Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 cze 2025, o 12:18




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3678 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95 ... 123  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 maja 2023, o 10:27 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1147
Podziękował : 434
Otrzymał podziękowań: 411
Uprawnienia żeglarskie:
bury_kocur napisał(a):
Kurczak napisał(a):
Na razie pranie i suszenie, łaziłem po marinie niczym kloszard. :lol:
Jasne, dresowe spodnie do brudnej roboty - to nie jest dobry pomysł.


Hi, hi, hi...

Bo w życiu Panie Kurczak istnieje coś takiego jak wersja ubrania wyjściowego oraz ubranie robocze - i połączyć tego się zwykle nie daje :-P


Jak się wydaje, poważnym osiągnięciem w kierunku łączenia ubrania roboczego z ubraniem wyjściowym lub nawet wizytowym - są spodnie z dziurami, znajdujące pewną liczbę zwolenników wśród przedstawicieli wszystkich stanów i profesji...

_______________________________________

Pozdawiam
tomasz



Za ten post autor tomasz piasecki otrzymał podziękowanie od: Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2023, o 10:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Ale dziury zrobione fabrycznie, przez markową firmę, to nie są takie same dziury, które zrobiły się ze starości i zużycia materiału.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2023, o 21:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
No nie wiem... Dziury "samoistne" wyglądają niekiedy bardzo profesjonalnie.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2023, o 21:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Wy mnie tu nie nawijajcie o dziurach Maryni. Kciuki trzymać trzeba, jutro o 8-mej przyjeżdża dźwig. :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2023, o 08:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
jutro o 8-mej przyjeżdża dźwig.


Już 9,30 a relacji brak :-( ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2023, o 11:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Tu nie piekarnia..,. :)

Załącznik:
1-IMG_20230504_084339_6.jpg
1-IMG_20230504_084339_6.jpg [ 164.31 KiB | Przeglądane 2911 razy ]


Jacht na wodzie, z dławicy nie cieknie, kręciłem rozrusznikiem nic nie chroboce, nic się nie ociera, wał się obraca po cichutku.. :)

Załącznik:
1-IMG_20230504_114742_2.jpg
1-IMG_20230504_114742_2.jpg [ 87.95 KiB | Przeglądane 2911 razy ]


Niestety farba, którą wymalowałem zenzę kiepsko schnie, jest za zimno. Nie mam jak zamontować zamka wodnego wydechu i węży. Zostawiłem temat na za tydzień.

W przyszłym tygodniu muszę wszystko ogarnąć do końca, przetestować układ hydrauliczny steru, bo wcześniej nie było okazji.

Ten miesiąc zostanę w Kołobrzegu, jest jeszcze jeden pomysł na stole, ale o tym sza. :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: robertrze
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2023, o 14:15 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1147
Podziękował : 434
Otrzymał podziękowań: 411
Uprawnienia żeglarskie:
Kurczak napisał(a):
Jacht na wodzie, z dławicy nie cieknie, kręciłem rozrusznikiem nic nie chroboce, nic się nie ociera, wał się obraca po cichutku.. :)
Ten miesiąc zostanę w Kołobrzegu, jest jeszcze jeden pomysł na stole, ale o tym sza. :)


Kurczaku - gratulacje i stopy wody ! ! !

_________________________________________

Pozdrawiam
tomasz



Za ten post autor tomasz piasecki otrzymał podziękowanie od: Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2023, o 06:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Mam w domu na poddaszu miejsce, gdzie przechowuję narzędzia z płytką wnęką zamykaną ażurowymi dźwiczkami. Tam zamontowałem wieszaki - listwy magnetyczne zakupione w Lidlu do wieszania narzędzi.

Jeden, najmniejszy z nich zabrałem na jacht z zamiarem zamocowania w kuchni jako nożotrzymacz. Oczywiście sprawdziłem najpierw, czy magnes nie ma wpływu na wskazania kompasu. :)

Załącznik:
parkside.jpg
parkside.jpg [ 89.95 KiB | Przeglądane 2772 razy ]


Po zamocowaniu dwoma wkrętami działa super. Rejs "latających noży" nie grozi... :lol:

Do domu też mogę polecić, wiszą na nich bez problemu ciężkie narzędzia typu klucz szwedzki, żabki itp. Kupię jeszcze jeden zestaw ( w komplecie są trzy sztuki różnej długości).

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2023, o 12:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2009, o 17:32
Posty: 1448
Lokalizacja: Turowice /k.Konstancina-Jeziorny
Podziękował : 603
Otrzymał podziękowań: 475
Uprawnienia żeglarskie: bezpatencie
Kurczak! Panele na podłogę kabiny! :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2023, o 06:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
W sobotę po południu jadę dokończyć ( mam nadzieję) prace przy napędzie i otaklować jacht. Wezmę sobie urlop na poniedziałek, żeby zyskać więcej czasu.
Gdyby ktoś miał ochotę popracować - zapraszam. :)

Mam jeszcze plany dotyczące instalacji 230V, która obecnie nie ma żadnego zabezpieczenia oprócz tego co w słupku. Czyli skrzyneczka z bezpiecznikiem, różnicówką itp.
Planuję zamontować listwę z gnioazdami 230V i USB w dziobowej i gniazdko w toalecie. To jest związane także z tym, że zamierzam zamontować małe grzejniki o niedużej mocy ( w toalecie taki do suszenia ręczników z termostatem). To kubaturowo małe pomieszczenia, wiec niewiele potrzeba do ich ogrzania podczas postoju w porcie.

Przy okazji pytanie do obeznanych z tematem.
Mam na pokładzie dwie pompy zęzowe, automatyczno - manualną i mocniejszą, manualną. Ta mniejsza działa cały czas w trybie automatycznym.

Chciałbym obie podłączyć tak, aby można było wybierać tryby pracy takim przełącznikiem :

https://allegro.pl/oferta/przelacznik-w ... JYQAvD_BwE

Oczywiście do pompy manualnej trzeba dołożyć zewnętrzny włącznik pływakowy.
Czy ktoś ma wiedzę czy przy pomocy takich urządzeń da się obsłużyć obie pompy ?

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2023, o 07:26 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 414
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Pompę pod silnikiem zostawiłbym w trybie manualnym. W razie zaolejenia wody zenzowej może znienacka rzygnąć tym za burtę w marinie i będzie kłopot. W zamian dodałbym alarm wysokiego stanu wody w zenzie plus awaryjna pompa ręczna z wyprowadzonym odbiorem zanieczyszczonej wody w kokpicie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2023, o 07:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2017, o 21:53
Posty: 198
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 98
Otrzymał podziękowań: 89
Uprawnienia żeglarskie: używane
Kurczak napisał(a):
Oczywiście do pompy manualnej trzeba dołożyć zewnętrzny włącznik pływakowy.
Czy ktoś ma wiedzę czy przy pomocy takich urządzeń da się obsłużyć obie pompy ?

Ja montowałem analogiczny przełącznik + pływak u siebie i myślę, że nie powinno być problemu z dwoma uwagami:
1) sumaryczny pobór prądu z obu pomp musi się zmieścić w 15A (bezpiecznik w przełączniku)
2) ta automatyczna pompa nawet w trybie "manual" nie będzie pompować, jeśli nie "poczuje wody"

_________________
pozdrawiam
Bartek
S/Y Attalia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2023, o 08:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Może to Cię natchnie:
https://newwiremarine.com/how-to/wire-bilge-pump-switch/

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2023, o 08:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Kurczak napisał(a):
Mam na pokładzie dwie pompy zęzowe, automatyczno - manualną i mocniejszą, manualną. Ta mniejsza działa cały czas w trybie automatycznym.
Chciałbym obie podłączyć tak, aby można było wybierać tryby pracy takim przełącznikiem :

Chyba czegoś nie rozumiem - jeśli ta mocniejsza pompa jest manualna, to jaki przełącznik? No, chyba że chodzi o manualne załączanie pompy elektrycznej...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2023, o 08:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Mają być dwa przełączniki, osobne dla każdej pompy. Chciałem, żeby ta w zęzie pod toaletą/messą, która jest dwufunkcyjna działała przez ten przełącznik, druga, która jest niżej (pod messą) analogicznie + włącznik pływakowy. W zęzie pod silnikiem (która jest najniżej) nie ma obecnie pompy i tam chciałbym zamontować wąż do pompy ręcznej.

Jest jeszcze czwarta zęza pod dławicą i wałem, ale gdy się wypełni woda przeleje się do podsilnikowej. Nie ma tam miejsca na pompę, może tylko na wąż.

Możesz coś więcej na temat "alarmu wysokiej wody w zęzie" ?

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2023, o 08:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
AIKI napisał(a):
Mam na pokładzie dwie pompy zęzowe, automatyczno - manualną i mocniejszą, manualną. Ta mniejsza działa cały czas w trybie automatycznym.

Wiem, Pietrek pisze pokrętnie czasami, ale ja to zrozumiałem że obie są elektryczne, jedna podłączona tylko przez włącznik a druga przez włącznik z pływakiem. I Pietrek chce obie sterować jednym włącznikiem ręcznie, a w auto tym jedynym pływakiem.
PS
O, a jak dodał erratę to jeszcze inaczej wyszło...

Co do alarmu, to nie wydaje się za drogie:
https://www.ebay.com/itm/144481957244
montujesz na poziomie gdzie chcesz widzieć maksymalny poziom i pod brzęczyk.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2023, o 09:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nie, na chwilę obecną nie mam przełączników manual/auto. :D

Pompa "dwufunkcyjna" jest podpięta na stałe w trybie automatycznym. Wychodzą z niej trzy przewody "-" i dwa "+" . Jeden plus załącza pompę na stałe, drugi przez wyłącznik pływakowy, który jest zintegrowany z pompą.

Druga pompa w zęzie piętro niżej ( :D ) obecnie jest tylko manualna. Można do niej dokupić osobny włącznik pływakowy.

Pytanie dotyczyło tego, czy do przełącznika manual/auto jak pod linkiem można podłączyć zarówno tą pompę z integralnym włącznikiem pływakowym, jak i tą z zewnętrznym, z której wychodzą tylko dwa przewody plus i minus.

Nie znalazłem schematu połączeń wewnątrz przełącznika.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2023, o 11:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2017, o 21:53
Posty: 198
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 98
Otrzymał podziękowań: 89
Uprawnienia żeglarskie: używane
Kurczak napisał(a):
Pytanie dotyczyło tego, czy do przełącznika manual/auto jak pod linkiem można podłączyć zarówno tą pompę z integralnym włącznikiem pływakowym, jak i tą z zewnętrznym, z której wychodzą tylko dwa przewody plus i minus.


Jeśli z tej pompy automatycznej masz 3 kable, to w obu przypadkach jest dokładnie jak na tym schemacie:
Załącznik:
Komentarz: schemat z internetu
bilge-pump-float-switch-diagram-manual-auto-switch-600x285.jpg
bilge-pump-float-switch-diagram-manual-auto-switch-600x285.jpg [ 12.74 KiB | Przeglądane 2508 razy ]


jak masz pompę auto, to czerwone kable po prawej z przełącznikiem "float" są wbudowane w pompę, a jak masz pompę manualną, to musisz to sam okablować korzystając z dokupionego pływaka.

_________________
pozdrawiam
Bartek
S/Y Attalia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2023, o 13:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Kurczak napisał(a):
Pytanie dotyczyło tego, czy do przełącznika manual/auto jak pod linkiem można podłączyć zarówno tą pompę z integralnym włącznikiem pływakowym, jak i tą z zewnętrznym, z której wychodzą tylko dwa przewody plus i minus.

O, i to jest właściwe pytanie Piotrka na jego potrzebę.
W odpowiedzi będzie - tak, możesz. Ta z 3 przewodami nie wymaga tłumaczeń jak na schematach z zalinkowanej strony.
Druga pompa tylko w trybie manual, ale też. Po dokupieniu pływaka, za schematami podłączysz plus z włącznika na pływak a z pływaka na plus manualnego plusa i też pompa będzie mogła pracować włącz permamentnie i włącz na czuwaniu.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2023, o 19:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Dziękuję, odetkało mi się. :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2023, o 22:53 

Dołączył(a): 23 sty 2013, o 14:27
Posty: 246
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 45
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Kurczak napisał(a):
Możesz coś więcej na temat "alarmu wysokiej wody w zęzie" ?

Tutaj https://seaflo.com.pl/produkt/alarm-switch-panel/ jak dobrze zrozumiałem jest czujnik który alarmuje o wysokim stanie wody.
Chyba sprawdziłoby się gdy pompa nie włączy się lub nie nadąża z wypompowaniem wody i wtedy czujnik może alarmować o wysokim stanie wody jak odpowiednio się ten czujnik zamontuje.
Tutaj jest jakaś instrukcja podłączenie https://www.seaflomarinerv.com/uploads/ ... 023N91.pdf

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof Wasilewski
http://wasyl.gda.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2023, o 08:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
wsl85 napisał(a):
Tutaj jest jakaś instrukcja podłączenie

Ze schematu wynika, że w instalacji jest zarówno automatyczny włącznik pompy jak i ten "alarm wysokiej wody". Po co dwa elementy działające od tego samego czynnika (poziomu wody)?

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2023, o 12:27 

Dołączył(a): 29 sty 2012, o 08:55
Posty: 280
Podziękował : 372
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
AIKI napisał(a):
wsl85 napisał(a):
Tutaj jest jakaś instrukcja podłączenie

Ze schematu wynika, że w instalacji jest zarówno automatyczny włącznik pompy jak i ten "alarm wysokiej wody". Po co dwa elementy działające od tego samego czynnika (poziomu wody)?


Jeden czujnik uruchamia automatycznie pompę zęzową. Drugi czujnik usytuowany wyżej uruchamia alarm dźwiękowy i świetlny, co oznacza, że pompa z jakieś powodu nie wypompowywuje wody.
Czujnik alarmu może być no taki
https://archiwum.allegro.pl/oferta/czuj ... 59630.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2023, o 06:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Zamówiłem na razie jeden przełącznik, do pompy automatycznej. Będzie zamontowany w ściance koi w przejściu do kabiny dziobowej. Nie będzie zawadzał, a będzie pod ręką i blisko pompy.

Przełącznik drugiej, mocniejszej pompy będzie przy stoliku nawigacyjnym, jest dla niego miejsce. :)

Mam jeszcze pompę nożną - deptaną, chowaną w podłodze. Ją zamontuję koło kuchni, nad zęzą silnikową. Nad wylotem wody z niej muszę jeszcze pomyśleć. Najłatwiej byłoby do kokpitu, ale chlupanie wodą z zęzy na nogi załogi to nic fajnego. :lol: Zdobiłem tak na Dulci i nie był to dobry pomysł.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2023, o 06:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
Najłatwiej byłoby do kokpitu, ale chlupanie wodą z zęzy na nogi załogi to nic fajnego.

Poza tym, przepisy OSR tego zakazują. Co prawda nie musisz się nimi przejmować, ale warto wziąć pod uwagę i ten aspekt.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2023, o 15:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Tak, oczywiście masz Tomku rację. :)

Zostaje montaż kolejnego przejście burtowego, lub wpięcie się trójnikiem w któryś z odpływów z kokpitu.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2023, o 20:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
lub wpięcie się trójnikiem w któryś z odpływów z kokpitu.

Tego też zakazują przepisy OSR.

3.23.3 Bilge pumps shall not be connected to cockpit drains and shall not discharge into a Closed Cockpit

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2023, o 21:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Jak się nie obrócisz i tak doopa zawsze z tyłu... :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2023, o 21:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Po prostu warto wiedzieć. A moim zdaniem komplikacje w instalacji poniżej linii wodnej nie są wskazane. Wylot gdzieś na burcie jest o wiele bezpieczniejszy a do tego zapewnia lepsze warunki pracy pompy (brak blokady na wylocie).

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2023, o 15:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
OK. Będzie nowy otwór. :D
Jutro obejrzę pompę, jest sprawna ale nietypowa. Wpuszczana w podłogę i uruchamiana przez obrót. Wówczas wysuwa się tłok do deptania. Normalnie, gdy nie jest potrzebna można po niej chodzić.
Nie wiem jaka jest wydajność, ale na obudowie powinna być informacja.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3678 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95 ... 123  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 173 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL