Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 1 lip 2025, o 09:53




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 267 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 lut 2014, o 22:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13985
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Piszesz o Wiedźmie czy o Śmigłym?

Bo przypomniałem sobie,
że ja liczyć przecież nie umiem ;)
MJS

ps warto by to jeszcze wiedzieć dla pustaka i dla żelazka. :rotfl:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 22:11 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
a ile tego capsize ratio ma setka, becker czy np maxus kilowy.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 22:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12544
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ja mam wrażenie, że te spory się rozmijają. I diabeł tkwi w szczegółach tak naprawdę. Bo często nie same idee są do bani, ale ich wykonanie.
Nowe jachty są szybsze, ale czasami pod wiatr od pewnej siły tegoż wiatru nie idą. I to jest do bani tak naprawdę.
Od czego to zależy? Ano od wszystkiego, i w niczym nie można przesadzić. Czyli np fajny kadłub, ale za mała płetwa balastowa. Jest wtedy szybciej na spokojnej wodzie, ale pod silny naprawdę wiatr to nie pójdzie, bo będzie za mały opór boczny w stosunku do tego, co jest nad wodą (za wysokie burty czy kabina). Tak samo, są jachty, które się zachowują przyzwoicie, ale pod warunkiem, że się utrzymuje odpowiednią prędkość. Poniżej - tragedia. Ale odpowiednią prędkość nie zawsze się da. Bo albo w końcu trzeba odpocząć, albo jakaś awaria, albo choćby zmiana żagla. I w tym czasie robi się niefajnie. Tak samo nie jest zbyt fajny jacht, w którym potrzebny jest kask. Ale też nie jest fajny jacht, który ma cholernie mało miejsca, do wiatru chodzi 60 stopni i nie przekoczy prędkości 5 węzłów, a jak słabo wieje, to w ogóle stoi.
Były i stare jachty słabsze i lepsze, tak jak i są teraz. Teraz tylko zbyt często idzie się w wygodę i jachty wychodzą czasami mocno średnie.
Trzeba zgrać wszystko: kształt kadłuba, płetwy, wysokość burt, nadbudówek, takielunek, żagle, rozmieszczenie ciężaru, stateczność i jeszcze sporto innych rzeczy.
Chcę mieć jacht, który pływa w miarę szybko w różnych warunkach, ale jednoczesnie taki, który nie powie mi - ni dam rady, gdy się trzeba halsować pracowicie pod ósemkę. I jacht, który pod tę ósemkę zrobi to sprawnie nie wykańczając załogi.
Pływać tak jak na filmikach, testowo i bardzo szybko, na przeżaglowanym jachcie, nie da się w nieskończoność. W końcu trzeba odpuścić.

A że na tym samym kadłubie można pływać różnie, to może służyć przykład. W roku 2003 chcieliśmy się dostać z Gdyni do Świnoujścia na MP. Jacht to stary, poczciwy C-24 czyli Pallas, który naprawdę nieźle radzi sobie pod falę i wiatr. Tylko że nie zawsze... Nie udało się, a nasze płynięcie, pod dużą falę i wiatr około 7B było beznadziejne. Minęło kilka lat, jacht dostał nowe żagle, został wyremontowany, dostał wiele przydatnych rzeczy oraz o wiele bardziej świadomego sternika... W roku 2012 bez problemy wyszliśmy z Bałtijska w sztormową pogodę i bez problemu, tylko we dwójkę, dotarliśmy halsując, do Gdyni. Ten sam jacht, ten sam sternik, w zasadzie ta sama sytuacja... A różnica olbrzymia.
Ale było to/jest na kadłubie, który nie przekroczył pewnych granicznych parametrów i pływa poprawnie w każdej pogodzie.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 4: Colonel, Marian Strzelecki, piotr6, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 22:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13985
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ale my tu zimą teoretyzujemy tak sobie (chyba) głównie.
Gdzieś trzeba uprościć, więc upraszczamy; załogę, takielunek, żagle...
Niestety, albo na szczeście, nie ma odpowiedzi jednoznacznej.

Ja biadolę z tendencji, a Marek się z nich cieszy,
... no to ja biadole bardziej. :roll:
MJS

ps
Na priv już "przerobiliśmy" rajdy szosowe i terenowe. :lol:

ps2
Becker27 ma tak na oko 1,8
Setka też na oko 2,1
MX ze 2,4
ciekaw jestem czy sie bardzo mylę.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 22:38 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
MX 2,4? ja bym dał poniżej 2 ale za to Beckerowi podwyższył gdzieś do dwóch
oczywiście na oko.
Mimo wszystko dobrze,że nie robią jachtów wg Capsize ratio

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

a jak ma się capsize ratio do wymogów klasy Micro która mówi ,że jacht wstaje ze 190 stopni z paroma kiloma na topie?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 22:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
piotr6 napisał(a):
a jak ma się capsize ratio do wymogów klasy Micro która mówi ,że jacht wstaje ze 190 stopni z paroma kiloma na topie?
Z ilu?


Ostatnio edytowano 16 lut 2014, o 22:47 przez Były user, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 22:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12544
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A ile ma Granada 27? :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13985
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
"Precle" miały wymaganie wstawania ze 110 stopni
A MICRO każe sobie 10lkarnistra podnosić z 90* co zwykle daje podobne przechyły
MJS
ps
PIP550 :-P miał 25kg na topie z balastem wewnętrznym 240kg. :D

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 22:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12544
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
W sumie, to jak się zastanowić, to jacht łatwiej wstanie ze 190 stopni przechyłu niż ze 180. Najłatwiej wstanie z przechyłu 360 stopni :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 3: Były user, piotr6, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 22:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
waliant napisał(a):
Najłatwiej wstanie z przechyłu 360 stopni


Statycznie tak :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 22:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13985
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
waliant napisał(a):
W sumie, to jak się zastanowić, to jacht łatwiej wstanie ze 190 stopni przechyłu niż ze 180. Najłatwiej wstanie z przechyłu 360 stopni :)

tzw. przechył urojony :cool:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 23:02 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Piotrze, trzeba znać dane i podstawić... :-P
Tu masz wygodny kalkulator do porównań - zawiera też bazę danych różniastych łódek, a i da się podstawić metry :lol: Kelt jest w bazie, możesz porównywać. http://www.image-ination.com/sailcalc.html
Marian Strzelecki napisał(a):
Piszesz o Wiedźmie czy o Śmigłym?
ps warto by to jeszcze wiedzieć dla pustaka i dla żelazka. :rotfl:

O Wiedźmie, bo oryginalny Eric wychodzi jak moja: MC 42-43. To nie wiem jaką Moniia wstawia do wzorka wyporność... :roll:
A wielcem ciekaw jak podstawisz "zanurzenie kadłuba" do formułki na AVS - znaczy "Hull (not including the keel!) Draft in Feet... :rotfl:


Ostatnio edytowano 16 lut 2014, o 23:03 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, piotr6
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 23:03 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
a micro jakie ma ratio np. z podziałem na proto i turystyczne?

oczywiście, niezawodny Yigael-dzięki miało być 90.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 23:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
piotr6 napisał(a):
oczywiście, niezawodny Yigael-dzięki miało być 90.


Tak mi się wydawało. Doceń, że nie ja pierwszy zacząłem się szczerzyć ;)



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: piotr6
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 23:05 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ryś a gdzie ten kalkulator?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 23:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
piotr6 napisał(a):
Ryś a gdzie ten kalkulator?


Tu?

http://www.image-ination.com/sailcalc.html

Edit Ryś był szybszy ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 23:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12544
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dlatego warto zrobić pomiary ORC, bo ze świadectwa też sporo wynika, a i dane różne i różniste do analizy są :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 23:54 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Przejrzałem http://www.image-ination.com/sailcalc.html bardzo fajna rzecz, zwłaszcza na zimowe wieczory.
ale patrząc tylko na tabelkę nie odważyłbym wybierać jachtu i nie chodzi o kolor

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2014, o 00:31 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
waliant napisał(a):
wstanie ze 190 stopni przechyłu niż ze 180


w sumie tak, nie mogę znależc filmu z takiej próby stateczności, gdzię na YT był pokazany jacht z uchylnym kilem

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2014, o 00:34 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
piotr6 napisał(a):
Ppatrząc tylko na tabelkę nie odważyłbym wybierać jachtu i nie chodzi o kolor
A cóż chcesz wybierać - ma być 25" ? To ło, ten: :mrgreen:
http://photos.mostsailboats.org/1983-Va ... 176_13.jpg :-P


Ostatnio edytowano 17 lut 2014, o 00:55 przez Ryś, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2014, o 00:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
piotr6 napisał(a):
w sumie tak, nie mogę znależc filmu z takiej próby stateczności, gdzię na YT był pokazany jacht z uchylnym kilem


Jakiejś konkretnej?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2014, o 00:44 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
http://www.youtube.com/watch?v=xZSELJYb-Jg
http://www.youtube.com/watch?v=TvirAEVlt3g
http://www.youtube.com/watch?v=Ibp1oCQdY-M


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2014, o 00:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13985
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Tylko tam (na tych próbach) z reguły wstają nie mając masztu. znam jeden przypadek badań z ciężarem udającym maszt... ale to z przed kilkuuu lat.
Załącznik:
ocean planet bez wychylnego kila.jpg
ocean planet bez wychylnego kila.jpg [ 30.97 KiB | Przeglądane 4162 razy ]

Tylko tam jeszcze nie wychylali kila:
Załącznik:
Ocean pl z kilem i masztem.jpg
Ocean pl z kilem i masztem.jpg [ 22.23 KiB | Przeglądane 4162 razy ]



http://www.youtube.com/watch?v=Ibp1oCQdY-M
:oops:
No popatrz Pan juz sie nauczyli z masztem. :mrgreen:
ale nie do 190 stopni tylko na płask. :rotfl:

MJS

ps
Czy to ten co mu na początku ragat maszt poszedł?

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Ostatnio edytowano 17 lut 2014, o 00:52 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2014, o 00:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Moniia się nie przyzna co wstawia, bo to nieładnie Wiedźmie jej masę wypominać, jeszcze się zdenerwuje :) ale wstawia prawidłowo...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2014, o 00:55 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
RyśM napisał(a):
A cóż chcesz wybierać


np. lekkie zdziwienie

westerly fulmar c. ratio 2,03
westerly centaur c.ratio 1,8

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

własciciele pogo też by się załamaliby

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2014, o 00:59 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A Ty siem pytasz czemu te starsze wciąż w cenie :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2014, o 01:01 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
ale taka róznica między fulmarem a centaurem?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2014, o 01:02 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
No, projekt z innej epoki, myślem?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2014, o 01:13 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
fulmar raczej klasykiem i czołgiem jest ale rzeczywiście epoka dalej i mniej wypornosci na dziobie

http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=991


centaur tez no ale mniejszym

http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=671

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2014, o 13:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13985
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
piotr6 napisał(a):
RyśM napisał(a):
A cóż chcesz wybierać

np. lekkie zdziwienie
westerly fulmar c. ratio 2,03
westerly centaur c.ratio 1,8
własciciele pogo też by się załamaliby

Sam wskaźnik nie oddaje wszystkiego: 72 a32 to spora róznica.
Jeszcze powinien być wskaźnik fala /masa
Wiadomo, że lżejszy/mniejszy jacht będzie łatwiej poniewierany przez tą samą falę.
Dlatego im mniejszy jacht tym bardziej powinien być sztormo odporny z założenia.

I tu Westerly bardzo mnie podnosi na duchu.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 267 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: M@rek i 163 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL