Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 lip 2025, o 00:33




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 337 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 lut 2011, o 18:48 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Uuu Marek nie napuszczaj na mnie swoich fanek,bo jeszcze mi Kasia zęby powyrywa :D a tego to już "nie zniese".

Carlo napisał(a):
Ja tak. A Ty?? :>

Tak i nic o szelkach nie było ( o zgrozo) a "nie myśleniu" też nie :/.

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2011, o 18:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Leszczyna napisał(a):
Nie sądzę też,żeby chłopcom zaszkodziła umiejętność określania tej pozycji na mapie,a Twoje i Olka komentarze w stylu "nie wygłupiaj się,nikt nie pływa już na papierowych mapach"?
Nie zarzucaj mi tego, że nie chciałem a w szczególności, że zabraniałem komuś się uczyć na burcie!!!

Tak jak pisałem, nie pamiętam tamtej rozmowy/sytuacji, ale z cytatu wnoszę, że wzięłaś się za mapę wtedy gdy stół/Ty/chłopaki byli do czegoś innego potrzebni.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2011, o 18:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
A spodziewałem się że posiadłaś zdolność rozpoznawania przykładów, np. przykładu, że regulaminy powodują u ludzi wyłączenie myślenia. Czy muszę się odnosić RSMSS? Już się wcześniej koledzy odnosili przykładami z konkretnych zapisów RSMSS.

A przykład o szelkach jest akurat zaczerpnięty z obowiązującego aktu prawnego z tym że 5B dodałem sobie sam :), tam jest inaczej zapisane (trochę rozsądniej) - ale miał być to przykład!. Zgadniesz z jakiego?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2011, o 19:02 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Był wieczór i zeszliśmy z wachty, na pokładzie były 3 osoby(więc my na bank nie byliśmy potrzebni na górze),w mesie nikt nie spał i nie wykonywał innych czynności ,więc nikomu nie przeszkadzaliśmy. Nie wiem co ta mapa przeszkadzała wam.... ale ja doskonale tą sytuację pamiętam,bo dawno się tak nie zdziwiłam. Słyszałam oczywiście wcześniej,że mapy na oczy nie zobaczę,ale myślałam,że to takie żarty ze względu na Twoją i Olka wiarę w technikę ;)...a tu jednak nie.
No dla mnie to jest dziwne :).

Carlo była rozmowa o konkretnym regulaminie i moje konkretne pytanie co jest w nim złe :),bo ja się doszukać nie mogę.Co mnie TOPR obchodzi? :)

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2011, o 19:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Leszczyna napisał(a):
Co mnie TOPR obchodzi?


Brak abstrakcyjnego myślenia. To wszystko przez te regulaminy :D



Za ten post autor Carlo otrzymał podziękowanie od: Leszczyna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2011, o 19:07 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Haha dobre :D, no a serio to z przykładami ten regulamin co jest w nim złego. Dajesz,bo umieram z ciekawości co napiszesz.

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2011, o 19:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Leszczyna napisał(a):
Haha dobre :D, no a serio to z przykładami ten regulamin co jest w nim złego.

A nie wystarczy, że wśród myślących ludzi jest zwyczajnie zbędny?

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2011, o 19:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Cytuj:
Zaokrętowanie członka załogi następuje po przyjęciu go na jacht przez kapitana, zdaniu do depozytu sportowej książeczki żeglarskiej lub innego dokumentu,


Pytam się. W jakim celu??

Cytuj:
Wyokrętowanie następuje z chwilą zwrócenia członkowi załogi dokumentu,


Czyli jak komuś nie aresztowałem legitymacji szkolnej, dowodu osobistego lub książeczki żeglarskiej :lol: , to nigdy nie był zaokrętowany ?? :>

Cytuj:
Dla stwierdzenia tożsamości żeglarza wymaga się poza książeczką żeglarską również okazania dowodu osobistego lub równorzędnego dokumentu.


Żony tożsamość rozumiem również mam sprawdzać na podstawie dowodu osobistego lub równorzędnego dokumentu?? :>

To tylko z pierwszych zapisów tego cudnego regulaminu :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2011, o 19:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Leszczyna napisał(a):
no a serio to z przykładami ten regulamin co jest w nim złego.

Proszę bardzo, przyklad pierwszy z brzegu.
Cutuję
Zaokrętowanie członka załogi następuje po przyjęciu go na jacht przez kapitana, zdaniu do depozytu sportowej książeczki żeglarskiej lub innego dokumentu, stanowiącego podstawę wpisania do załogi i po wpisaniu do dziennika.
Wyokrętowanie następuje z chwilą zwrócenia członkowi załogi dokumentu....

Wybacz, ale nawet w okresie PRL nikt nie miał prawa do zatrzymywania w depozycie moich dokumentów. Klasyczna samowola GKKFi T

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2011, o 19:22 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Carlo i Cape , z podwójną dawką uderzeniową :D. Kolejne podpunkty?

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2011, o 19:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Wachty, gdy są dwie, 6 godzin, gdy trzy 4 godziny, a dlaczego nie inaczej ?
Kary i system odwołań itp
Gdybyś Leszczyna żyła w czasach PRL, to byś zrozumiała. Na tym kończę, bo to dyskusja ze ślepynm o kolorach.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2011, o 19:27 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Cape napisał(a):
to dyskusja ze ślepynm o kolorach.


Jak nie masz argumentów to nie pisz,ale nie musisz mnie obrażać .... :roll:

Carlo - jedziesz z koksem :).

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2011, o 19:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Leszczyna napisał(a):
Cape napisał(a):
to dyskusja ze ślepym o kolorach.

Jak nie masz argumentów to nie pisz,ale nie musisz mnie obrażać .... :roll:

A co Ty taka obrażalska :? Zacytowałaś konkluzję bez poprzedzającego zdania:
Cytuj:
Gdybyś Leszczyna żyła w czasach PRL, to byś zrozumiała.

W nim zawiera się clou myśli Cape'a.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI



Za ten post autor AIKI otrzymał podziękowanie od: Cape
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2011, o 19:35 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
PRL nie ma tu nic do rzeczy,rozmawiamy o regulaminie i tym dlaczego jest zły.

1. Jest napisany(głos Maarka).
2. Zabiera dokumenty(głos Carla i Cape'a)

śmigamy dalej :).

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2011, o 19:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Chciałaś przykładu.

Mam teraz siedzieć i cały ten regulamin tu podważać?? Skoro pierwsze zdania tego regulaminu do niczego się nie nadają, to i cały regulamin jest tyle samo wart.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2011, o 19:46 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Carlo napisał(a):
Chciałaś przykładu.

Mam teraz siedzieć i cały ten regulamin tu podważać?? Skoro pierwsze zdania tego regulaminu do niczego się nie nadają, to i cały regulamin jest tyle samo wart.


Nie ocenia się książki po okładce... podobno.

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2011, o 19:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Cytuj:
Wszystkie czynności manewrowe w zasadzie są wykonywane na komendę prowadzącego w danym momencie jacht.


Aha czyli bez komendy nie może nikt nic zrobić?

Cytuj:
Na decyzje kapitana, które członek załogi wykonał w czasie zaokrętowania, przysługuje członkowi załogi w ciągu 14 dni od dnia wyokrętowania prawo złożenia pisemnego zażalenia do armatora, który organizował pływanie jachtu.


A jak kapitan jest armatorem, to do kogo tą skargę? Do Pana Boga? Czy 14 to jest termin instrukcyjny czy prekluzyjny?

Cytuj:
Od nałożonych przez kapitana kar dyscyplinarnych przysługuje członkowi załogi, w ciągu 14 dni od dnia wyokrętowania,


Jakich kar dyscyplinarnych? :> Biczowania czy przeciągania pod kilem?? :>

Cytuj:
Kapitan ustala godzinowy rozkład wacht dla nieprzerwanego pełnienia służby,


A może być przerwane pełnienie służby np. porcie wieczorem? Czy jest zakaz?

Cytuj:
W pływaniach, których czas trwania nie przekracza 6 godzin, kapitan może nie wprowadzać godzinowego rozkładu wacht, powinien jednak każdemu z członków załogi wyznaczyć stanowiska manewrowe.


Czyli powyżej 6-cio godzinnego rejsu musi być nieprzerwane pełnienie służby :(

Cytuj:
Wiadomość o paleniu się świateł melduje następująco: "Światła się palą". Meldunek ten powinien być podawany mniej więcej co pół godziny, głośno i śpiewnie. Wachtowy lub sternik. a także pozostała załoga wiedzą wówczas, że "oko" czuwa. O zgaśnięciu któregoś ze świateł "oko" melduje natychmiast.


O tym już było :)

Cytuj:
Żeglarz wyznaczony na "oko" musi mieć dobry wzrok i niezawodnie rozróżniać kolory, co sprawdza lekarz przy obowiązkowym badaniu.


Hmmm jaki lekarz i jakim znowu obowiązkowym badaniu?

Cytuj:
W czasie manewrowania obowiązuje załogę zachowanie ciszy i skupienie uwagi. Komendy muszą być krótkie, zrozumiałe, wydane energicznie i tak głośno, aby były słyszane przez wszystkich na pokładzie.


A co jeżeli ja chcę bez komend?

Cytuj:
Członek załogi na stanowisku manewrowym, którego dotyczy komenda, obowiązany jest powtórzyć ją na dowód usłyszenia i zrozumienia.


?? Co ma powtarzać jak nic nie wydawałem ??

Cytuj:
Objęcie i przekazanie służby powinno nastąpić dokładnie o godzinie wyznaczonej w rozkładzie wacht.


A co jeżeli nastąpi trochę wcześniej lub później, bo wachty się tak umówiły? A co jeśli jednak nie ma wacht??

Mam pisać dalej ??


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2011, o 19:58 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Pisz :) i może mniej wybiórczo cytuj,żebym wklejać dużo nie musiała potem.

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2011, o 20:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Carlo napisał(a):
Światła się palą".

Powinno być "świecą", bo jak ktoś krzyczy "palą" to brzmi jak pożar. Nawet w tym głupim regulaminie jest błąd.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Ostatnio edytowano 16 lut 2011, o 20:04 przez Cape, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2011, o 20:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Leszczyna napisał(a):
Był wieczór i zeszliśmy z wachty, na pokładzie były 3 osoby(więc my na bank nie byliśmy potrzebni na górze),w mesie nikt nie spał i nie wykonywał innych czynności ,więc nikomu nie przeszkadzaliśmy. Nie wiem co ta mapa przeszkadzała wam.... ale ja doskonale tą sytuację pamiętam,bo dawno się tak nie zdziwiłam.

Już pisałem, że nie pamiętam sytuacji - może chcieliśmy się z Olkiem ponabijać się z Twojej chęci błyśnięcia przed chłopakami? Naprawdę nie wiem o co chodziło.

Natomiast jeśli chodzi o Twoje zdziwienie, to... regulaminowy obowiązek nanoszenia co godzinę pozycji na papierową mapę jest IMHO głupi i zupełnie nieżyciowy (podobnie jak większość zapisów RSMSS). Gdy siądzie elektronika, to potrafię przenieść ostatnio zapisaną w dzienniku (którego o zgrozo też nie prowadziliśmy cały czas, bo pamiętam, że się wziął i skończył co było największym grzechem wobec regulaminu!) lub na luźnej kartce pozycję na mapę papierową i metodą zliczeniową ustalić swoją przypuszczalną :-)

Widzisz Leszczynko, problem z regulaminem jest taki - co już wcześniej pisałem - że jest on sztywny. Samo to, że jest napisany, że zawiera określoną ilość punktów i podpunktów powoduje, że trzeba go łamać, żeby go dostosować. Ty i Kuracent chcecie mieć regulamin i zastrzegacie, że będziecie go stosować wybiorczo, naginać do potrzeb, rezygnować z tego czy owego.
To jest łamanie regulaminu! Po cholerę regulamin, który już w fazie tworzenia obarczony jest cechą "konieczne jest jego złamanie, żeby móc go zastosować"?

Natomiast posiadanie (ukrytego w mózgu) luźnego zbioru zasad i na każdym z rejsów wyartykułowanie jeszcze w porcie tylko tych, które w tym konkretnym rejsie będą konieczne do zastosowania, skutkuje tym, że jest bezpiecznie i jest przyjemnie, czyli jest... w zgodzie z regulaminem Zbieraja i co najważniejsze, nie trzeba niczego łamać i wcale nie jest "róbta co chceta".

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2011, o 20:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Cape napisał(a):
Wybacz, ale nawet w okresie PRL nikt nie miał prawa do zatrzymywania w depozycie moich dokumentów.

Błądzisz...
Chyba nigdy nie przekraczałeś granicy za PRL-u. :)

BTW. Dokładnie w ten sposób odbywało się zaokrętowanie na statek (do pracy), więc czemu się dziwicie - przecież żeglarstwo miało w zamyśle przygotowywać do pracy na morzu.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2011, o 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Dyskusja przebiega w oderwaniu od faktu, że wtedy 99,9% jachtów było państwowych... Chamskie prawo właściciela ustalać dowolne regulaminy korzystania z jego własności. Szczególnie, że nie wiadomo, jaki głąb do tej własności się dorwie.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2011, o 20:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Cape napisał(a):
Wachty, gdy są dwie, 6 godzin, gdy trzy 4 godziny, a dlaczego nie inaczej ?


Plywałem ( i to w harcerstwie) w systemie trzech załogantów w wachtach 4-godzinnych i 2 oficerów w wachtach 6-godzinnych.
I pływałem w systemie 7 wachtowym: 6 osób wachty dwugodzinne w zmiennych godzinach plus kambuz i kapitan wachta dwugodzinna o stałej porze bez kambuza.
Czego to dowodzi? Tylko tego, że nie wszystko "urząd" może zadekretowac z góry.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2011, o 20:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Leszczyna napisał(a):
Pisz :)


W jakim celu??

Leszczyna napisał(a):
może mniej wybiórczo cytuj,żebym wklejać dużo nie musiała potem.


No to przeklej sobie od razu cały? Szkoda mojego czasu :D


Ostatnio edytowano 16 lut 2011, o 20:34 przez Carlo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2011, o 20:28 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Przeczytajcie dokładnie cały podpunkt dotyczący tego podziału,bo cytujecie wybiórczo i nie ma to sensu... .

*****

Maar napisał(a):
chcieliśmy się z Olkiem ponabijać się


Faktycznie,to bardzo śmieszne,że ktoś chce się czegoś nauczyć...boki zrywać.

Maar napisał(a):
nanoszenia co godzinę pozycji


My chcieliśmy tylko 2-3 nanieść,przecież nic by się nie stało?

Maar napisał(a):
Ty i Kuracent chcecie mieć regulamin i zastrzegacie, że będziecie go stosować wybiorczo, naginać do potrzeb, rezygnować z tego czy owego.


Nic takiego nie napisałam...

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2011, o 20:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Cape napisał(a):
Wybacz, ale nawet w okresie PRL nikt nie miał prawa do zatrzymywania w depozycie moich dokumentów. Klasyczna samowola GKKFi T

Stara Zientara napisał(a):
Błądzisz...
Chyba nigdy nie przekraczałeś granicy za PRL-u.

Przekraczałem i to wielokrotnie. Również do tzw drugiej strefy i również jako pilot wycieczek Almaturu.
Stara Zientara napisał(a):
Dokładnie w ten sposób odbywało się zaokrętowanie na statek (do pracy), więc czemu się dziwicie - przecież żeglarstwo miało w zamyśle przygotowywać do pracy na morzu

I było bezprawne, ale trudno było z tym dyskutować, tym bardziej z pracodawcą. Zatrzymanie dokumentów miało utrudnić tzw wybranie wolności. Ale Leszczyna nawet tego pojęcia nie zna. I bardzo dobrze, ze nie musi go znać.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2011, o 20:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Stara Zientara napisał(a):
Dyskusja przebiega w oderwaniu od faktu, że wtedy 99,9% jachtów było państwowych... Chamskie prawo właściciela ustalać dowolne regulaminy korzystania z jego własności. Szczególnie, że nie wiadomo, jaki głąb do tej własności się dorwie.

... i w oderwaniu od faktu, ze sporo sie zmienilo od wtedy.
Prawo wlasciciela jest swiete - chamskim staje sie dopiero przy zalozeniu, ze klient babrajacy sie ( glupio, niefachowo, bezczelnie? ) w tej własności jest głąb
Kariery miedzynarodowej waszym firmom nie wroze... Ale doceniam szczerosc!
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Ostatnio edytowano 16 lut 2011, o 21:38 przez Catz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2011, o 23:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Cape napisał(a):
Powinno być "świecą", bo jak ktoś krzyczy "palą" to brzmi jak pożar. Nawet w tym głupim regulaminie jest błąd.
Wiesz co świecą?! Świecą to wtedy, gdy baterie w wibratorze siądą, a światła PALĄ! Tylko i wyłącznie palą.

Leszczyna napisał(a):
1. Jest napisany(głos Maarka).
Wadą jest jego niezmienność wynikająca z tego, że jest napisany, a nie samo to, że jest napisany.

Cape napisał(a):
zdaniu do depozytu sportowej książeczki żeglarskiej lub innego dokumentu
To akurat jest całkiem pragmatyczny sposób uniknięcia problemów za granicą, gdy coś się wydarzy i utracony zostanie jacht. Łatwiej w czasie ewakuacji sięgnąć do szafki i wziąć plik dokumentów niż żeby każdy miał grzebać w swoich workach. Ponadto w obcym porcie, gdy przychodzą z immigration, to też wygodnie mieć paszporty w kupie i nie czekać aż Henio (który właśnie poszedł do kibelka) wróci i znajdzie swój paszport.
Oczywiście umieszczanie takiego zapisu w regulaminie (każdego innego zresztą też) jest bez sensu, bo w czasie żeglugi krajowej więcej kłopotów jest z zbieraniem-wydawaniem niż zysku w czasie.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2011, o 00:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
@Kuracent czas na podsumowanie :)

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2011, o 01:13 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Fajnie było,dziękujemy wszystkim za żywą dyskusję :D proszę w pokoju rozejść się do swoich domów.

Zapasy w kisielu,pojedynki na gołe klaty już w następnym odcinku...którego temat poda Kuracent :D!

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 337 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL