Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 lip 2025, o 15:42




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 mar 2011, o 09:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Na stronie Komisji Szkolenia pojawiła się ciekawa .. dla niektórych informacja


Cytuj:
SYSTEM SZKOLENIA NA CERTYFIKATY ŻEGLARSKIE PZŻ


SYSTEM CERTYFIKATÓW
System przewiduje 4 stopnie żeglarskie będące certyfikatami kompetencji PZŻ:
1. Żeglarz jachtowy (inland skipper),
2. Sternik jachtowy (coastal skipper),
3. Jachtowy sternik morski (offshore skipper),
4. Kapitan jachtowy (ocean yachtmaster).


KOMPETENCJE I WARUNKI DOPUSZCZENIA DO EGZAMINU

1. ŻEGLARZ JACHTOWY.

Kompetencje
Prowadzenie jachtów żaglowych, bez lub z pomocniczym napędem mechanicznym, po wodach śródlądowych bez ograniczeń.

Warunki dopuszczenia do egzaminu
a) ukończenie 12 roku życia,
b) odbycie kursu szkoleniowego.


2. STERNIK JACHTOWY.

Kompetencje
Prowadzenie jachtów żaglowych bez lub z pomocniczym napędem mechanicznym po wodach śródlądowych bez ograniczeń.
Prowadzenie jachtów żaglowych o długości całkowitej do 12 m, bez lub z pomocniczym napędem mechanicznym, po morzach zamkniętych w strefie A1 (czyli w strefie zasięgu radiotelefonów UKF).

Warunki dopuszczenia do egzaminu
a) ukończenie 18 roku życia,
b) posiadanie certyfikatu żeglarza jachtowego,
c) posiadanie świadectwa radiooperatora min. SRC,
d) odbycie stażu na jachtach żaglowych, w rejsach po wodach wewnętrznych i morskich, po uzyskaniu certyfikatu żeglarza jachtowego, obejmującego 400 godzin żeglugi (lub 300 godzin żeglugi oraz uczestnictwo w kursie obejmującym zajęcia praktyczne i teoretyczne - kurs musi się odbyć w ośrodku szkoleniowym i trwać co najmniej 9 dni):
do stażu wlicza się nie więcej niż 100 godzin żeglugi na jachtach długości ponad 24 m,
staż powinien obejmować co najmniej dwa rejsy o łącznym czasie trwania co najmniej 200 godzin żeglugi na jachtach długości do 12 m,
staż powinien obejmować co najmniej jeden rejs po wodach morskich
do stażu wlicza się rejsy prowadzone przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje polskie lub innych organizacji uznanych przez PZŻ, które wystawiły kandydatowi pozytywne opinie; kandydat powinien przedstawić pozytywne opinie od co najmniej dwóch prowadzących.


3. JACHTOWY STERNIK MORSKI.

Kompetencje
Prowadzenie jachtów żaglowych bez lub z pomocniczym napędem mechanicznym po wodach śródlądowych bez ograniczeń.
Prowadzenie jachtów żaglowych o długości całkowitej do 16 m bez lub z pomocniczym napędem mechanicznym po wodach morskich w odległości do 200 Mm od portu schronienia.

Warunki dopuszczenia do egzaminu
a) ukończenie 18 roku życia,
b) posiadanie certyfikatu lub certyfikatu sternika jachtowego,
c) posiadanie świadectwa radiooperatora min. SRC
d) odbycie stażu na jachtach żaglowych, w rejsach po wodach morskich, po uzyskaniu certyfikatu sternika jachtowego, obejmującego 600 godzin żeglugi (lub 500 godzin żeglugi oraz uczestnictwo w kursie obejmującym zajęcia praktyczne i teoretyczne, kurs musi się odbyć w ośrodku szkoleniowym i trwać co najmniej 9 dni):
do stażu wlicza się nie więcej niż 100 godzin żeglugi na jachtach długości ponad 24 m.
staż powinien obejmować co najmniej 300 godzin żeglugi, na jachtach długości od 8 do 16 m jako oficer lub prowadzący (na jachtach do 12 m), w tym nie mniej niż 200 godzin jako prowadzący jacht w zakresie kompetencji sternika jachtowego,
staż powinien obejmować rejs obejmujący przynajmniej 100 godzin żeglugi po wodach pływowych z wejściem do co najmniej dwóch portów, w których średni skok pływu przekracza 1,5 m
do stażu wlicza się rejsy prowadzone samodzielnie oraz rejsy prowadzone przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje polskie lub innych organizacji uznanych przez PZŻ, które wystawiły kandydatowi pozytywne opinie; kandydat powinien przedstawić pozytywne opinie od co najmniej dwóch prowadzących.
4. KAPITAN JACHTOWY.

Kompetencje
Prowadzenie jachtów żaglowych i motorowych po wodach śródlądowych i morskich bez ograniczeń.

Warunki dopuszczenia do egzaminu
a) posiadanie certyfikatu jachtowego sternika morskiego,
kandydat zamierzający przystąpić do egzaminu na stopień kapitana jachtowego może przedstawić równorzędny dokument zagraniczny wydany przez organizację uznawaną przez PZŻ, w takim przypadku zobowiązany jest również przedstawić program szkolenia i wymagania egzaminacyjne niezbędne do uzyskania dokumentu, którym się legitymuje, a na egzaminie zobowiązany jest również do zdania różnic programowych, jeśli takie będą; do czasu ustanowienia odpowiednich uregulowań międzynarodowych, przypadki takie będą rozpatrywane indywidualnie przez Komisję Szkolenia PZŻ,
b) posiadanie świadectwa radiooperatora min. SRC
c) odbycie stażu na jachtach żaglowych, w rejsach po wodach morskich, po uzyskaniu certyfikatu jachtowego sternika morskiego, obejmującego 600 godzin żeglugi (lub 500 godzin żeglugi oraz uczestnictwo w kursie obejmującym zajęcia praktyczne i teoretyczne, kurs musi się odbyć w ośrodku szkoleniowym i trwać co najmniej 9 dni):
do stażu wlicza się nie więcej niż 300 godzin żeglugi na jachtach o długości ponad 24 m,
staż powinien obejmować co najmniej 100 godzin żeglugi na jachcie długości ponad 24 m,
staż powinien obejmować co najmniej 200 godzin żeglugi jako oficer na jachtach żaglowych długości ponad 16 m,
staż powinien obejmować co najmniej 300 godzin samodzielnego prowadzenia jachtów żaglowych w zakresie uprawnień lub kompetencji jachtowego sternika morskiego,
do stażu wlicza się rejsy prowadzone samodzielnie oraz rejsy prowadzone przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje polskie lub innych organizacji uznanych przez PZŻ, z których kandydat otrzymał pozytywne opinie; kandydat na kapitana powinien przedstawić takie opinie od przynajmniej dwóch prowadzących.


5. DEFINICJE I INTERPRETACJE.

1. Za rejs po wodach morskich uważa się rejs trwający co najmniej 72 godziny, w trakcie którego jacht przez co najmniej 24 godziny bez przerwy pozostawał poza strefą wód wewnętrznych.
2. Za opinię pozytywną rozumie się opinię, w której prowadzący jacht stwierdza, że kandydat (członek załogi) wywiązywał się co najmniej dostatecznie ze swoich obowiązków, oraz wykazał odporność na chorobę morską co najmniej w stopniu nie utrudniającym mu wykonywania obowiązków na jachcie.
3. Do stażu wlicza się godziny pozostawania jachtu w drodze, a nie ogólny czas trwania rejsu.
4. Staż może być uzyskany na jachtach pod obcą banderą w rejsach prowadzonych przez osoby uprawnione na podstawie przepisów państwa bandery. Do czasu zawarcia odpowiednich umów międzynarodowych regulujących to zagadnienie uzyskany w ten sposób staż będzie uznawany w drodze indywidualnych decyzji Komisji Szkolenia PZŻ.
5. Nie zalicza się stażu uzyskanego z naruszeniem przepisów.
6. Osobie legitymującej się dokumentem uznanym przez PZŻ, zalicza się staż uzyskany zgodnie z uprawnieniami związanymi z tym dokumentem.



Za ten post autor Carlo otrzymał podziękowanie od: Rafał
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 09:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2006, o 17:51
Posty: 1188
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 187
Otrzymał podziękowań: 261
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz polodowcowy
Wygląda na to, że jednak PZŻ ma ochotę zostawić stopień morsa. Krótka piłka, więcej stopni, więcej szkoleń, więcej egzaminów, wynikiem tego - więcej kasy. I o to chodzi !!!

_________________
Pozdrawiam !
Zbyszek "Zgrzyb" Przybyszewski
http://www.samoster.org.pl/index.php?dzial=7


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 09:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Noo, ciekawe co dalej ?
Morsowi w sposób istotny zmiejsza się uprawnienia. A co z dzisiejszymi morsami zarówno papierowymi jak i plastykowymi ?

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 10:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13874
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2384
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Cytuj:
ŻEGLARZ JACHTOWY - patent uprawniający do:

* prowadzenia jachtów żaglowych bez lub z pomocniczym napędem mechanicznym o długości całkowitej do 8,5 m po wodach morskich w strefie do 2 Mm od brzegu, w porze dziennej.


Ten zapis już nie występuje w nowych kompetencjach.
Kogoś to zmartwiło ?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 10:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Czytajcie ze zrozumieniem. To nie jest o patentach wydawanych na podstawie ustawy, tylko o certyfikatach kompetencji wydawanych samodzielnie przez PZŻ - tak samo jak wydaje np. RYA!

Nikomu nic nie zabierają, nie są obowiązkowe i nie są uprawnieniami!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 10:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Carlo napisał(a):
Czytajcie ze zrozumieniem. To nie jest o patentach wydawanych na podstawie ustawy, tylko o certyfikatach kompetencji wydawanych samodzielnie przez PZŻ - tak samo jak wydaje np. RYA!

Ale jestem pewny, że takie same zdanie ma PZŻ w propozycji do rozporządzenia.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 10:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Carlo napisał(a):
Czytajcie ze zrozumieniem. To nie jest o patentach wydawanych na podstawie ustawy, tylko o certyfikatach kompetencji wydawanych samodzielnie przez PZŻ - tak samo jak wydaje np. RYA!

Ażeby stwierdzić czyjeś kompetencje, potrzebny obowiązkowy kurs na certyfikaty kompetencji. Chyba po to, ażeby lepiej stwierdzić :wink:

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 10:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13874
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2384
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Carlo napisał(a):
Czytajcie ze zrozumieniem. To nie jest o patentach wydawanych na podstawie ustawy, tylko o certyfikatach kompetencji wydawanych samodzielnie przez PZŻ - tak samo jak wydaje np. RYA!

Nikomu nic nie zabierają, nie są obowiązkowe i nie są uprawnieniami!


W takim razie czym jest certyfikat, jeżeli nie uprawnieniem ?
Dla porównania podałem jedno z uprawnień posiadacza patentu żeglarz jachtowy, czego nie ma w certyfikacie żeglarz jachtowy...i tu moje pytanie Kogoś to zmartwiło ?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 10:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
elektryczny napisał(a):
obowiązkowy kurs na certyfikaty kompetencji

Jeśli dobrze się doczytałem, zamiast kursu można się wykazać o 100 godzin dłuższym stażem.

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 11:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17669
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4531
Otrzymał podziękowań: 4285
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Wojciech1968 napisał(a):
Carlo napisał(a):
Nikomu nic nie zabierają, nie są obowiązkowe i nie są uprawnieniami!

czym jest certyfikat, jeżeli nie uprawnieniem ?

Jest potwierdzeniem, że delikwent wie i umie to, co w certyfikacie napisane.
Certyfikat, sam z siebie, nie uprawnia do niczego - jeno potwierdza zdobytą wiedzę i umiejętności.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 11:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Wojciech1968 napisał(a):
W takim razie czym jest certyfikat, jeżeli nie uprawnieniem?
Certyfikat jest potwierdzeniem posiadania umiejętności. Umiejętności z uprawnieniami nie mają nic wspólnego.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 11:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
WhiteWhale napisał(a):
Jeśli dobrze się doczytałem, zamiast kursu można się wykazać o 100 godzin dłuższym stażem.

Doczytałeś dobrze, dużo lepiej ode mnie :oops:

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 11:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
WhiteWhale napisał(a):
elektryczny napisał(a):
obowiązkowy kurs na certyfikaty kompetencji

Jeśli dobrze się doczytałem, zamiast kursu można się wykazać o 100 godzin dłuższym stażem.


Wygląda na to, że masz rację! :-)

Obowiązek szkolenia byłby (rozumiejąc literalnie powyższy tekst) tylko na stopień żeglarza jachtowego.
Ale po raz pierwszy od kilkudziesięciu lat można przejść drabinkę stopni bez żadnego szkolenia. Pod warunkiem, że zacznie się od sternika jachtowego (nie jest obowiązkowe ani szkolenie ani żeglarz jachtowy).

Kolejna sprawa. Mając jakiś (w domyśle: głównie brytyjski) certyfikat kompetencji można wskoczyć w środek drabinki. Już sam fakt tłumaczenia na angielski sugerowałby, co PZŻ mógłby uznawać. Jeśli dobrze rozumiem np. RYA Yachmaster Offshore byłby akceptowany na równi z jachtowym sternikiem morskim i możnaby po odbyciu 600h. stażu od zdobycia podejść do egzaminu na kapitana jachtowego PZŻ. Bez żadnej historii szkoleń i stopni PZŻ. Czujecie? Toż to wygląda rewolucyjnie! Chyba ktoś włamał się na stronę PZŻ i podpiął to. Wierzycie, że to mogło powstać w głowie działaczy PZŻ?

Inna rzecz, że nie wiem po co RYA Yachtmaster miałby chęć zdobycia PZŻ-towskiego kapitana jachtowego? Bo skoro PZŻ uznaje jego kompetencje, to jedyny przypadek sensowności byłby, gdyby ktoś wyczarterował w Polsce jacht i oświadczył, że płynie na ocean. Przyznacie, że bardzo hipotetyczna wizja.

Natomiast przykra sprawa z ograniczeniem żeglarzowi jachtowemu pływania po morzu. Myślę, że to też z chęci unifikacji tego stopnia z różnymi certyfikatami europejskimi.

Kolejna sprawa to wymóg odbycia stażu oficerskiego na jachtach powyżej 16m. Ile znacie jachtów polskich 16-20m.? W praktyce i tak PZŻ-towi chodzi o duże żaglowce.

I jeszcze jeden pozytyw! Zwróćcie uwagę, że nowa ISSA ma podobną drabinkę stopni do RYA czy "nowego PZŻ". A zatem ew. wzajemna uznawalność certyfikatów w trójkącie PZŻ-RYA-ISSA byłąby prosta do zrobienia.

Nie chcę zapeszać. Ale wygląda to obiecująco! Jeśli jeszcze egzaminy byłyby podobnej trudności czyli np. jachtowy sternik morski = RYA Yachtmaster Offshore a kapitan jachtowy to suma egzaminu RYA Yachtmaster Offshore + Ocean to oznaczałoby, że nastała w Polsce normalność. No prawie. Bo jeszcze 'tylko' trzebaby znieść obowiązkowość patentów.

No cóż! To brzmi zbyt pięknie, aby było prawdziwe. Uszczypnijcie mnie, bo chyba śnię.

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 11:40 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Kuracent napisał(a):
Ale po raz pierwszy od kilkudziesięciu lat można przejść drabinkę stopni bez żadnego szkolenia. Pod warunkiem, że zacznie się od sternika jachtowego (nie jest obowiązkowe ani szkolenie ani żeglarz jachtowy).

Przeczytaj dokładnie projekt.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 11:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13874
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2384
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Maar napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
W takim razie czym jest certyfikat, jeżeli nie uprawnieniem?
Certyfikat jest potwierdzeniem posiadania umiejętności. Umiejętności z uprawnieniami nie mają nic wspólnego.

Zatem certyfikat nie uprawnia do prowadzenia jachtów zgodnie z wydanymi kompetencjami ?.
Czegoś tu nie rozumie...Powstaje...
Cytuj:
SYSTEM CERTYFIKATÓW
System przewiduje 4 stopnie żeglarskie będące certyfikatami kompetencji PZŻ:
1. Żeglarz jachtowy (inland skipper),
2. Sternik jachtowy (coastal skipper),
3. Jachtowy sternik morski (offshore skipper),
4. Kapitan jachtowy (ocean yachtmaster).

I jeżeli certyfikat jest potwierdzeniem posiadania umiejętności to czemu ma on służyć ?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 11:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Potwierdzeniu umiejętności, dla wielu to znacznie więcej niż patent- uprawnienie, np. dla firm ubezpieczeniowych, dla czarterodawców gdzie coś takiego jak obowiązek nie mieści się w głowie, dla ludzi którzy wolą coś umieć niż mieć napisane że mogą,etc.

Wiem, wiem nie możesz tego zrozumieć, ale to skaza naszym systemem. Może za dużo tych medali....


Ostatnio edytowano 2 mar 2011, o 12:02 przez Carlo, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 11:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
ins napisał(a):
Kuracent napisał(a):
Ale po raz pierwszy od kilkudziesięciu lat można przejść drabinkę stopni bez żadnego szkolenia. Pod warunkiem, że zacznie się od sternika jachtowego (nie jest obowiązkowe ani szkolenie ani żeglarz jachtowy).

Przeczytaj dokładnie projekt.


A jednak masz rację, nie do końca jest tak pięknie. Bo to duży ruch wstecz: wymaganie od sternika jachtowego, aby wcześniej zdobył żeglarza jachtowego.
A jak ktoś mieszka nad morzem i tylko żeglarstwo morskie go interesuje?
I ma wkuwać oznakowanie szlaków śródlądowych? Gdzie w życiu z własnej chęci nie będzie pływał! Ma poznawać właściwości jachtu mieczowego a chce pływać tylko na balastowych. Absurd.

Jeśli jednak czytam dobrze, to osoby, które mają dzisiaj żeglarza jachtowego, mogą dojść do dowolnego wyższego stopnia bez szkoleń (kosztem większych staży).

Co do 'dziwactw' tego projektu, można jeszcze dodać wymóg dwóch pozytywnych opinii różnych osób. W ten sposób wyklucza się osoby, które same nauczyły się żeglować i np. przechodziły stopniowo na coraz większe łódki. Wyklucza też tych, co pływali od dziecka z ojcem. No chyba, że z jednego z rejsów opinię wystawi matka (jeśli ma odpowiednie kompetencje). Wyklucza też tych, co mają ulubionego kapitana i nie chcą ryzykować. Pływają ciągle z nim.

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 12:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Kuracent napisał(a):
Jeśli jednak czytam dobrze, to osoby, które mają dzisiaj żeglarza jachtowego, mogą dojść do dowolnego wyższego stopnia bez szkoleń (kosztem większych staży).


Staży i egzaminów,

Kuracent napisał(a):
Co do 'dziwactw' tego projektu, można jeszcze dodać wymóg


Hmmm jako że ma to być nieobowiązkowy certyfikat, to mogą sobie dowolne dziwactwa wymyślać.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 12:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13874
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2384
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Carlo napisał(a):
Potwierdzeniu umiejętności, dla wielu to znacznie więcej niż patent- uprawnienie, np. dla firm ubezpieczeniowych, dla czarterodawców gdzie coś takiego jak obowiązek nie mieści się w głowie, dla ludzi którzy wolą coś umieć niż mieć napisane że mogą,etc.

Wiem, wiem nie możesz tego zrozumieć, ale to skaza naszym systemem. Może za dużo tych medali....


Czy wybrane warunki dopuszczenia do egzaminu nie stanowią obowiązku/musu o którym piszesz, że certyfikat tego nie posiada ???.
Właściwie to brakuje mi jeszcze medalu za co ...przypomnij Carlo.
Cytuj:
b) odbycie kursu szkoleniowego.(żeglarz jachtowy)

d) odbycie stażu na jachtach żaglowych, w rejsach po wodach wewnętrznych i morskich, po uzyskaniu certyfikatu żeglarza jachtowego, obejmującego 400 godzin żeglugi (lub 300 godzin żeglugi oraz uczestnictwo w kursie obejmującym zajęcia praktyczne i teoretyczne - kurs musi się odbyć w ośrodku szkoleniowym i trwać co najmniej 9 dni):(sternik jachtowy)

d) odbycie stażu na jachtach żaglowych, w rejsach po wodach morskich, po uzyskaniu certyfikatu sternika jachtowego, obejmującego 600 godzin żeglugi (lub 500 godzin żeglugi oraz uczestnictwo w kursie obejmującym zajęcia praktyczne i teoretyczne, kurs musi się odbyć w ośrodku szkoleniowym i trwać co najmniej 9 dni):(jachtowy sternik morski)

c) odbycie stażu na jachtach żaglowych, w rejsach po wodach morskich, po uzyskaniu certyfikatu jachtowego sternika morskiego, obejmującego 600 godzin żeglugi (lub 500 godzin żeglugi oraz uczestnictwo w kursie obejmującym zajęcia praktyczne i teoretyczne, kurs musi się odbyć w ośrodku szkoleniowym i trwać co najmniej 9 dni):(kapitan jachtowy)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 12:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Oczywiście, że nie. Tego certyfikatu nie musisz zdobywać! Możesz jak chcesz, ale wtedy oczywiście zgodnie z tym co sobie zażyczą.

*****

Wojciech1968 napisał(a):
Właściwie to brakuje mi jeszcze medalu za co


czytanie ze zrozumeniem


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 12:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wydaje mi się, że PZŻ szykuje sobie obejście problemu "akademickiego szkolenia", na które czają się ostatnio różni potencjalni beneficjenci. Bo szkolenie do związkowych certyfikatów, będzie przeprowadzane przez związkowych instruktorów i potwierdzane przez związkowych egzaminatorów. W sumie byłoby to nawet nieźle, skoro mają być honorowane inne (np. ISSA) certyfikaty. Wszystko obok i niezależnie od państwowych patentów. Ciekawe co z tego wyniknie.

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 12:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13874
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2384
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Carlo napisał(a):
Czytajcie ze zrozumieniem.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 12:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Cytuj:
Wydaje mi się, że PZŻ szykuje sobie obejście problemu

W końcu podjęli konstruktywne działania, a nie tylko lobbing. To in plus.

In minus natomiast to, że mimo to lobbują za obowiązkiem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 12:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Kuracent napisał(a):
Kolejna sprawa to wymóg odbycia stażu oficerskiego na jachtach powyżej 16m. Ile znacie jachtów polskich 16-20m.? W praktyce i tak PZŻ-towi chodzi o duże żaglowce.

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia/


No jednak jachtów w tych widełkach jest zdecydowanie więcej niż tych ponad 20. A na dodatek ogranicza się staż na owych żaglowcach do 100 godzin, co wydaje mi się dosyć racjonalne. Pażywiom - uwidim jak mawiają Amerykanie. :wink:

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 12:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Maar napisał(a):
Certyfikat jest potwierdzeniem posiadania umiejętności. Umiejętności z uprawnieniami nie mają nic wspólnego.

To dlaczego na moim obowiązkowym patencie w igliszu pisze certificata of competency?
Moim zdaniem PZŻ teraz pisze "certyfikaty kompetencji", ale będzie to forsował jako patent i takie swoje stanowisko przekazał do ministerstwa w ramach konsultacji. Ten nagłówek, to zasłona dymna

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 12:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13874
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2384
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Carlo napisał(a):
Tego certyfikatu nie musisz zdobywać! Możesz jak chcesz, ale wtedy oczywiście zgodnie z tym co sobie zażyczą.

Carlo ja Ciebie proszę, czy życzenia odgrywają jakąś rolę w ustanowieniu prawa?
Jest nakaz, zakaz, obowiązek, regulamin, przepis, kodeks...w przepisach nie ma życzeń...życzenia to Zbieraj przyjmuje.

Zatem jak ktoś będzie chciał uzyskać certyfikat to musi wg warunków dopuszczenia do poszczególnych egzaminów odbyć kurs w ośrodku szkoleniowym.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 12:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Cape napisał(a):
Moim zdaniem PZŻ teraz pisze "certyfikaty kompetencji", ale będzie to forsował jako patent i takie swoje stanowisko przekazał do ministerstwa w ramach konsultacji


Może i tak, ale Ministerstwo nie koniecznie ich posłucha, zresztą tak czy inaczej konsultacje społeczne muszą się odbyć.
Wejdź sobie na stronę KSz PZŻ - też tam płaczą że Ministerstwo ich zlewa i piszą kolejne pisma.

*****

Wojciech1968 napisał(a):
Zatem jak ktoś będzie chciał uzyskać certyfikat to musi wg warunków dopuszczenia do poszczególnych egzaminów odbyć kurs w ośrodku szkoleniowym.


1. Istotny jest CHCIAŁ! Czy ktoś Cię zmusza do robienia ceryfikatu ISSA, RYA? Już prościej Ci tego nie wytłumaczę - dobrowolność polega na tym, że chcę/nie chcę ,a nie na muszę/nie muszę
2. Nie będzie musiał zrobić żadnego kursu na certyfikaty PZŻ (wyłączając żeglarza jachtowego). Konfabulujesz.

*****

Wojciech1968 napisał(a):
Carlo ja Ciebie proszę, czy życzenia odgrywają jakąś rolę w ustanowieniu prawa?


A od kiedy to PZŻ stanowi prawo? Konfabulujesz.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 13:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13874
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2384
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Carlo napisał(a):

Wojciech1968 napisał(a):
Zatem jak ktoś będzie chciał uzyskać certyfikat to musi wg warunków dopuszczenia do poszczególnych egzaminów odbyć kurs w ośrodku szkoleniowym.


1. Istotny jest CHCIAŁ! Czy ktoś Cię zmusza do robienia ceryfikatu ISSA, RYA? Już prościej Ci tego nie wytłumaczę - dobrowolność polega na tym, że chcę/nie chcę ,a nie na muszę/nie muszę
2. Nie będzie musiał zrobić żadnego kursu. Konfabulujesz.


Carlo napisał(a):
Potwierdzeniu umiejętności, dla wielu to znacznie więcej niż patent- uprawnienie, np. dla firm ubezpieczeniowych, dla czarterodawców gdzie coś takiego jak obowiązek nie mieści się w głowie, dla ludzi którzy wolą coś umieć niż mieć napisane że mogą,etc.

Tu mącisz wodę, dlatego że zachwalasz certyfikat (potwierdzenie umiejętności) jaki to on znaczący dla firm ubezpieczeniowych i czarterodawców.
Z tym, że w tym Twoim certyfikacie i jego warunkach pisze kurs musi się odbyć w ośrodku szkoleniowym i trwać co najmniej 9 dni.
Zatem nadal patent żeglarski i certyfikat to szereg uwarunkowań do spełnienia.


Carlo napisał(a):
A od kiedy to PZŻ stanowi prawo? Konfabulujesz.

Nie napisałem, ze PZŻ stanowi prawo. Insynuujesz nieprawdę.
PZŻ lobbuje i to wystarczy. Prawa ustanowi inny urząd.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 13:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Wojciech1968 napisał(a):
Z tym, że w tym Twoim certyfikacie i jego warunkach pisze kurs musi się odbyć w ośrodku szkoleniowym i trwać co najmniej 9 dni.

Wojtek jak cytujesz to cytuj po całości a nie tylko tekst który Ci odpowiada.
Cytuj:
obejmującego 400 godzin żeglugi (lub 300 godzin żeglugi oraz uczestnictwo w kursie obejmującym zajęcia praktyczne i teoretyczne - kurs musi się odbyć w ośrodku szkoleniowym i trwać co najmniej 9 dni)

Zacytowałem wymagania na sternika. Podkreślenie moje.

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2011, o 14:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Mi już ręce opadły i nie mam siły mu tłumaczyć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 104 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL