąć i przeczekać :D

_________________
Seba

"Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota; co do Wszechświata nie jestem całkiem pewien. Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2016, o 23:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1897
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 280
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
waliant napisał(a):
To wam nie chce się pływać na żaglach i musicie mieć duży silnik jako wspomaganie...


Nieprawdę piszesz ;) Zerknij na opinie naszych rejsów, filmy zdjęcia. Silnika prawie zero tyle żeby wpłynąć do portu. Ostatnio tylko jak nas czas gonił to był rejs motorowodny ale i zachodni wiatr, nieliczy się.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2016, o 23:54 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 00:32
Posty: 2084
Lokalizacja: gdzie zawieje :-)
Podziękował : 455
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: mam
Marcin - nie udowadniajmy sobie kto ma dłuższego - co do silnika są różne szkoły i tak to zostawmy :mrgreen:

_________________
Seba

"Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota; co do Wszechświata nie jestem całkiem pewien. Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2016, o 00:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1897
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 280
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
Seba napisał(a):
nie udowadniajmy sobie kto ma dłuższego


To oczywiste ;) Ale i tak będę klepał po ramieniu Tomka bo ma dobry tok myślenia.

Spadam w kimono. Jutro majówkę czas zacząć.


Sorry kogut z Holandii za Offtopyyy ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2016, o 00:04 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 00:32
Posty: 2084
Lokalizacja: gdzie zawieje :-)
Podziękował : 455
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: mam
Nicram napisał(a):
To oczywiste ;) Ale i tak będę klepał po ramieniu Tomka bo ma dobry tok myślenia.



jasne - im mniejszy silnik tym lepiej :D

koniec oT :-)

_________________
Seba

"Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota; co do Wszechświata nie jestem całkiem pewien. Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2016, o 06:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Tomek ależ bzdurzysz. Ja w zeszłym sezonie na silniku przepłynąłem kilka godzin, nie licząc wyjścia/wejścia do portów pływania po kanale Piastowskim choć też nie zawsze.
Silnika do płynięcia w "trasie" o ile dobrze pamiętam użyłem przez może z 2 godziny wychodząc o 5-tej rano z Darłowa - bo nie wiało zupełnie na silniku płynęliśmy także ciasnym torem wodnym do Freest i z powrotem. Bo na żaglach się nie dało.

Ale mimo to chciałbym mieć silnik, który w przypadku konieczności płynięcia w trudnych warunkach da radę. Chcę mieć większy jacht także dlatego, żeby nie pływać tylko w dzień od mariny do mariny i przy dobrej pogodzie.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2016, o 06:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12597
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Seba napisał(a):
nie wiem - ale na Poldku robiliśmy ponad 4 knt


No to jak pisałem, Czarodziejka robi na silniku ponad 6 bez problemu, a 5 to prędkość marszowa. To po co więcej? :)

Panowie, moja odpowiedź była generalnie do cine.
PAX!

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2016, o 06:56 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4122
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Roznica wagi miwdzy VP 2001(126) a 2002(153) wynosi 27 kg a moc sie podwaja :)
W przypadku najmniejszych Yannmarow jest jeszcze mniejsza. Dlatego wlasnie jesli jest mozliwosc wyboru bez wiekszych nakladow wolalbym jednak wiekszy silnik mimo ze tez pilnuje wagi lodki.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2016, o 06:59 
Jachty żaglowe to nie motorówki. Prędkość konstrukcyjna (pierwiastek kwadratowy z długości linii wodnej w stopach razy współczynnik).
Współczynnik to 1,3 dla starszych konstrukcji z długim kilem, 1,5 z finkilem. Coś pośredniego 1,4. Szybciej nie pojedzie. Nie mówię o zejściu z fali, prędkości chwilowej.
Dla osiągnięcia tej prędkości wystarczy 1 KM na tonę. Przy fali 3. Alternatory, elektryka, zapas i przyjmuje się 4 KM na tonę. Dlaczego nie więcej? Ponieważ silnik diesla lubi pracować obciążony. Bez tego szybciej padają pierścienie, zawory, wtryskiwacze, gorsze smarowanie. I remoncik.
Tak gadają mądre głowy w osobie np. konstruktora Paula Fay.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2016, o 07:08 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4122
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ale mimo to chciałbym mieć silnik, który w przypadku konieczności płynięcia w trudnych warunkach da radę. Chcę mieć większy jacht także dlatego, żeby nie pływać tylko w dzień od mariny do mariny i przy dobrej pogodzie.[/quote]

Dlatego szukajac staraj sie znalesc jacht z wymienionym silnikiem :) Zazwyczaj armatorzy wymieniaja silniki na wieksze i to co kiedys bylo norma czyli 7-10 KM dla 9 m jachtu zazwyczaj przy wymianie sie podwaja.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2016, o 07:11 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4122
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Na Eythene 24 kupionej przez Piotra poprzedni wlasciciel zamontowal VP 2002 co osobiscie uwazam za przesade i spokojnie wystarczylby 2001.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2016, o 07:28 
Jacht Selma pływa chyba w różnych warunkach? Silnik Perkins 122 KM. Wyporność ok 30 ton jak dobrze pamiętam?


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2016, o 07:32 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1152
Podziękował : 434
Otrzymał podziękowań: 412
Uprawnienia żeglarskie:
Wert23 napisał(a):
....Ponieważ silnik diesla lubi pracować obciążony. Bez tego szybciej padają pierścienie, zawory, wtryskiwacze, gorsze smarowanie. I remoncik.
Tak gadają mądre głowy w osobie np. konstruktora Paula Fay.


A oprócz Fay'a - także Paul Calder, Hans Donat, Dave Gerr, Tim Bartlett, Pat Manley i jeszcze paru innych.
Rozsądne obciążenie dieselka, czy jak mawia Micuś - ropnioka, to jest mniej więcej 80% mocy.
Dlatego tak zwane "kręcenie dieselkiem na luzie" więcej szkodzi niż pomaga.

___________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2016, o 07:40 
Musi kolesie są. :rotfl:


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2016, o 08:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Kurczak zwabił mnie do tego wątku po bardzo długiej przerwie.
1. Vega może ważyć różnie. Zależy z jakim silnikiem, ile ma na sobie załadowane różnego wyposażenia i "przydasiów". Nie ma to istotnego znaczenia.

Co do zapotrzebowania mocy. Zakładamy, ze jacht ma być żaglowy, a nie motorsailer, czy ślizg motorowy, czy inny wodolot. Zakładamy, ze ma prawidłowo dobraną śrubę.

"Norma" zmienia się w czasie, "normalne" są coraz większe silniki. uważam, że zejście poniżej 2 KM na tonę oznacza silnik zdecydowanie za słaby. Przekroczenie 5 KM na tonę to rozrzutność, pieniędzy, ciężaru i miejsca.
Zazwyczaj optimum to około 3 do 3,5 KM na tonę.
A łatwo to sprawdzić. Każdy kadłub wypornościowy ma swoja prędkość graniczną. Jeśli osiąga bez żyłowania silnika i na spokojnej wodzie bez wiatru prędkość tego rzędu, to wstawianie większego silnika jest bez sensu.
Tak jest na 2,5 tonowej "Tequili" przy 8-konnym, zabytkowym, jednocylindrowym silniku i spalaniu około 0,7 l/godz (a nominalne 1,1 l/godz).

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2016, o 16:12 

Dołączył(a): 6 mar 2016, o 10:12
Posty: 104
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Rezultatem używania zbyt dużej mocy na śrubie jest korozja mechaniczna wszystkich elementów konstrukcyjnych wokół wału. I to taka aż drzazgi lecą, nawet drzazgi ze stali.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2016, o 19:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
A to ciekawe...

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2016, o 20:36 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
M@rek napisał(a):
... to co kiedys bylo norma czyli 7-10 KM dla 9 m jachtu ....
Wert23 napisał(a):
....Ponieważ silnik diesla lubi pracować obciążony. Bez tego szybciej padają pierścienie, zawory, wtryskiwacze, gorsze smarowanie. I remoncik.
Tak gadają mądre głowy w osobie np. konstruktora Paula Fay.
tomasz piasecki napisał(a):
A oprócz Fay'a - także Paul Calder, Hans Donat, Dave Gerr, Tim Bartlett, Pat Manley i jeszcze paru innych.
Rozsądne obciążenie dieselka, czy jak mawia Micuś - ropnioka, to jest mniej więcej 80% mocy.
Dlatego tak zwane "kręcenie dieselkiem na luzie" więcej szkodzi niż pomaga.
Jacek___ napisał(a):
Rezultatem używania zbyt dużej mocy na śrubie jest korozja mechaniczna wszystkich elementów konstrukcyjnych wokół wału. I to taka aż drzazgi lecą, nawet drzazgi ze stali.

Ano. Ino przed półwieczem jeszcze tego nie byli świadomi :oops: A te czterocylindrowce popularne były ...
A 50-konne monstrum w 9-metrowej łódce to absolutny absurd i musi siem skończyć tragicznie... :rotfl:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: cine
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2016, o 07:04 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4122
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ryś napisał(a):
Ano. Ino przed półwieczem jeszcze tego nie byli świadomi :oops: A te czterocylindrowce popularne były ...
A 50-konne monstrum w 9-metrowej łódce to absolutny absurd i musi siem skończyć tragicznie... :rotfl:


Nie musi, ale po pierwsze to margines a po drugie to juz nie jest jacht zaglowy a moto-sailer najwyzej :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2016, o 21:44 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A to cudo widziałeś?
https://www.blocket.se/goteborg/Havskry ... 611510.htm


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2016, o 15:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ładny, ale kasa :-(

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2016, o 21:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ciekawy blaszak za rozsądne pieniądze :)

http://www.2dehands.be/boten/zeilboten/ ... ent=728x90

Niestety nie mogę się skontaktować z właścicielem przez portal ogłoszeniowy.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2016, o 21:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Wydaje się interesujący.

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2016, o 00:14 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
Niestety nie mogę się skontaktować z właścicielem przez portal ogłoszeniowy.

Bo to portal nie dla Polaków.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2016, o 06:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Czy ktoś rukwa ma dostęp przez jakiś hokus-pokus do tego portalu. Jacht jest ciekawy i cena do przyjęcia.
Z Holandii można przypłynąć, choćby kanałami :)
Po kiego grzyba mnie atakują reklamami jachtów skoro mają mnie w życi ? :-o :evil:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2016, o 07:04 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Monia ma.
Chyba, że znasz kogoś z rejonu Francja, Belgia, Holandia. Pewnie też Niemcy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2436 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 82  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 217 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL