Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 4 sie 2025, o 20:38




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4201 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 141  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 sty 2018, o 12:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Kurczak napisał(a):

Ktoś ma pomysł jak/czym zacisnąć linę przy bloczku, tak aby połączenie było pewne i można je było wykonać bez demontażu masztu/sztagu ? :)


Dwa cybanty załatwią temat. A jak dla pewności dołożysz trzeci, to będzie bajka :)
Ale jak chcesz błysnąć, to zaszplajsuj. Ciągle myślę o tym żeby wreszcie się tego nauczyć.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2018, o 12:35 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
2 - 3 zaciskane rurkowe tulejki. Do zaciskarki raczej mam dostęp. Cybanty dużo miejsca zajmują.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2018, o 12:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Jak jest czym zacisnąć, to tulejki jak najbardziej. Jak nie ma, to cybanty. Poza kluczem nie wymagają żadnych narzędzi.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2018, o 12:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Waldi_L_N napisał(a):
2 - 3 zaciskane rurkowe tulejki. Do zaciskarki raczej mam dostęp. Cybanty dużo miejsca zajmują.


No to mamy kolejną robótkę :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2018, o 13:02 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 586
Podziękował : 134
Otrzymał podziękowań: 124
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
Kurczak napisał(a):
Wymyśliłem coś innego. Pręt nierdzewny np. fi 10 mm nagwintowany na obydwu końcach, lub z jednej strony przyspawany z drugiej na zawleczkę umocowany w ten sposób do dwóch wsporników przykręconych do pokładu. Na niego nanizane rolki z odpowiedniej długości tulejkami dystansowymi.

Przy tej grubości i długości pręta nic się nie powinno wyginać.


Jesteś pewny tego pomysłu ? To daje siłę przyłożoną do dość długiego ramienia i dwa punktowe mocowania. Do pokładu czy dachu kabiny, bo trochę się pogubiłem w wątku, a bardzo interesujący ?

Jak chcesz poszaleć, możesz użyć prętu tytanowego, bedzie o połowę lżejszy przy podobnej sztywności. Trzeba uważać tylko na połączenia tytan/stal i ścieralność. To dość miękki materiał. Kosztowo - kupowałem tego od cholery w cenie odpadów (m.in. z PZL), stop OT4, czasem grade5.

Gdybyś potrzebował w Poznaniu zaciskarkę, to powinienem jeszcze mieć. Sprawdzę w poniedziałek w firmie. Szplajs chyba też mógłbym zrobić, ale nie bez demontażu.

Powodzenia !

pozdrawiam,

Piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2018, o 13:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Teoretycznie wiem jak się robi szplajs jednak nigdy nie próbowałem. Jak zaczynać to od miękkiej liny a nie stalówki. :)

Po opuszczeniu sztagu pionowo po maszcie zaciski będą na wysokości max. metra od dachu kabiny.

......................................................................................................................


Jeden "organizer pionowy" byłby na dachu kabiny nad kibelkiem, tuż przy ściance działowej miedzy nim a kabiną, wiec tu się nie zamierzam bawić w estetyczne doznania i zabezpieczenie głów załogantów. Normalnie dziury na wylot i nakrętki kołpakowe na dużych podkładkach. Zamiast dwóch wsporników można użyć jednego w kształcie litery "U" przykręconego na więcej niż dwie śruby.

Z drugim, tym na dachu kabiny nie będzie problemu - bo będzie przez liny dociskany do podłoża i potrzebne jest tylko mocowanie na tyle, żeby się nie przesuwał przód-tył.

Kolejna modyfikacja pierwotnego planu zakłada montaż tego organizera na podkładce z deski/sklejki mahoniowej lub zabejcowanej na mahoń. Podniesie to liny nad płaszczyznę dachu i pozwoli na przejście ponad falochronem kokpitu bez kombinowania z dziurami, wlaminowywaniem tulejek itp. Stoper i kabestan również zostaną przymocowane do prostokątnej deski/sklejki, a ta na 4 śruby "10" na wylot przez dach. W ten sposób połączenie będzie pewne, a dziur o połowę mniej. :D

Do tego myku będę potrzebował wytoczyć gdzieś specjalne nakrętko - podkładki w kształcie kapelusza z dużym rondem, gdzie nakrętka będzie przechodziła przez wewnętrzną warstwę laminatu i wchodziła w przekładkę, rondo zaś zapewni pewne mocowanie do laminatu. Potrzebne będzie jeszcze wyfrezowanie czy też wykonane w inny sposób wejście na imbus, żeby można było toto dokręcić lub przytrzymać. :)

Będzie to estetyczne, mocne i nikt się w łeb nie uderzy. :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2018, o 13:56 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 586
Podziękował : 134
Otrzymał podziękowań: 124
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
A mógłbyś wkleić zdjęcie tej części pokładu ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2018, o 13:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Mniej więcej.

"Rondo" okrągłe i o większej średnicy i mniejszej grubości w stosunku do nagwintowanej tulejki (nakrętki), zaś otwór nie na wylot. Od wewnątrz po wkręceniu powinna być gładka powierzchnia z wejściem na imbus.

Chyba nie mam takiego zdjęcia. :-(

.....................................................................................................................

Coś mam.

Załącznik:
20170529_113346.jpg
20170529_113346.jpg [ 46.13 KiB | Przeglądane 4647 razy ]


Drewniana podstawa z stoperem i kabestanem będzie gdzieś tutaj lub symetrycznie po drugiej stronie zejściówki. Wolałbym nawet po drugiej stronie jednak kwestia miejsca na obrót korby ( zejściówka jest umieszczona niesymetrycznie).

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2018, o 14:04 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 586
Podziękował : 134
Otrzymał podziękowań: 124
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
to moze cos takiego:

http://www.marcopol.pl/katalog/nakretki/nakretka-ericsona-z-lbem-plaskim/1/cat_1

Nakrętka Ericsona.



Za ten post autor burzum otrzymał podziękowanie od: Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2018, o 14:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Dokładnie o coś takiego mi chodziło. :D

Tyle, że raczej nierdzewna i z "drobnym" gwintem.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2018, o 14:18 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 586
Podziękował : 134
Otrzymał podziękowań: 124
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
chodzi o refszkentle i halsy ? będą schodzić po maszcie do pokładu przez bloczek, czy pod kątem do tego organizera ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2018, o 14:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Fał grota, reflinki I i II refu ( system refowania jedna linką) oraz kontrafał grota, ale ten nie będzie przechodził przez stoper tylko kipę i będzie knagowany.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2018, o 14:42 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 586
Podziękował : 134
Otrzymał podziękowań: 124
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
Tak to wygląda u Szymona:

Obrazek

Obrazek

Planujesz grubszą przebudowę ? Chciałbyś zrobić tunel przez podwójny dach ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2018, o 14:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nie. Tak daleko bym nie ingerował. :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2018, o 15:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Kurczak napisał(a):
Teoretycznie wiem jak się robi szplajs jednak nigdy nie próbowałem. Jak zaczynać to od miękkiej liny a nie stalówki.
Jedno i drugie robi się inaczej, więc wprawa na miękkich nic Ci nie da, kiedy przyjdzie czas na stalową. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2018, o 15:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Dla ludzi o mocnych nerwach :lol:

Ja wymiękłem w trzeciej minucie...

https://www.youtube.com/watch?v=VZkSGxmCnw4

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2018, o 15:37 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Kurczak napisał(a):
Ktoś ma pomysł jak/czym zacisnąć linę przy bloczku, tak aby połączenie było pewne i można je było wykonać bez demontażu masztu/sztagu ? :)


najprósciej to chyba zdemontować i zakuć u Marciniaka albo w Poznaniu i już.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Żeby szplajsować to i tak musisz zdjąć achtersztag :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2018, o 15:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13175
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Kurczak napisał(a):
Ja wymiękłem
Cóż.
Kiedyś każdy kandydat na sternika jachtowego musiał taki splot wykonać. :)

PS. Sploty na linach miękkich były na żeglarza.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2018, o 15:46 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Ja robiłem szplajsy - Kurczak nie czytaj :rotfl: :-P
Kurczak napisał(a):
Waldi_L_N napisał(a):
2 - 3 zaciskane rurkowe tulejki. Do zaciskarki raczej mam dostęp. Cybanty dużo miejsca zajmują.


No to mamy kolejną robótkę :)

Mamy :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2018, o 15:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Stara Zientara napisał(a):
Kurczak napisał(a):
Ja wymiękłem
Cóż.
Kiedyś każdy kandydat na sternika jachtowego musiał taki splot wykonać. :)

PS. Sploty na linach miękkich były na żeglarza.


Łomatko ! Całe szczęście, że

Stara Zientara napisał(a):
Kiedyś

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2018, o 16:27 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Kurczak napisał(a):
Ja wymiękłem w trzeciej minucie...

A tu dziecinnie proste. Wytrzymałość taka jak liny. Nie trzeba demontować sztagu. Szybko i sprawnie. Pod kauszę lub bez. Tylko paluszki trochę bolą, przy 10-ym oczku :rotfl:
http://www.kwasniewska.pl/ucho/ucho.htm

A tu filmik dla niekumatych :mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=jsfll_7CdEQ

_________________
Pozdrawiam
Wiesław



Za ten post autor Bombel otrzymał podziękowanie od: kooniu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2018, o 16:58 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Gdzieś juz na forumnie jest cały przegląd takich śprytnych sposobów.
Pytanie atoli jaka to lina.
Na linie strunowej (1x19) :-P nie masz wyjścia, tylko końcówka, w stylu norseman. Ucho będzie się łamać, a maszt kosztuje.
No, możesz dać dwa achtery, bezpieczeństwo siem zwiększy...
Na linę pokrętkową (7x7) można najlepsze imho zakończenie: ucho na kauszy, zaciśnięte tuleją miedzianą (talurit), ino jedną , maszt kosztuje... (czy znów mam deja vu?)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2018, o 17:02 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Hm muszę Kurczak skrytykować :D po co kombinować i komplikować proste sprawy. Zdjęcie achteru i zakucie zajmuje mniej czasu jest prostsze, lepsze, tansze niż cybanty tuleje i inne.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2018, o 17:10 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A zwłaszcza że jeszcze by trzeba zakuć te szelki achteru, a szczególniej przy linach strunowych, które nie mogą iść na żaden bloczek :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2018, o 17:57 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 586
Podziękował : 134
Otrzymał podziękowań: 124
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
Kurczaku, zobacz dokumentacje do systemu refowania Harkena (dla malego grota), jest pare podpowiedzi dotyczących prowadzenia lin, odległości i kątów. http://www.harken.com/uploadedFiles/Product_Support/PDF/4171.pdf

Warto to przemyśleć i posłuchać bardziej doświadczonych, niż ja, kolegów, bo przy tym systemie lina przechodzi już przez pare bloków i nie ma co kombinować za bardzo po pokładzie, kabestan chyba tez będzie potrzebny porządny. Zapytałbym też, czy zasadne jest robienie fału i refliny na jednym organizerze na jeden kabestan. Pomyśl, co po kolei będziesz robił przy refowaniu i co może pójść nie tak. Bo jak może, to na pewno pójdzie.


pozdrawiam,

Piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2018, o 18:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
burzum napisał(a):
Zapytałbym też, czy zasadne jest robienie fału i refliny na jednym organizerze na jeden kabestan. Pomyśl, co po kolei będziesz robił przy refowaniu i co może pójść nie tak. Bo jak może, to na pewno pójdzie.

Tu nie widzę problemu, bo czynności są robione w pewnej kolejności. Najpierw można obłożyć reflinę na kabestanie, następnie luzować fał tak aby opuścić grota do poziomu refbanty. Teraz wybieramy reflinę, zrzucamy ją z kabestanu, obkładamy i wybieramy fał.

Ja mam system refowania dwulinowy i zazwyczaj wystarczy jeśli refhals wybiorę dobrze ręką. Ale refszkentli bez kabestanu już się nie da wybrać.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2018, o 18:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Maszt jest napinany w diametralnej tylko achtersztagiem, a napinacz o skoku około 25 cm jest jeden. Musiałbym z niego zrezygnować i zamontować zwykłe ściągacze.

Drugi sztag da się raczej bez problemu zamontować, jeszcze jedna końcówka oczkowa powinna się zmieścić, tak się wydaje przynajmniej oglądając zdjęcia.

Jednak nie jestem przekonany, czy da się to zrobić z ławeczki bosmańskiej bo z widlaka + drabina będzie ciężko. Zwłaszcza przy wysokiej wodzie. Nie chcę kłaść masztu.

Lina jest strunowa i tu faktycznie trochę mam wątpliwości. Ale założona na kauszy ? Będzie się łamać ?

Szelki zakute oczywiście na linie pokrętkowej. :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2018, o 18:20 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 586
Podziękował : 134
Otrzymał podziękowań: 124
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
Szaman3 napisał(a):
Tu nie widzę problemu, bo czynności są robione w pewnej kolejności. Najpierw można obłożyć reflinę na kabestanie, następnie luzować fał tak aby opuścić grota do poziomu refbanty.


Tak, masz w zapasie pewnie drugi kabestan. Jeżeli dobrze zrozumiałem, tutaj będzie jeden. Jeżeli nie będzie możliwości doprowadzenia fału do drugiego kabestanu, to po zarefowaniu może być problem.

Zaznaczam, że to tylko moja teoria, bez żadnych podstaw i chęć sprowokowania dyskusji. Takie ćwiczenie, więc proszę się nie sugerować w żaden sposób.

Tutaj informacja na temat pokonywania krzywizn pokładu, znowu harken: http://www.harken.pl/content.aspx?id=3904

Przestawiam się na czytanie, żeby nie mącić.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2018, o 18:24 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Kurczak napisał(a):
Lina jest strunowa i tu faktycznie trochę mam wątpliwości. Ale założona na kauszy ? Będzie się łamać ?
A myślisz po co wymyślono te walcowane końcówki, awaryjne i nietrwałe wszak, skoro ucha lepsze? :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2018, o 18:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12607
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
Lina jest strunowa i tu faktycznie trochę mam wątpliwości. Ale założona na kauszy ? Będzie się łamać ?

Zapomnij o tym pomyśle! Jak już to zacisk Norsemana.
Generalnie, to kombinowanie na linach strunowych jest złym pomysłem. Zdejmij te liny, daj do zaprasowania, będzie "po bożemu".

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4201 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 141  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 235 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL