Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 lip 2025, o 18:42




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 gru 2012, o 14:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Marku, ale ja nie tworzę autorskich programów egzaminów. Ani żadnych innych. Moim zdaniem patent żeglarza jest w ogóle zbędny. W związku z tym trudno mi określić KONKRETNIE jakie pytania i zagadnienia powinny być poruszone. IMHO uważam, że znacząca część przepisów podobnie jak i znaków nie jest na tyle żeglarzowi konieczna z punktu widzenia bezpieczeństwa osób trzecich, by znajdowała się na egzaminie. A o własne bezpieczeństwo niech się martwi we własnym zakresie.

Ale ok może nie zrozumiałem intencji Insa, przepraszam za zbędną napastliwość w poprzednim moim poscie.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2012, o 14:38 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Ale Insowi trudno formulowac pomysly Skipbulby, jak sadze.
W poscie otwierajacym watek to Piotr nas pyta jak uwazamy. Byc moze po to by zweryfikowac swoje podejscie do tematu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2012, o 15:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Pokazałem pewne zasady, jesli je zakwestionuje, to egzamin będize wygladał inaczej. Po za tym ja nie egzaminuje ponad 20 lat, Ty zdaje sie też i Skipcio - wiec łatwiej jest nam recenzowac, niż proponować.
A Ins jest fachowcem i do tego forowiczem!
Chetnie będe dla Niego kontrapunktem, recenzentem ale nie autorem.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2012, o 15:35 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Z tym programem egzaminacyjnym to nie jest tak prosto. Onegdaj istniał w postaci książeczki wydanej przez, albo komisje szkolenia PZŻ albo GKKFiS dość dokładny zakres programu szkolenia i wymagań egzaminacyjnych.
Potem był to już tylko podpisywany przez ministra program szkolenia PZŻ, który umożliwiał dowolną interpretację pojęcia podstaw - przepisów i locji.
Ponieważ powodowało to dość duży rozstrzał wymagań na egzaminach i jednocześnie zróżnicowany program szkolenia trzeba było coś z tym zrobić.
Były nawet próby wywołania jakiegoś fermentu w Komisji PZŻ.
Ale strach mnie ogarnął po jednym ze spotkań wyjazdowych z członkami Komisji Szkolenia PZŻ. Wystraszyłem się i nie tylko ja wyników ustaleń na Chocimskiej lub Górze Żar.
No to stworzyliśmy własny okręgowy zakres wymagań w postaci testów. Locja i przepisy po dwanaście pytań reszta po pytań pięć. Baza około 350 pytań testowych. Jedno pytanie cztery odpowiedzi tylko jedna prawidłowa. Baza jest udostępniana kursantom bez zaznaczonych prawidłowych odpowiedzi, przynajmniej u mnie w klubie.
I obecnie też wcale nie jestem pewien czy domaganie się od ministrów i ich urzędników konkretnych zapisów jest sensowne. Wypadało by oni coś takiego sporządzili ewentualnie czyiś projekt podpisali. Ale nie daj Boże ktoś wymyśli ze znajomość czym różni się kategoria druga materiałów niebezpiecznych od trzeciej jest ważna dla ŻJ. i minister się pod tym podpisze. Parę propozycji konkretnych z zakresu przepisów i locji niebawem zamieszczę.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2012, o 17:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
ins napisał(a):
I obecnie też wcale nie jestem pewien czy domaganie się od ministrów i ich urzędników konkretnych zapisów jest sensowne

Zależy co rozumiemy przez ten konkret. Odnosiłem wrażenie, że to Ty oczekujesz tego konkretu, sprawiłeś mi miła niespodziankę ostatnim postem.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2012, o 23:02 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
No to zaczynam.
Ustawodawcy wpadli na genialny pomysł ograniczenia swobody żeglowania pod żaglami do 7,5 metra i chyba nie za bardzo wiedzą co z tym zrobić,po czym wpadli na kolejny też genialny by potencjalnego skipera który chce raz , może dwa razy w roku popływać na Mazurach przy wietrze do 4 B na jachciku o długości rzędu 8 m obdarować prawem prowadzenia jachtu o Lc do 12m po wodach morskich.
w tym samym rozporządzeniu urzędnicy ubzdurali sobie że wpis w rozporządzeniu np podstawy locji ma cokolwiek załatwiać.
Jak widać po lekturze tego wątku nikt pojęcia "podstawa" nie jest wstanie zdefiniować nawet w obszarze tak wydawało by się prostym jak prawo drogi vide posty Skipbulby.
,a przecież mówimy o akcie prawnym w państwie prawa gdzie powinna obowiązywać wszędzie tam gdzie państwo rozciąga swą kuratelę transparentność, dostęp do informacji i równość.
Przy egzaminowaniu na państwowy kwitek nie może być konkurencji polegającej na tym, że komisje np warszawskie obojętnie czy OZŻ-etowskie czy prywatnych firm szkoleniowych będą odpytywać z innego zakresu materiału niż np pomorskie.
Proszę zwrócić uwagę na powtarzające się raz po raz narzekania na tępotę egzaminatorów, na ich przekupność, na 100 procentową zdawalność na obozach etc, etc, etc. Gdy te jeremiady wypisują osoby będące z daleka od szkolenia, mniejsza z tym ale wiemy jak to na tym forum wygląda.
Czy kształt rozporządzenia wpłynie na poprawę jakości egzaminów, czy enigmatyczne zapisy ten bardzo zły stan - zdaniem wielu - zmienią. Moim zdaniem ani stan nie jest taki zły ani obecny kształt rozporządzenia go nie poprawi.

Do konkretów czyli locja.
znajomość oznakowania prawej i lewej strony szlaku i oznakowania miejsc niebezpiecznych przy prawym i lewym brzegu oraz pojęć góra i dół szlaku
Pozorna duża ilość znaków. Tak naprawdę wystarczy rozróżnianie stożka od walca i koloru zielonego od czerwonego plus tyka smutna i wesoła
Test polegający na wyborze jednego z czterech szlaczków wijących się wzdłuż dwóch do czterech znaczków.
System kardynalny
Test polegający na wyborze jednego z czterech szlaczków wijących się wzdłuż dwóch znaczków
Mam wątpliwości czy ma sens sprawdzanie wiedzy na temat przebiegu szlaku i przechodzenia z jednego brzegu na drugi

Reszta znaków
Bezpieczna woda, odosobnione niebezpieczeństwo, rozgałęzienia, wskazanie wejścia na drogę wodną. zakazy, wskazania itd
w formie testu rysunek cztery odpowiedzi jedna właściwa.

Ponieważ ustawodawca obdarzył ŻJ prawem do skierowania jachtem o Lc do 12m nie wyobrażam sobie egzaminu bez kawałka mapy z zaznaczonymi torami, znakami tz"podstawowymi" którym kandydat musiałby przyporządkować właściwy opis towarzyszący tej mapie. Jachtem o Lc 8,5 metra da się spłynąć z mielizny za pomocą pagaja lub wiosła pychowego 10 - 12 metrowcem już nie.

Sadzę że z locji zbierze sie łącznie około 70 pytań/szlaczków

Ktoś powie że dużo. To nie jest istotne. Istotne jest to ze baza pytań, testów z zaznaczonymi właściwymi odpowiedziami musi być dostępna każdemu i egzaminator nie może wychodzić poza materiał. Wybór pytań może być sprawą indywidualną komisji ale ilość pytań na egzaminie w tym ilość pytań dotyczących szlaczków i miejsc niebezpiecznych powinna być stała i punktowana wyżej niż pytanie dotyczące np. zakazu postoju.

w załączniku umieściłem przykładowy test.

Piotr Siedlewski


Załączniki:
Locja1.doc [40 KiB]
Pobrane 97 razy
Locja 09.doc [80 KiB]
Pobrane 120 razy

Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: piotr6
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2012, o 23:31 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
ins napisał(a):

Ponieważ ustawodawca obdarzył ŻJ prawem do skierowania jachtem o Lc do 12m nie wyobrażam sobie egzaminu bez kawałka mapy z zaznaczonymi torami, znakami tz"podstawowymi" którym kandydat musiałby przyporządkować właściwy opis towarzyszący tej mapie. Jachtem o Lc 8,5 metra da się spłynąć z mielizny za pomocą pagaja lub wiosła pychowego 10 - 12 metrowcem już nie.

Piotr Siedlewski


moja łodka ma 1300-1400kg zanurzenie min ok 70cm .Już przy tym maleństwie wychodzenie z mielizny jest problemem mimo ,że używam wiosła pychowego 3m .


ins napisał(a):
[b]Mam wątpliwości czy ma sens sprawdzanie wiedzy na temat przebiegu szlaku i przechodzenia z jednego brzegu na drugi


pływając rzekami a zwłaszcza na Wiśle przy niskiej wodzie rzecz konieczna

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2012, o 23:40 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
piotr6 napisał(a):
ins napisał(a):
[b]Mam wątpliwości czy ma sens sprawdzanie wiedzy na temat przebiegu szlaku i przechodzenia z jednego brzegu na drugi


pływając rzekami a zwłaszcza na Wiśle przy niskiej wodzie rzecz konieczna


Nie chodzi mi tu o tz ploso i przebieg nurtu bo prosty rysunek testowy można sporządzić tylko o znaki w postaci kwadratów biało czerwonych i rombów biało zielonych oraz żółto czarnych tablic i krzyży. Nie występuje to aż tak często...chyba?
Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2012, o 23:54 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
na Wiśle np, w okolicy Bydgoszczy, Torunia są.
na Odrze od Kostrzyna do Szczecina nie ma oznaczenia toru bojami. na Warcie też nie ma .Nie pamietam co z Narwią i Bugiem

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2012, o 23:58 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
piotr6 napisał(a):
na Wiśle np, w okolicy Bydgoszczy, Torunia są.
na Odrze od Kostrzyna do Szczecina nie ma oznaczenia toru bojami. na Warcie też nie ma .Nie pamietam co z Narwią i Bugiem


Najbliżej mnie widziałem na Odrze w okolicach Słubic.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2012, o 00:08 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jak na Wiśle pierwszy raz zobaczylem to je po prostu olałem (płynąłem foką 30 cm zanurzenia} ale po pierwszej obcierce o dno już się stosowałem do tych znaków

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2012, o 00:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ins napisał(a):
Ustawodawcy wpadli na genialny pomysł (...) obdarować prawem prowadzenia jachtu o Lc do 12m po wodach morskich.


Ech....
Wiem że to OT ale ... najśmieszniejsze jest to, że mieszkaniec SE ma to prawo niejako od urodzenia z królewskiego nadania, bez konieczności zdawania jakiegoś kretyńskiego egzaminu a nie jako rodzaj łaskawego obdarowania ustawodawcy i to jeszcze jak zda egzamin ...
:-P
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2012, o 00:36 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
bury_kocur napisał(a):
ins napisał(a):
Ustawodawcy wpadli na genialny pomysł (...) obdarować prawem prowadzenia jachtu o Lc do 12m po wodach morskich.


Ech....
Wiem że to OT ale ... najśmieszniejsze jest to, że mieszkaniec SE ma to prawo niejako od urodzenia z królewskiego nadania, bez konieczności zdawania jakiegoś kretyńskiego egzaminu a nie jako rodzaj łaskawego obdarowania ustawodawcy i to jeszcze jak zda egzamin ...
:-P
Pzdr
Kocur

Mam nadzieje że nie obciążasz mnie, ani tym, że bezpatencie nie wychodzi poza ramy 7,5 metra, ani tym ze ministerstwo gra, i z PZŻ, i z "liberalizatorami" w kulki od wielu lat.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2012, o 00:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ins napisał(a):
Mam nadzieje że nie obciążasz mnie, ani tym, że bezpatencie nie wychodzi poza ramy 7,5 metra, ani tym ze ministerstwo gra, i z PZŻ, i z "liberalizatorami" w kulki od wielu lat.


Problem główny polega na tym, że nasze państwo od wielu lat chce koniecznie mieć wpływ na "zdrowie i życie" obywateli i zamiast - wzorem np. Angoli - dać ludziom wolną rękę i powiedzieć - a pływajta sobie na czym chcecie i gdzie chcecie - to "uszczęśliwia" nas swoją nadopiekuńczością.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 14 gru 2012, o 10:49 przez Maar, łącznie edytowano 1 raz
Usunąłem zdublowanie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2012, o 00:47 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
bury_kocur napisał(a):
"uszczęśliwia" nas swoją nadopiekuńczością.

Wierz mi. Ubolewam wraz z Tobą nad tym, ale nie mógłbyś założyć tematu pod tytułem "ponarzekajmy na rząd"

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2012, o 07:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Ins - podany zakres uważam za sensowny.

Piotr6 - mylisz pojęcia, na egzaminie na żeglarza nie powinno być wszystko co jest tzw."potrzebne". Powinno byc jedynie to co jest niezbędne z punktu widzenia bezpieczeństwa osób trzecich.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2012, o 10:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17564
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
skipbulba napisał(a):
Powinno byc jedynie to co jest niezbędne z punktu widzenia bezpieczeństwa osób trzecich.
Zgadzam się z tym, że niezbędne, ale dlaczego akurat osób trzecich?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2012, o 11:00 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
skipbulba napisał(a):
Ins - podany zakres uważam za sensowny.

Piotr6 - mylisz pojęcia, na egzaminie na żeglarza nie powinno być wszystko co jest tzw."potrzebne". Powinno byc jedynie to co jest niezbędne z punktu widzenia bezpieczeństwa osób trzecich.


skipbulba napisał(a):
Ins - podany zakres uważam za sensowny.

Piotr6 - mylisz pojęcia, na egzaminie na żeglarza nie powinno być wszystko co jest tzw."potrzebne". Powinno byc jedynie to co jest niezbędne z punktu widzenia bezpieczeństwa osób trzecich.


Masz racje ja podałem tylko przykład

cyt siebie"pływając rzekami a zwłaszcza na Wiśle przy niskiej wodzie rzecz konieczna"

oczywiście jest to rzecz do dyskusji mam świadomość ,że nie wielu tam będzie pływac

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2012, o 11:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Maar napisał(a):
Zgadzam się z tym, że niezbędne, ale dlaczego akurat osób trzecich?

Dlatego, że Państwo ma poprzez obowiązkowy egzamin na obowiązkowy patent zabezpieczać dobro osób trzecich.
Odmiennie niż niepaństwowy certyfikat kompetencji, ten może wymagać wszystkiego co sobie niepaństwowy wydawacz certyfikatu wymyśli.
piotr6 napisał(a):
cyt siebie"pływając rzekami a zwłaszcza na Wiśle przy niskiej wodzie rzecz konieczna"

oczywiście jest to rzecz do dyskusji mam świadomość ,że nie wielu tam będzie pływac


Nie w tym rzecz czy wielu czy niewielu. Rzecz w tym że to niepotrzebne z punktu widzenia państwowego patentu, czyli nie certyfikatu umiejętnosci a "pozwolenia na pływanie".

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2012, o 18:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
ins napisał(a):
Do konkretów czyli locja.
znajomość oznakowania prawej i lewej strony szlaku i oznakowania miejsc niebezpiecznych przy prawym i lewym brzegu oraz pojęć góra i dół szlaku
Pozorna duża ilość znaków. Tak naprawdę wystarczy rozróżnianie stożka od walca i koloru zielonego od czerwonego plus tyka smutna i wesoła
Test polegający na wyborze jednego z czterech szlaczków wijących się wzdłuż dwóch do czterech znaczków.
System kardynalny
Test polegający na wyborze jednego z czterech szlaczków wijących się wzdłuż dwóch znaczków
Mam wątpliwości czy ma sens sprawdzanie wiedzy na temat przebiegu szlaku i przechodzenia z jednego brzegu na drugi

Reszta znaków
Bezpieczna woda, odosobnione niebezpieczeństwo, rozgałęzienia, wskazanie wejścia na drogę wodną. zakazy, wskazania itd
w formie testu rysunek cztery odpowiedzi jedna właściwa.

Ponieważ ustawodawca obdarzył ŻJ prawem do skierowania jachtem o Lc do 12m nie wyobrażam sobie egzaminu bez kawałka mapy z zaznaczonymi torami, znakami tz"podstawowymi" którym kandydat musiałby przyporządkować właściwy opis towarzyszący tej mapie. Jachtem o Lc 8,5 metra da się spłynąć z mielizny za pomocą pagaja lub wiosła pychowego 10 - 12 metrowcem już nie.

Sadzę że z locji zbierze sie łącznie około 70 pytań/szlaczków

Ktoś powie że dużo. To nie jest istotne. Istotne jest to ze baza pytań, testów z zaznaczonymi właściwymi odpowiedziami musi być dostępna każdemu i egzaminator nie może wychodzić poza materiał. Wybór pytań może być sprawą indywidualną komisji ale ilość pytań na egzaminie w tym ilość pytań dotyczących szlaczków i miejsc niebezpiecznych powinna być stała i punktowana wyżej niż pytanie dotyczące np. zakazu postoju.

w załączniku umieściłem przykładowy test.

A może umieść cały ten zestaw 350 pytań testowych?
Bo ja osobiście też jestem zdania, że opisowe wymagania w formie obecnej dają zbyt szeroki margines na interpretacje...
Chociaż z drugiej strony próba podsunięcia czegoś takiego ministerstwu to wykonanie roboty za nich. Ale z kolei z trzeciej :D strony chyba nikt z tutejszych dyskutantów nie wątpi, że urzędnicy sami nie są w stanie tego zrobić... (sensownie rzecz jasna).

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2012, o 18:54 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
w poniedziałek spotykam się z współtwórcami bazy pytań i w wtorek prawdopodobnie umieszczę zweryfikowaną całość. Oczywiście będzie ona w wielu punktach kontrowersyjna jak to test zazwyczaj.

Piotr Siedlewski



Za ten post autor ins otrzymał podziękowania - 2: Były user, Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2012, o 19:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Dałem Ci plusa nie za sam test ale za ostatnie zdanie. A taka kontrowersyjnośc nie jest niczym strasznym.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2012, o 18:47 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Sporo z tych pytań zamieniłbym z tekstowego na rysunkowy zwłaszcza tych z budowy i locji
Piotr Siedlewski


Załączniki:
Meteorologia bez odpowiedzi.pdf [140.27 KiB]
Pobrane 99 razy
Locja bez odpowiedzi.pdf [233.23 KiB]
Pobrane 88 razy
Budowa bez odpowiedzi.pdf [146.29 KiB]
Pobrane 170 razy
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2012, o 18:59 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Z przepisów ewidentnie brakuje pytań o relacje statek powyżej 20 Lc i poniżej rysunki dotyczą tylko relacji mały statek z małym statkiem.
Teorię bym zminimalizował i też wsadziłbym więcej rysunków

Piotr Siedlewski


Załączniki:
teoria.pdf [148.27 KiB]
Pobrane 107 razy
Ratownictwo bez odpowiedzi.pdf [164.12 KiB]
Pobrane 88 razy
Przepisy bez odpowiedzi.pdf [815.3 KiB]
Pobrane 75 razy
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2012, o 19:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Ja odniosę się tylko do budowy.
Po kiego żeglarzowi jachtowemu wiedza z punktów16,17,19,20,24,25,26,30,62,64 ??
Chyba tylko by w jego mózgu zwiększyć ilość wiedzy zbędnej.
Mazurantowi pływającemu na czymś większym niż 27ft, naprawdę zbędna jest wiedza z jakich dokładnie elementów składa się żagiel. Czy na egzaminie kierowcy kat.B pytają na jakiej zasadzie działa elektroniczny wytrysk paliwa, lub commonrail, czy jakieś inne pompowtryskiwacze??
A widziałeś skylight'a w Maxusie 28??
Serdecznie proszę o mniej edukacyjnego zamordyzmu.

Acha, jeszcze kwestia dublujących się pytań - 27 i 29 - audiotele, czy co??
Może by do układania zakresu wiedzy i wyglądu egzaminu, zaprosić kogoś kto się tym zajmuje zawodowo - po prostu pedagoga.

=======================
Za sensownym systemem hierarchii, idzie też konieczność opracowania sensownego zakresu wiedzy wymaganej na każdym poziomie.
Od spawacza nie wymaga się dokładnej znajomości wykresu żelazo-węgiel na zasadzie - od jakiego momentu następuje przemiana wydzielania się cementytu wtórnego w roztworze stałym. Od niego wymagane jest by rozróżniał rodzaje stali i wiedział które i jak można spawać.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2012, o 19:28 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Ja się z całym zakresem tych pytań nie zgadzam, ale się identyfikuje. Zresztą komisje wybierają te pytania, które uznają za słuszne, raczej mało kto wybiera pytania o skylight.
Proponuje mniej bicia piany tylko sensowne propozycje.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2012, o 19:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
ins napisał(a):
Proponuje mniej bicia piany tylko sensowne propozycje.

Więc to,
lj78 napisał(a):
Po kiego żeglarzowi jachtowemu wiedza z punktów16,17,19,20,24,25,26,30,62,64 ??

lj78 napisał(a):
kwestia dublujących się pytań - 27 i 29

nie są konkretne propozycje?

Ok, w takim razie...
Zadania nr 16,17,19,20,24,25,26,30,62,64 - do wykreślenia.
Zadania nr 27 i 29 - prze edytować do jednego wspólnego zadania.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2012, o 19:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
lj78 napisał(a):
Zadania nr 16,17,19,20,24,25,26,30,62,64 - do wykreślenia.
A co masz do pytania 30?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2012, o 21:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Przejrzałem pytania na egzamin na stopień żeglarza z załączników i mam takie uwagi.
1. Ratownictwo
Generalnie zakres jest akceptowalny. Natomiast moim zdaniem niepotrzebne są szczegóły jakie poruszane sa w pytaniach 10, 11, 17 i 23. Oczywiście warto wiedzieć, ale to jakby "drugi etap", po egzaminie.
Pytania 29, 30, 31 i 32 są typowo pod egzamin, czyli zapamiętać, zdać i zapomnieć. Dlaczego tak uwazam? Bo sam nie potrafiłem udzielić na nie odpowiedzi od razu. Może jestem niedouczony, ale skoro przez tyle lat pływania obywałem się bez tej wiedzy, to moim zdaniem nie jest ona niezbędna na poziomie egzaminu.
Mam wątpliwości co do wkuwania na pamięc na egzamin telefonów alarmowych. Być może się zmienią, albo w stresie i tak powstanie luka w pamięci. Lepiej nakłaniać, żeby naklejać telefony alarmowe przy zejściówce lub w kokpicie. Będzie większy pozytek.
Pytania 39, 40 i 41 też uważam za zbędne. To też "drugi etap". Nawet jeśli kursant zapamięta i zda, to i tak w warunkach realnych, dwa lata po egzaminie nie bedzie pamiętał. Uważam tez za zbędne pytanie nr 48.
2. Teoria.
Tu zdecydowanie gorzej.
Pytania od 7 do 12 zupełnie zbędne na poziomie egzaminu. Owszem, dobrze jeśli kandydat przyswoi wiedzę o zmianach wiatru pozornego w funkcji predkości jachtu i siły wiatru, ale to nie wpływa w żaden istotny sposób na bezpieczeństwo jego i innych na wodzie. Wpływa na sprawność żeglugi, ale to "drugi etap".
Podobnie pytania od 31 do 50. Ten zakres wiedzy nie wpływa na bezpieczeństwo żeglowania , a na sprawność. I znów użyje okreslenia to "drugi etap".
Zbędne wg mnie są tez pytania 53,54 i 56. Mam tez wątpliwości, choć się nie upieram, co do pytań 55, 57 i 58.

3. Przepisy.
Tu jest najgorzej. szkoda mi czasu na wyliczankę, ale moim zdaniem większość wymaganej wiedzy nie jest potrzebna, bądź poterzebna okazjonalnie. Z kolei niewiedza nie skutkuje jakimiś istotnymi zagrozeniami. Dalczego tak uważam? Bo miałem problem natychmiastową, jednoznaczną z odpowiedzią chyba na połowę pytań. I pływam i zyję. Częśc z tej wiedzy kiedyś tam przyswoiłem, ale wiadomo, nieuzywana ginie. Tak samo zginie po zdanym egzaminie. A wkuwanie kątów świecenia świateł nawigacyjnych na poziomie egzaminu na żeglarza to paranoja. Szczególnie powaliło mnie pytanie 25 i 26, gdzie delikwent ma wiedzieć czy prawidłową odpowiedzią jest 112,5 czy 135 stopni :evil:

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.



Za ten post autor Szaman3 otrzymał podziękowanie od: m.a.j.o.r
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 gru 2012, o 21:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Mariusz Główka napisał(a):
Szczególnie powaliło mnie pytanie 25 i 26, gdzie delikwent ma wiedzieć czy prawidłową odpowiedzią jest 112,5 czy 135 stopni


No co Ty Mariusz??! Przecież to dramatycznie istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa. Krytycznie więc istotne :)
[ info dla mniej bystrych: to żart połączony z ironią]

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL