Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 04:45




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: W dryfie
PostNapisane: 18 sty 2016, o 21:02 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
j.666 napisał(a):
no i o ile pamiętam w jachcie z rzuconą dryfkotwą wcale nie jest przyjemnie w środku (dziób pod fale to nie jest ulubiona pozycja ani jachtów ani żołądków).

Dlatego stosuje się odciąg rufowy regulujący kąt pracy liny dryfkotwy i punkt jej przyłożenia. Dzięki temu można ustawić kadłub pod odpowiednim kątem do fali.
Załącznik:
dryfkotwa.jpg
dryfkotwa.jpg [ 127.07 KiB | Przeglądane 6314 razy ]


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: W dryfie
PostNapisane: 18 sty 2016, o 21:22 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Cytuj:
Załącznik:
dryfkotwa.jpg
Jak widać papier wszystko zniesie :twisted:



Za ten post autor 666 otrzymał podziękowanie od: Maar
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: W dryfie
PostNapisane: 18 sty 2016, o 21:24 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
j.666 napisał(a):
Cytuj:
Załącznik:
dryfkotwa.jpg
Jak widać papier wszystko zniesie :twisted:

Nie tylko papier woda i jacht też.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: W dryfie
PostNapisane: 6 gru 2016, o 03:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Stanie w dryfie i ... patrz do końca filmu

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: W dryfie
PostNapisane: 9 sty 2017, o 22:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2839
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 726
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Krótki film z dryfem w roli głównej w lajtowych warunkach:

Będę musiał sobie poćwiczyć ten dryf na swojej łódce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: W dryfie
PostNapisane: 9 sty 2017, o 22:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Marian, co Ty chcesz ćwiczyć????? :roll:
A z arytmetyki też chcesz poćwiczyć sobie 2+2????

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: W dryfie
PostNapisane: 10 sty 2017, o 11:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Raz w życiu przetestowałem sztormowanie w dryfie pomiędzy Skagen a Leso. Jacht - Jotka. Wiało z południa ca 50 - 60 kn. Te 60 to pewnie kiedy jacht pochylał sie na fali pod wiatr. Trwało to mniej-więcej 10 godzin i dryfowaliśmy ca 1 - 1,5 mili na północ. Kołysało równie dobrze jak podczas żeglugi na wiatr ale bez uderzeń o falę więc mniej bolało. Miałem okazje przećwiczyć w praktyce to o czym piszą w mądrych książkach.

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: W dryfie
PostNapisane: 10 sty 2017, o 17:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2011, o 02:02
Posty: 226
Lokalizacja: Eire
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
Marianie, mozesz zawsze pocwiczyc ze specjalista od lajtowych warunkow, panem Nowakiem ;) :

_________________
Pozdrawiam Sebastian



Za ten post autor SebEire otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: W dryfie
PostNapisane: 10 sty 2017, o 20:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2839
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 726
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Zbieraj napisał(a):
Marian, co Ty chcesz ćwiczyć????? :roll:
A z arytmetyki też chcesz poćwiczyć sobie 2+2????
SebEire napisał(a):
Marianie, mozesz zawsze pocwiczyc ze specjalista od lajtowych warunkow, panem Nowakiem ;) :

Odpowiadam hurtem. Chciałem zwrócić uwagę, ze to ja założyłem ten wątek prawie rok temu. W międzyczasie minął kolejny sezon żeglarski który dość intensywnie spędziłem niestety tylko na akwenie jezior zbąszyńskich. Przyczyna, że tylko tam prozaiczna - pieniądze. Zainwestowałem w dwa solary i lodówkę (akumulator już miałem wcześniej) i nie dysponowałem funduszami, żeby się wybrać z łódkę na inne akweny jak to bywało w innych latach. W międzyczasie żeglując miałem nie jeden dzień taki w którym mógłbym taki dryf wypróbować na mojej łódce tylko: po pierwsze nie był mi potrzebny, po drugie całkowicie o tym zapomniałem. Nie raz mój jacht był jedynym jachtem na Jeziorze Zbąszyńskim czy też np. Chobienickim. Często staje na kotwicy czy to w trudnych warunkach czy też lajtowych żeby zrobić sobie np. kawę czy obiad. Jak mi się jakieś miejsce spodoba to na tej kotwicy także zostaję na noc. Jak się staję w dryf wiem bo już robiłem to na innych łódkach kiedy coś czarterowałem na Mazurach. Ale robiłem to chyba tylko po to żeby komuś pokazać jak to się robi. I trwało to tylko chwilę. I tak samo ktoś mi kiedyś pokazał jak się staje w dryf kiedy ja byłem początkującym żeglarzem. Ale nigdy nie było potrzeby pozostawać dłużej w dryfie. Pisząc, że będę musiał poćwiczyć miałem na myśli stanąć w dryf i zaobserwować jaki będzie kierunek tego dryfu w dłuższej chwili. Np. nie wiem jakbym miał wiatr zachodni to dryfowałbym dokładnie na wschód czy też z odchyleniem na południe itp. itd. Często pływam sam i wtedy szybciej się refuje niż inni. I taki dryf mógłbym przeprowadzić zarówno przy słabym wietrze jak i silniejszym. Gdybym nie wiedział co to jest dryf to nie założył bym tego wątku. Sebastianie dziękuję za film jeszcze go nie obejrzałem ale zaraz obejrzę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: W dryfie
PostNapisane: 11 sty 2017, o 00:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2011, o 02:02
Posty: 226
Lokalizacja: Eire
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
Marianie,

Dziekuje i polecam , poGooglaj i poczytal o Skip'ie Novaku. Ciekawy czlowiek, ogromne doswiadczenie i umiejetnosc dzielenia sie wiedza z innymi.

PS
Stanie w dryfie lub jak zwa lokalnie "heaving to" to najczestrzy manewr tutaj by napic sie cieplej herbaty badz by zjesc cieply posilek. Czesto dryfujemy czekajac na zmiane kierunku pradu, badz gdy zle wyliczylismy/wyliczylem okienko aby wejsc do portu, zatoki badz po prostu zmiescic sie pod mostem :D

Slyszalem nawet ze kambuz nie bez przyczyny jest na lewej burcie - przewaznie :lol:

_________________
Pozdrawiam Sebastian


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: W dryfie
PostNapisane: 11 sty 2017, o 18:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2839
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 726
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
SebEire napisał(a):
poGooglaj i poczytal o Skip'ie Novaku. Ciekawy czlowiek, ogromne doswiadczenie i umiejetnosc dzielenia sie wiedza z innymi.
O tym człowieku już czytałem i oglądałem z nim filmy na YT.
SebEire napisał(a):
Stanie w dryfie lub jak zwa lokalnie "heaving to" to najczestrzy manewr tutaj by napic sie cieplej herbaty badz by zjesc cieply posilek
Do czego generalnie służy dryf to oczywiście wiem. Ale jak napisałem w tym wątku:
Marian J. napisał(a):
Często pływam sam i wtedy szybciej się refuje niż inni.
Jak pływam w dwie osoby i chcę się zarefować na wodzie to nie mam z tym problemu. Jedna osoba utrzymuje sterem jacht w linii wiatru a druga refuje żagiel. Ale jak jestem sam i robiłem to na wodzie to zanim skończyłem refować jacht mi uciekał z linii wiatru. Dlatego zastanawiam się czy stanięcie w dryf mogło by być pozycją wyjściową do zarefowania się kiedy grot jest w łopocie ale wypuszczony za burtę a nie w diametralnej jachtu?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: W dryfie
PostNapisane: 11 sty 2017, o 22:54 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Marian J. napisał(a):
Dlatego zastanawiam się czy stanięcie w dryf mogło by być pozycją wyjściową do zarefowania się kiedy grot jest w łopocie ale wypuszczony za burtę a nie w diametralnej jachtu?
Ależ naturalnie: dobierasz bezan, wykładasz ster i spokojnie idziesz zająć się grotem ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: W dryfie
PostNapisane: 11 sty 2017, o 23:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
SebEire napisał(a):
Slyszalem nawet ze kambuz nie bez przyczyny jest na lewej burcie - przewaznie :lol:
Znaczy ... że stajemy w dryf tylko jedną burtą? :shock:
Którą ???

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: W dryfie
PostNapisane: 11 sty 2017, o 23:57 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Pierwszeństwową :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: W dryfie
PostNapisane: 12 sty 2017, o 00:52 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Marian J. napisał(a):
Jak pływam w dwie osoby i chcę się zarefować na wodzie to nie mam z tym problemu. Jedna osoba utrzymuje sterem jacht w linii wiatru a druga refuje żagiel.
Mógłbyś zdradzić co to za jednostka i czy to utrzymanie w lini wiatru jest na silniku i dlaczego tak w ogóle właśnie w lini.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: W dryfie
PostNapisane: 12 sty 2017, o 07:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2839
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 726
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
ins napisał(a):
Mógłbyś zdradzić co to za jednostka
Oczywiście, wiele razy już o tym pisałem na forum. To własnoręcznie wykonany 5,5m PIP-550 konstrukcji Mariana Strzeleckiego. Jest zaprezentowany między innymi tu:
http://forum.zegluj.net/viewtopic.php?p=360756#p360756
Jeżeli chodzi o refowanie to jeżeli jestem w stanie to przewidzieć i warunki na to wskazują to refuje się jeszcze przed wypłynięciem. Jak jestem na wodzie to w warunkach śródlądzia przed zarefowaniem na moment staję na kotwicy.
ins napisał(a):
czy to utrzymanie w lini wiatru jest na silniku
Kiedy ostrzyłem do linii wiatru robiłem to tylko na żaglach.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Ryś napisał(a):
Marian J. napisał(a):
Dlatego zastanawiam się czy stanięcie w dryf mogło by być pozycją wyjściową do zarefowania się kiedy grot jest w łopocie ale wypuszczony za burtę a nie w diametralnej jachtu?
Ależ naturalnie: dobierasz bezan, wykładasz ster i spokojnie idziesz zająć się grotem ;)
Na swojej łódce nie mam bezana. A na tym filmie który zamieściłem to widzę, że w tym dryfie grot jest mocno wypuszczony za burtę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: W dryfie
PostNapisane: 12 sty 2017, o 13:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 paź 2010, o 11:14
Posty: 33
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
....i dlaczego tak w ogóle właśnie w linii.
https://www.youtube.com/watch?v=T2_kplmtFVY

_________________
Stay clear of boom when under sail.



Za ten post autor northeaster otrzymał podziękowanie od: Marian J.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: W dryfie
PostNapisane: 12 sty 2017, o 15:03 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
northeaster napisał(a):
....i dlaczego tak w ogóle właśnie w linii.
https://www.youtube.com/watch?v=T2_kplmtFVY

Na filmie jacht w czasie refowania płynie bajdewindem i nawet nie ostrym, normalna rzecz. Utrzymanie jachtu pod wiatr w linii najczęściej oznacza nieskoordynowane zachowanie kadłuba. Lepiej wybrać kurs w którym przechył jest stabilny i kadłub nie jest wyrzucany na fali w górę.
Po za tym jeśli nie używamy silnika tylko np płyniemy na foku to płynąc bajdewindem, lub baksztagiem jesteśmy w stanie utrzymać kurs na autopilocie/samosterze

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: W dryfie
PostNapisane: 12 sty 2017, o 17:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2011, o 02:02
Posty: 226
Lokalizacja: Eire
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
Marian Strzelecki napisał(a):
Znaczy ... że stajemy w dryf tylko jedną burtą?
Którą ???
Ryś napisał(a):
Pierwszeństwową


Dokladnie, wygodniej korzystac z kambuza na lewej burcie bedac w dryfie prawego halsu - odpowiednie nachylenie i pierwszenstwo* :D

*w wiekszosci przypadkow :D

_________________
Pozdrawiam Sebastian


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: W dryfie
PostNapisane: 12 sty 2017, o 20:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Pierwszeństwo? Chyba na oceanie?! ;)
A zawsze decydować powinny odległości do zawietrznych niebezpieczeństw.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: W dryfie
PostNapisane: 12 sty 2017, o 20:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2839
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 726
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
northeaster napisał(a):
....i dlaczego tak w ogóle właśnie w linii.
https://www.youtube.com/watch?v=T2_kplmtFVY
Po obejrzeniu tego filmu mogę napisać, że chyba pomyliłem to jak kiedyś szybko podjąłem decyzję o zrzuceniu grota i wtedy z baksztagu wyostrzyłem do linii wiatru. Natomiast refując o ile sobie teraz dobrze przypominam to robiłem w bajdewindzie bo grot mi jednak pracował. W każdym razie ten mały jacht na filmie jest dwa razy większy od mojego maleństwa. A dla małego jachtu sztorm zaczyna się znacznie wcześniej nawet na jeziorach. W każdym razie nie mam problemów z refowaniem i sam robię to szybciej niż to trwało na filmie. Mam możliwość szybkiego refowania grota:
Załącznik:
DSCN1060.JPG
DSCN1060.JPG [ 155.65 KiB | Przeglądane 5002 razy ]



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: W dryfie
PostNapisane: 13 sty 2017, o 08:46 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Marian J. napisał(a):
Natomiast refując o ile sobie teraz dobrze przypominam to robiłem w bajdewindzie bo grot mi jednak pracował.


Tak właśnie mi się wydawało, że zwłaszcza na małym lekkim jachcie utrzymanie go w linii wiatru w czasie refowania jest mało prawdopodobne bez napędu.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: W dryfie
PostNapisane: 14 sty 2017, o 01:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Czy jacht stojący w dryfie ma jakiś hals? ...to chyba zboczenie regatowe?
Jeśli płynę w regatach to gdy stanę w dryf do refowania grota, chyba nikt nie będzie egzekwował prawego halsu bo i tak nie mam sensownej możliwości ustąpienia- raczej nie odpowiadam za swoje ruchy, ale jeszcze tego nie oznakowałem.
Natomiast poza regatami nigdy by mi nie przyszło do głowy analizować czy stawać w dryf lewy, lub prawy. Staję w dryfie na drugim halsie od tego jakim płynąłem.
Kambuz zawsze miałem na lewej burcie (i nie wiem dlaczego?) ;) - wiem po prawej była hundka kapitańska.)

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: mnemo
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: W dryfie
PostNapisane: 14 sty 2017, o 01:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Marian Strzelecki napisał(a):
Czy jacht stojący w dryfie ma jakiś hals?...to chyba zboczenie regatowe?
Nie, to nie zboczenie, to MPDM. Skoro jacht idący dokładnie fordewindem ma jakiś hals, to dlaczego pozbawiasz halsu jacht stojący w dryfie? Przeczytaj prawidło 12.
Marian Strzelecki napisał(a):
raczej nie odpowiadam za swoje ruchy, ale jeszcze tego nie oznakowałem.
I nie wolno Ci tak oznakować, bo stojąc w dryfie nie jesteś statkiem nie odpowiadającym za swoje ruchy. Jesteś statkiem żaglowym w drodze, posuwającym się po wodzie.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: W dryfie
PostNapisane: 14 sty 2017, o 17:34 

Dołączył(a): 10 lip 2016, o 23:55
Posty: 249
Podziękował : 179
Otrzymał podziękowań: 62
Uprawnienia żeglarskie: jsm, miż
Marian Strzelecki napisał(a):
Czy jacht stojący w dryfie ma jakiś hals?


Po pierwsze primo, stać może na flaucie i bezprądziu.
Po drugie primo, w klasycznym „aktywnym“ dryfie - żagiel przedni wstecznie, grot/bezan wybrane, ster na nawietrzną (nie wnikam w wielomasztożaglowce), jacht MOŻE znaleźć się w dryfie przy odpowiednich proporcjach i odpowiednim wybraniu żagli. Jednak w takim przypadku NIGDY nie stoi. Wykonuje ruch bokowoprzodowy, wyższość bokowego i odwrotnie zależy oczywiście od proporcji i stopnia wybrania żagli. Tak więc jest jachtem w ruchu pod żaglami, na stosownym do położenia grota halsie.

Mogę się mylić, bo tylko niecałe sto lat żegluję, tudzież medycyna zna różne przypadki (cytat o medycynie z Nienackiego, żeby nie było, żem taki mądry).



Za ten post autor mnemo otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: W dryfie
PostNapisane: 14 sty 2017, o 18:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Jednym zdaniem stawanie w dryf jest zmianą ruchu obiektu o wyporze dodatnim, poruszającym się w cieczy Newtonowskiej z ruchu przodowobujającego na ruch bokowoprzodowy. Obiekt wypierany przez ciecz zwany nieregulaminowo jachtem wykonuje ruch bokowoprzodowy, wyższość bokowego i odwrotnie zależy oczywiście od proporcji i stopnia wybrania pędnika wiatrowego zwanego nieregulaminowo żaglem. :rotfl:



Za ten post autor Ejdzej otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: W dryfie
PostNapisane: 14 sty 2017, o 20:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Ile wypiłeś?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: W dryfie
PostNapisane: 14 sty 2017, o 23:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Colonel napisał(a):
Ile wypiłeś?
Nieważne! Grunt, że trunek był zacny. Sponiewierało! :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: W dryfie
PostNapisane: 14 sty 2017, o 23:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Znaczy wracając do tematu: stoję w dryfie lewohalsowym i muszę ustąpić (komu?) skoro jako żaglowiec w ruchu mam pierwszeństwo.
Znaczy: Czekam, aż podpłynie do mnie inny żaglowiec prawohalsowy (w dryfie?) i wtedy mu ustępuję? :mrgreen:

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: W dryfie
PostNapisane: 14 sty 2017, o 23:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Marian Strzelecki napisał(a):
jako żaglowiec w ruchu mam pierwszeństwo.
Maniusiu, pierwszeństwo to jest w kodeksie drogowym. Prawo drogi morskiej nie zna takiego określenia. Inaczej - nikt nie ma pierwszeństwa. Przepisy określają wyraźnie, kto komu ustępuje.
Marian Strzelecki napisał(a):
Czekam, aż podpłynie do mnie inny żaglowiec prawohalsowy (w dryfie?) i wtedy mu ustępuję?
Tak!!!! Niezależnie od tego, czy tamten będzie dryfował na prawym halsie, czy płynął "normalnie" pod żaglami.
I musisz to zrobić odpowiednio wcześniej, bo jeśli dojdzie do kolizji - Ty będziesz winien.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL