Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 6 sie 2025, o 18:28




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 21:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
przemek napisał(a):
Własnie do tego dążę. Cartoper, Bobcat i Kociak, są na bardzo podobnym poziomie komplikacji, co punt Łukasza. Zauważ, że składają się z podobnej ilości elementów co proste Scow. Jedyna różnica, (oprócz wspomnianej wcześniej skrzynki) to to, że sklejkę trzeba mocniej pogiąć. Weź na przykład twojego ulubionego GIS a. Poszycie to mniej elementów niż w Scow, a konstrukcja wewnętrzna taka sama. Mniej patyków do ostrugania, bo maszt jest tylko jaden. Wydaje mi się że mógł by być prostszy w budowie niż punt.
Dla mnie sprawa prosta. Przy tej samej ilości materiału, przy bardzo podobnej skali trudności, wybieram łódkę która mi się bardziej podoba. No chyba że komuś bardziej podoba się proste Scow.

Tak, GIS jest jednym z moich ulubionych, ale lubię i inne, czasami ekstremalne pomysły.
Punt/scow ma (oprócz oczywistych mniejszych problemów z gięciem elementów poszycia - sklejka czwórka gnie się sama w palcach, ale szóstka już dużo trudniej) jeszcze jedną zaletę - maksymalnie dużą stateczność kształtu, przy minimalnej szerokości.
Ten sam, mój ulubiony Michael Storer, zainspirowany projektami Phila Bolgera zaprojektował np. coś takiego:
http://www.storerboatplans.com/Punt/Punt.html
Obrazek

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 21:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10933
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2623
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
To jest brzydkie....
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 21:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Co do stopnia skomplikowania, to wyznacznikiem może być długość wszystkich cięć i łączeń. Jutro spróbuję policzyć ilość dla SYI13.3 i 4metrowej łódki R.Wereszko.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 21:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
To jest brzydkie...
I co z tego? Jest maksymalnie funkcjonalne i maksymalnie proste. Może zbudować każdy. Moim zdaniem - nie jest brzydkie. :-P

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 21:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
lj78 napisał(a):
Co do stopnia skomplikowania, to wyznacznikiem może być długość wszystkich cięć i łączeń.
I np. to, czy cięcia są po liniach prostych, czy po krzywych - cięcie po linii prostej można wykonać przy prowadnicy, nawet na pile tarczowej. Takie linie cięcia mają np. łodzie typu dory - były pierwotnie poszywane prostymi deskami, za wyjątkiem pierwszej deski poszycia burty (zwanej garboard) licząc od dna, wszystkie następne (zwykle 3-4) były proste.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10933
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2623
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Catz napisał(a):
To jest brzydkie...
I co z tego? Jest maksymalnie funkcjonalne i maksymalnie proste. Może zbudować każdy. Moim zdaniem - nie jest brzydkie. :-P

Niby nic...Jest takie powiedzenie: "z brzydkiej lodki widoki sa tak samo piekne"...
Gorzej, jak w "widoki" wpisuja sie lodki "maksymalnie funkcjonalne i maksymalnie proste.", czyli toporne i szpetne.
Zeby Ci ulatwic odpowiedz: absolutnie nie zaliczam sie do populyzatorow i rozpowszechniaczy zeglarstwa. Uwazam wrecz, ze juz jest tego duzo za duzo i ponosze z tego tytulu wymierne i konkretne straty! :D
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 21:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
Niby nic...Jest takie powiedzenie: "z brzydkiej lodki widoki sa tak samo piekne"...
Gorzej, jak w "widoki" wpisuja sie lodki "maksymalnie funkcjonalne i maksymalnie proste.", czyli toporne i szpetne.
Moim zdaniem, gorszą szpetotą charakteryzują się pretensjonalne, wystylizowane mydelniczki, jakich wokół tysiące. Prosta, drewniana skrzynka, jest prostą, drewnianą skrzynką - niczego nie udaje, jest funkcjonalna i tyle.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 21:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10933
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2623
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Catz napisał(a):
Niby nic...Jest takie powiedzenie: "z brzydkiej lodki widoki sa tak samo piekne"...
Gorzej, jak w "widoki" wpisuja sie lodki "maksymalnie funkcjonalne i maksymalnie proste.", czyli toporne i szpetne.
Moim zdaniem, gorszą szpetotą charakteryzują się pretensjonalne, wystylizowane mydelniczki, jakich wokół tysiące. Prosta, drewniana skrzynka, jest prostą, drewnianą skrzynką - niczego nie udaje, jest funkcjonalna i tyle.

Slusznie i wole takie...Tyle, ze "maksymalnie funkcjonalne" znaczy teraz czesto "z klimatyzacja i video" ;)
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 21:52 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
robhosailor napisał(a):
Punt/scow ma (oprócz oczywistych mniejszych problemów z gięciem elementów poszycia - sklejka czwórka gnie się sama w palcach, ale szóstka już dużo trudniej)


Tu właśnie widzę słaby punkt konstrukcji Łukasza. Według mnie na dno sklejka 6mm to ciut za mało. Potrzeba by było to mocno usztywnić. Storer małe denko z jednego arkusza usztywnił czterema (??) grodziami i trzema wzdłużnikami. W jednym z kanciaków miałem poszycie dna z 6mm,o wymiarach ~100x~160cm, usztywnione stępką i dość mocno się gięło. Aurora ma podłogę kokpitu, wielkości arkusza, z 6mm sklejki, podpartą dwiema grodziami i usztywnioną dodatkowo dwoma wzdłużnymi listwami i też jest dosyć elastyczna. Według mnie, 8mm to minimum.

robhosailor napisał(a):
Możesz się jednak spodziewać, że... Scow Łukasza będzie szybszy od Twojego Kociaka.


Podpuszczasz?? :) No to co Łukasz? budujemy i regaty? :)
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 22:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
"maksymalnie funkcjonalne" znaczy teraz czesto "z klimatyzacja i video" ;)
Nie u mnie - jestem po szkole, która kontynuowała mentalnie tradycje Bauhausu i szkoły designu w Ulm - funkcjonalne, czyli ukształtowane przez funkcję - ujawniające funkcję, materiał i technologię w swojej formie.

przemek napisał(a):
Tu właśnie widzę słaby punkt konstrukcji Łukasza. Według mnie na dno sklejka 6mm to ciut za mało. Potrzeba by było to mocno usztywnić. Storer małe denko z jednego arkusza usztywnił czterema (??) grodziami i trzema wzdłużnikami. W jednym z kanciaków miałem poszycie dna z 6mm,o wymiarach ~100x~160cm, usztywnione stępką i dość mocno się gięło. Aurora ma podłogę kokpitu, wielkości arkusza, z 6mm sklejki, podpartą dwiema grodziami i usztywnioną dodatkowo dwoma wzdłużnymi listwami i też jest dosyć elastyczna. Według mnie, 8mm to minimum.
Nie sądzę, żeby dno łódki Łukasza było zbyt wiotkie. Dno BETH nie ma stępki, są tam dwie nakładki i dwie listwy pod dnem. Dno GIS-a podobnie. Handypunt jest motorowy, więc tam są inne obciążenia dna. No i - te łódki nie mają chodzić po pełnym morzu.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 22:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Przemek, chętnie podniosę rękawice, jak tylko skończę ProaCat'a ;)
Co do wzmocnienia dna, to od spodu wzmocnione czterema redanami 20x30 mm - naklejone na gotowym kadłubie, usztywnia go wystarczajaco.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 22:09 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
robhosailor napisał(a):
Nie sądzę, żeby dno łódki Łukasza było zbyt wiotkie. Dno BETH nie ma stępki, są tam dwie nakładki i dwie listwy pod dnem.


No i jeszcze chyba cztery grodzie?? W sumie sporo usztywnień, a w najszerszym miejscu ma 80cm? I zdaje się też kiedyś mówiłeś że dno się ugina??
robhosailor napisał(a):
No i - te łódki nie mają chodzić po pełnym morzu.

Na rzeki też mocne dno bywa przydatne :)
Pozdrawiam
Przemek

*****

lj78 napisał(a):
Przemek, chętnie podniosę rękawice, jak tylko skończę ProaCat'a

No ja też mam coś do dokończenia najpierw, więc umowa stoi.
lj78 napisał(a):
Co do wzmocnienia dna, to od spodu wzmocnione czterema redanami 20x30 mm - naklejone na gotowym kadłubie, usztywnia go wystarczajaco.

Ha ha, dodatkowa powierzchnia zmoczona, przechyla szalę na moją strone :D
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 22:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
przemek napisał(a):
robhosailor napisał(a):
Dno BETH nie ma stępki, są tam dwie nakładki i dwie listwy pod dnem.
No i jeszcze chyba cztery grodzie?? W sumie sporo usztywnień, a w najszerszym miejscu ma 80cm? I zdaje się też kiedyś mówiłeś że dno się ugina??
Nie ugina się, aby to miało sprawiać jakiś problem - a jak np. wliziesz do sklejkowej łódki o tradycyjnej konstrukcji wręgowej (np. P7) stojącej na brzegu, to masz szansę ją bardzo popsuć.

przemek napisał(a):
robhosailor napisał(a):
No i - te łódki nie mają chodzić po pełnym morzu.
Na rzeki też mocne dno bywa przydatne :)
Jak przywalisz odpowiednio mocno w kamień, czy kołek drewniany (nie mówiąc o stalowej szynie) to wywalisz grubą sklejkę, a nawet możesz rozerwać laminat, pogiąć blachę...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2011, o 21:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10933
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2623
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Nie u mnie - jestem po szkole, która kontynuowała mentalnie tradycje Bauhausu i szkoły designu w Ulm - funkcjonalne, czyli ukształtowane przez funkcję - ujawniające funkcję, materiał i technologię w swojej formie.

MJS chyba skonczyl ta sama szkole... I kilka uroczych szalenstw popelnil. ;)
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2011, o 21:32 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
robhosailor napisał(a):
unkcjonalne, czyli ukształtowane przez funkcję - ujawniające funkcję, materiał i technologię w swojej formie.
robhosailor napisał(a):
Prosta, drewniana skrzynka, jest prostą, drewnianą skrzynką - niczego nie udaje

A w prostej drewnianej skrzynce, można np jabłka trzymać :lol: :lol:
A co do materiału i technologii. Na skrzynki, to najlepsze są solidne dechy.
Co do sklejki, to pisałem o małej sztywności sklejki 6mm na płaskich powierzchniach. Po kadłubie Aurory zbudowanej z sklejki gr 4mm i mocno torturowanej (znaczy obginanej), dało sie chodzić. Wzmocniona laminatem jest bardzo mocna.
Pozdrawiam
Przemek

*****

No i ta podniesiona przez Łukasza rękawica spokoju mi nie daje. Może w ramach popularyzacji Instant boat zorganizować by jakieś niby regaty, zlot instantów?? Jestem gotów popełnić na taką imprezę swojego Kociaka. Mogło by być ciekawie.
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2011, o 21:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
przemek napisał(a):
Co do sklejki, to pisałem o małej sztywności sklejki 6mm na płaskich powierzchniach

Przemek, ale w SYI dno nie jest całkowicie płaskie, jest to wycinek walca, co już samo w sobie usztywni konstrukcję.
W tym przypadku masz płaskie dno - http://www.duckworksbbs.com/plans/jim/polepunt/index.htm - wzmocnień niewiele, i nie widać by miała problem ze sztywnością . :)

**********
Ale najwcześniej w 2012 :)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2011, o 22:30 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Nie wiem jak grube dno jest w Polepuncie. Ale np: płaskodenne pasje Maderskiego- 10mm, podobny punt Atkina Lilypad (długość 12stóp z groszami)-sklejka 3/8 czyli 10mm, nawet w małym optymiście jest z tego co pamietam 12mm.
Oczywiście dużo zależy od ilości wzmocnień i usztywnień.
Kłócił się nie będę. Zbuduj z 6mm i zobaczymy.
lj78 napisał(a):
Ale najwcześniej w 2012

Wtedy to koniec świata ma być :lol: . A Twój Proacat to też instant.
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2011, o 06:26 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Zgadzam się z Przemkiem. Po zbudowaniu Pasji 400 już wszystkie dna robiłem z 10. Dużo więcej nie waży, a jest sztywne i pewne. Załączam rownież zdjęcie Jungi z 6 plus usztywnienia. Pracochłonne i niewygodne na maxa :lol:
marek


Załączniki:
IMG_2045.JPG
IMG_2045.JPG [ 781.33 KiB | Przeglądane 3199 razy ]
IMG_1998.JPG
IMG_1998.JPG [ 945.95 KiB | Przeglądane 3199 razy ]

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2011, o 08:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2009, o 15:51
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa, Gdańsk
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 637
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
marek48100 napisał(a):
Załączam rownież zdjęcie Jungi z 6 plus usztywnienia.


Jej.
Dawno temu moja najbardziej ulubiona konstrukcja z książki "Sam zbuduj łódź". Jak fajnie że ktoś ją zbudował. Pls wrzuć więcej fotek tej ślicznej łódeczki ;-)

Pozdrawiam,
Andrzej

_________________
http://www.dobrewiatry.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2011, o 11:31 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Mówisz - masz :D
marek


Załączniki:
IMG_2067.JPG
IMG_2067.JPG [ 1.05 MiB | Przeglądane 3159 razy ]
IMG_2018.JPG
IMG_2018.JPG [ 796.22 KiB | Przeglądane 3159 razy ]
IMG_2016.JPG
IMG_2016.JPG [ 837.01 KiB | Przeglądane 3159 razy ]

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2011, o 17:15 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Narysowałem sobie tak na szybko, taką łódkę do szybkiego przyrządzenia.
Wystarczy cztery arkusze sklejki 122x244.
Wyszło 350cm długie i 120 szerokie oraz ciut ponad 7m żagla.
Wszystkie krawędzie burt to linie proste.
Proste szybkie, łatwe, czyli typowe instant. Jak wam sie podoba??
Pozdrawiam
Przemek


Załączniki:
Clipboard IBIS.jpg
Clipboard IBIS.jpg [ 53.79 KiB | Przeglądane 3577 razy ]

Za ten post autor przemek otrzymał podziękowania - 2: LukasJ, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2011, o 18:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
przemek napisał(a):
Proste szybkie, łatwe, czyli typowe instant. Jak wam sie podoba??
Bardzo, bardzo!!! :D
Gisowate takie trochę ;) - kojarzy mi się z pewną koncepcją Michaela Storera zwaną SOG (Son of GIS):

Obrazek

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2011, o 18:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Piękne! Ty to masz cierpliwość do tego Delftshipa :)
Teraz jeszcze tylko plany do zrobienia i panowie Maderski i Wereszko mają poważną konkurencję :)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2011, o 18:51 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
robhosailor napisał(a):
Gisowate takie trochę - kojarzy mi się z pewną koncepcją Michaela Storera zwaną SOG (Son of GIS):


Widocznie Storer ma podobny pogląd na instant, jak ja :lol: :lol: :lol:
Moja ma uchylne płetwy, bardziej pasujące do naszych śródlądowych warunków, i "rozbudowaną funkcję wioślarską" dzięki olbrzymiej nakładce na skrzynce mieczowej. Przy takiej podłużnej ławce i dwóch parach gniazd dla dulek, można ładnie zrównoważyć łódkę pływając samemu, w dwie, lub trzy osoby.
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2011, o 18:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
przemek napisał(a):
Widocznie Storer ma podobny pogląd na instant, jak ja :lol: :lol: :lol:
Moja ma uchylne płetwy, bardziej pasujące do naszych śródlądowych warunków, i "rozbudowaną funkcję wioślarską" dzięki olbrzymiej nakładce na skrzynce mieczowej. Przy takiej podłużnej ławce i dwóch parach gniazd dla dulek, można ładnie zrównoważyć łódkę pływając samemu, w dwie, lub trzy osoby.
Możliwe, bo "instanty" Michaela Storera, zwykle są bardziej wyrafinowane i "podobne do łódek", niż "instanty" Jima Michalaka.

SOG również ma rozbudowaną funkcję wioślarską - wioślarz siedzi na pokładzie wzmacniającym skrzynię mieczową, ale wyłącznie po wyjęciu miecza ze skrzyni.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2011, o 18:58 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
lj78 napisał(a):
Piękne! Ty to masz cierpliwość do tego Delftshipa


Bardziej wprawę niż cierpliwość. Przerysowanie z kartki do programu zajęło mi niespełna godzinkę, plus pól na korekty linii burt, które miały być koniecznie proste. Mam dosyć sporą "bibliotekę" plików part i np takielunek, czy odbojnice wstawiam jednym kliknięciem, lekko przerabiając.
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2011, o 19:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Przemek, powinieneś zrobić stronkę ze swoimi szkicami i planami, bo jakby pozbierać wszystkie twoje pomysły całkiem sporo by tego było :) Ja też mam już sporo szkiców i postanowiłem zrobić sobie takie coś:
http://jeleniewskiboats.blogspot.com/

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2011, o 19:31 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
lj78 napisał(a):
Przemek, powinieneś zrobić stronkę ze swoimi szkicami i planami, bo jakby pozbierać wszystkie twoje pomysły całkiem sporo by tego było Ja też mam już sporo szkiców i postanowiłem zrobić sobie takie coś:
http://jeleniewskiboats.blogspot.com/


Całkiem przyjemna stronka. Ja w sumie wpakowałem się na doczepkę, do Marka Błażko, nik forumowy marek48100. Na własną strone mam zbyt mało materiału (czytaj dokonań :) ). Stronę Marka tworzył jego Syn pod bacznym Nadzorem właściciela. Ja w sumie nie miałem nic do powiedzenia. Nawet za bardzo czasu nie mam na dodanie nowych rysunków czy zdjęć, za co mocno od Marka obrywam. Tu można zobaczyć. http://boatbuilders.glt.pl/
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2011, o 19:51 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
A co - nie podoba się ? :D
Kiedy wreszcie prześlesz rysunki i zdjęcia ????
marek

*****

Poza tym jest jeszcze nie skończona (Twoje uwagi też były uwzględniane :lol: ) i na dodatek ma być jeszcze po amerykańsku

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2011, o 20:03 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
marek48100 napisał(a):
A co - nie podoba się ?

Coś się nie odzywają. Niewiadomo, czy zamurowało, czy szkoda słów :lol: :lol:
marek48100 napisał(a):
Kiedy wreszcie prześlesz rysunki i zdjęcia ????

Jak zwykle za raz albo za miesiąc :lol: :lol:
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 243 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL