Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 cze 2025, o 16:14




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 sty 2016, o 18:49 

Dołączył(a): 26 sie 2013, o 13:54
Posty: 137
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 53
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz Jachtowy
Tak się zastanawiam , czysto hipotetycznie ... Dwa przypadki : 1. Jacht o bardzo dobrej stateczności , wykazujący się bardzo dobrą zdolnością skutecznego płynięcia pod wysokie fale , jednak z kątem martwym ok 140 st i 2 przypadek : Jacht o ogólnie słabszej dzielności nautycznej , gorzej reagujący na wysokie fale , potrafiący płynąć co prawda ostrzej od jachtu 1 , jednak nie osiągający takiej prędkości jak jacht 1...
Na ile zdolność płynięcia stosunkowo ostro jest czynnikiem wplywającym na stopień bezpieczeństwa żeglowania na wiatr w dość wymagających warunkach ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2016, o 18:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10540
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
piotr6 napisał(a):
plitkin napisał(a):
Dla mnie jacht, który ma kat martwy na wiatr przy 4B ok. 120 stopni bezpieczny nie jest.

Pojęcie bezpieczeństwa uzależnione od kąta martwego, jest trochę iluzoryczne. Zależy od tego gdzie pływamy i jak taki kąt się zmienia w zależności os zmian siły wiatru, zafalowania, refów itp.
Wydaje mi się, że każdy jacht odpowiednio prze ... lub niedo żaglowany może mieć dziwne kąty martwe.
Dla mnie wyróżnikiem jachtu bezpiecznego, jest (pomijając wywrotki itp.) możliwość płynięcia pod wiatr (nie tracąc na wysokości ) w możliwie największym sztormie.
Także możliwość spokojnego stawania w dryfie, na dryfkotwie, oraz poprawnego zachowywanie się gdy pozostawimy go samopas.
Kąt martwy przy 4B jest całkiem nieistotny... służy do uprzyjemnienia (nieprzyjemnej z założenia) czynności zwanej oraniem pod wiatr.
MJS

ps projektując Śmigłego, czy C'Hardego (jachty "odporne na sztorm") nie spodziewam się lepszej charakterystyki niż ma wspomniany Ragtime.
dla przypomnienia:


Załączniki:
Ragtime  biegunowa.jpg
Ragtime biegunowa.jpg [ 10.17 KiB | Przeglądane 3970 razy ]
Wykres biegunowy IMOCA60.jpg
Wykres biegunowy IMOCA60.jpg [ 64.48 KiB | Przeglądane 3979 razy ]
figaro 2v2 biegunowy.jpg
figaro 2v2 biegunowy.jpg [ 48.21 KiB | Przeglądane 3978 razy ]
Albin_Vega_polar_diagram_full.jpg
Albin_Vega_polar_diagram_full.jpg [ 207.59 KiB | Przeglądane 3978 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Ostatnio edytowano 12 sty 2016, o 19:01 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2016, o 18:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Na tyle nie jest, na ile jesteś ostrożny nie dać się zapędzić w narożnik, czyli sztorm z brzegiem po zawietrznej. Póki to się nie stanie, ostrość chodzenia na wiatr jest mało istotna.

Jeśli dopuścisz do tego, stanie się kwestią niezwykle istotną...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowania - 2: Emill`76, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2016, o 19:15 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wlasnie od ostrosci na wiatr zalezy czy sie dasz zapedzic w naroznik, czy nie :) Nie raz te 5 stopni ostrosci moze o tym zadecydowac :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 2: piotr6, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2016, o 19:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10540
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
Wlasnie od ostrosci na wiatr zalezy czy sie dasz zapedzic w naroznik, czy nie :) Nie raz te 5 stopni ostrosci moze o tym zadecydowac :)

Te 5, to rzecz względna, a dlaczego nie 10 albo 15? popatrzcie na krzywą IMOCA ... co niebezpieczne to jachty?
Tak dywagując to całe żeglarstwo jest niebezpieczne, bo nie da się tam płynąc gdzie chcemy.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2016, o 19:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
W jaki sposób Marku?
Chyba się różnimy w definicji narożnika...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2016, o 20:21 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widzisz, troche juz zegluje, przepracowalem na morzu ponad 20lat i swoje wiem. Ty szykujesz sie do zeglowania zupelnie innego niz moje i dlatego nasze definicje naroznika sa inne :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2016, o 20:24 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Jak sztormik potrwa, to Bałtyk, Północne czy Biskaj staje się narożnikiem ;)
A weźmy taka stara Jotka - chocia ma taki kąt martwy, przy jakimś 10'B wciąż podnosi się na wiatr. I o to idzie, koniec końców. Ma zrobić swoje. Lepiej czy gorzej, to już insza sprawa.
Ostrzej chodzący jacht byłby lepszy - natomiast bezpiecznym będzie można go nazwać dopiero gdy również zrobi swoje, czyli w tem przypadku zyskiwać będzie na wiatr przeciw sztormowi.
No i nie rozleci siem przy tem.
Prosta sprawa, o czym tu gadać :mrgreen:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2016, o 20:39 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Rysiu, jesli nie wybieramy sie robic trawers Atlantyku a zeglujemy tak jak 95% zeglarzy to przy obecnych prognozach i srodkach lacznosci mozemy spokojnie unikac tych 10B. Oczywiscie jesli mamy szybka i ostro chodzaca lodke. W ostatnich latach plywajac glownie po Baltyku ciezsza pogode mialem jedynie w regatach. Gdybym nie startowal to spokojnie moglbym takich warunkow uniknac :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2016, o 21:00 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
I te "95% żeglarzy" musi siedzieć przy kuflu i czekać aże siem poprawi... w nadziei że kiedyś, w końcu, pogoda pozwoli... ? A jak to nie pływanko łykendowe, ino normalny rejs, znaczy zdążający dokądś? Albo np. etapowa impreza, kolejna załoga czeka na łódkę po drugiej stronie?
Kiedyś tak, pomnę, BBC nadawało warningi dzień w dzień przez caluśki miesiąc. Mimo że niby lato. Wolałbyś siedzieć czy jechać?
Urlopu szkoda... :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2016, o 22:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10540
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ryś napisał(a):
Urlopu szkoda... :-P

Powiem więcej: "Żeglarstwa szkoda"

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2016, o 22:24 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
sailhorse napisał(a):
A gdzie jest napisane, że nie wolno odpalać silnika?


W przepisach regatowych zeglarstwa :) afair przepis 42



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2016, o 22:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12537
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4248
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ech, wy tu od razu sztormy wielkie. A jak trzeba wyjść z Kłajpedy gdy wieje w mordę 25 węzłów (żaden sztorm) a wredna fala prosto w pysk ma 2 metry, to każdy stopień ostrości chodzenia na wiatr ma znaczenie.
Tak, wiem silnik... Czasami silnik nawalił albo działa bardzo słabo, albo na ten przykład jest przyczepny, więc w takich warunkach kompletnie bezużyteczny.
No więc w takich warunkach, wcale nie sztormowych, gdy wiatr dopycha mnie do jednej główki, wolę wiedzieć, że jacht idzie ostro, a do tego zrobi zwrot bez problemu. To drugie w wejściu też ma swoje znaczenie...

Przy czym Kłajpeda to tylko przykład, polskie porty bywają gorsze.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 5: Colonel, Jaromir, M@rek, plitkin, tomasz piasecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2016, o 00:00 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
My tu sztormy bo o tym wspomniano, a nawet spytano. I tak w ogóle że bezpieczeństwo.
Ale też, Marianie, chyba nie należy mylić żeglarstwa z głupotą i wychodzić w 10'B, w każdym razie nie o to mi szło :lol:
Niemniej może się zdarzyć, prognozy - prognozami, a przykładowo ktoś wykombinuje że jest okienko i zdąży przeskoczyć... i złapie go jeszcze przed portem "schronienia"... akurat wtedy może być dosłownie w narożniku.
No i w on czas przydałoby się by łódka nadal na wiatr szła i zwroty robiła.
A to że jakaś łódka w słabych wiatrach chodzi ostrzej niż inna nie zagwarantuje że w silnych też. To już jednak zależy od konkretnej konstrukcji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2016, o 00:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Ryś napisał(a):
Ale też, Marianie, chyba nie należy mylić żeglarstwa z głupotą i wychodzić w 10'B,
Upraszczasz. To jest takie ładne powiedzenie, że dobry kapitan spędza 10 B w tawernie, ale - jak niemal każda tego typu mądrość - ma niewiele wspólnego z realiami. Mnie się zdarzyło wyjść z portu podczas >12 B i to jachtem - wg Wiktora - niebezpiecznym, bo się bałem, że w porcie mi łódkę rozwali. Na morzu jednak bezpieczniej. :roll:

PS. No, nefrytem czy albinem bym nie wyszedł. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2016, o 01:43 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Zbieraj napisał(a):
Upraszczasz. ...
Mnie się zdarzyło wyjść z portu podczas >12 B i to jachtem - wg Wiktora - niebezpiecznym
Owszem, a i nikt nie mówi że życie jest proste... :D
Bo niektórzy są w stanie wyjść w 12, inni martwią się szósteczką w Kłajpedzie.
My maluczcy, na sasaneczkach, cóże nam biednym począć?
Ot, kiedyś, w takie ledwie słabe 10, tydzień przyszło czekać okazyi, że siem przybój na wejściu ciut mniej łamać był łaskaw na chwilę, by się przebić dało. Nie każdego na 400 koni wsadził. :cry:
A jeszcze takie drobnoustroje to mogą się na przyboju i powywracać, podobnież :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2016, o 14:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Nie mogę oprzeć się wrażeniu, e pływałem samymi niebezpiecznymi jachtami w życiu...

A tak naprawdę Wiktor ma racje co do zasady, że jacht ostrzej chodzący i szybszy jest bezpieczniejszy w punktu widzenia nie pakowania się w sytuacje, z których da się uciec.
Ale to tylko jeden z elementów.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowania - 3: Moniia, tomasz piasecki, Zbieraj
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2016, o 17:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10540
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Colonel napisał(a):
A tak naprawdę Wiktor ma racje co do zasady, że jacht ostrzej chodzący i szybszy jest bezpieczniejszy z punktu widzenia nie pakowania się w sytuacje, z których da się uciec.Ale to tylko jeden z elementów.

Pełna zgoda: (podkreślenia moje) :-P
Tylko: czy ten kot (przed którym...uciec) o tym wie? :rotfl:

Wracając do Zbieraja: ja bym Albinkiem wyszedł przy 10B z tyłu, na zasłoniętą zatokę, wiedząc gdzie i kiedy wiater może skręcać.
Albiny okrążały bezpiecznie świat więc domniemam, że 10-12B przeżywały w całości.
MJS


Załączniki:
Albin Vega matt-rutherford-nears-chesapeake-011m.jpg
Albin Vega matt-rutherford-nears-chesapeake-011m.jpg [ 62.07 KiB | Przeglądane 3709 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2016, o 17:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Marian Strzelecki napisał(a):
Albiny okrążały bezpiecznie świat więc domniemam, że 10-12B przeżywały w całości.
MJS



Mam taki na zbyciu jakby kto chciał te ziemię okrążyć ;)

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2016, o 18:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Micubiszi napisał(a):
Mam taki na zbyciu jakby kto chciał te ziemię okrążyć
W sensie, że do pożyczenia? :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Micubiszi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2016, o 03:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10540
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Micubiszi napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
Albiny okrążały bezpiecznie świat więc domniemam, że 10-12B przeżywały w całości.
MJS
Mam taki na zbyciu jakby kto chciał te ziemię okrążyć ;)

Jam jeszcze nie gotów (w sensie: na ostatni rejs życia)
Dam Ci znać jak dojrzeję ;) .
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Micubiszi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2016, o 08:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Maar napisał(a):
W sensie, że do pożyczenia?


A wybrałbyś się ? :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2016, o 08:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Micu, co włąściwie masz na zbyciu?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2016, o 08:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Colonel napisał(a):
Micu, co włąściwie masz na zbyciu?


No jak to co ! Albina Vegę :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2016, o 09:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Micubiszi napisał(a):
A wybrałbyś się ?


A kiedy chcesz płynąć?

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2016, o 10:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Ognisty Szkwał napisał(a):
A kiedy chcesz płynąć?


Na razie się nie wybieram .....Ale kiedyś ......Może :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2016, o 10:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Micubiszi napisał(a):
Ale kiedyś ......Może

To się pewnie zdążę swojego steru z kilem dorobić co by zacząć tułaczkę :cool:

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2016, o 10:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Ognisty Szkwał napisał(a):
To się pewnie zdążę swojego steru z kilem dorobić co by zacząć tułaczkę


Zrób tak jak ja. Sprzedaj motur (Pozbyłem się motocykla po prawie 20 latach jazdy)kup łodemnie Albina i płyń !!! :D

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2016, o 10:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Micubiszi napisał(a):
Sprzedaj motur ()kup łodemnie Albina i płyń !!!

Już nie długo, już nie długo :D :cool:
Chyba że machniom...

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2016, o 11:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Micubiszi napisał(a):
Sprzedaj motur (Pozbyłem się motocykla po prawie 20 latach jazdy)
Ta operacja dostarcza masę radości: :rotfl:
viewtopic.php?p=241540#p241540

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Micubiszi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 180 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL